[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 07:28

Schrikken Fenna!

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:36

Ben weer bijgeslapen in zoverre dat kan. Veulen drinkt goed uiers zijn goed gevuld en na een tijdje weer goed leeg. Gisteren uurtje buiten geweest en heeft ook in grotere omgeving nu een keer gedronken.

Lillian jeetje hopelijk groeit er weer snel iets. Misschien even overheen gelezen maar waarom helemaal eraf


Sunshine wanneer moet jou pony zat toch ook al op het eind


Fenna pfff dat is mijn angst ook met wagen op hol. Onder de man is het als ze eruit naaien alleen een paard met zadel. Maar daar hangt nog een kar achter. Is het niet vlug dat zo n staalkabel met zo iets snel verslijt? Hoort dat lijkt me niet echt veilig.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:39

Fenna vervelend dat ging rennen. Ik wil je nog een tip geven: 'komop' lijkt voor een paard natuurlijk gigantisch op 'galop'. Voor verruimen kun je beter een ander commando gebruiken, anders zal hij (als hij goed op je stem is) steeds in galop springen als je wil verruimen in draf. Je kunt bijvoorbeeld 'prrr' of iets dergelijks gebruiken.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:58

Wat fijn dat het goed gaat StalNollie! :)

Het was gisteravond heerlijk op het strand! Niet te veel mensen en prachtig weer. En er was iemand heeeeeeel blij dat hij weer mee mocht ("wat gaan we doen baas? :):) ") Niet te ver/lang gereden en vooral enorm genoten.

Afbeelding

Gang is alles volgens Willem. We stegen bijna op.
Afbeelding

Afbeelding

En weer even normaal.
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 09:20

Haha gaaf zeg! Die Willem kan toch mooi sjouwen zeg <3

StalNollie Fleurtje is in oktober gescand door de da en die zei eind mei. (Vorige eigenaar zei ‘april of mei).
Ik denk dat het eerder juni wordt. Ze groeit nu pas aardig en uier doet nog heel weinig...
We wachten af, maar ik vind het wel spannend worden hoor :):)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:23

Ohhh Willem! <3 heerlijke foto’s!

Fenna: jeetje dat is schrikken zeg :oo

Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:06

Mijn galop commando is ja mar en als hij sneller moet was het al kom. Prrr ziet hij met mijn lage stem eerder als vertragen. En klikken kan ik niet, alhoewel ze daar allebei super op reageren als mijn moeder het doet. Sowieso vind ik het niet handig om dezelfde commando's als anderen te hebben. Dan zal ie alleen maar op anderen gaan reageren, dat ervaar ik nu al in de les wegens intonatie van anderen hun stemmen. Staalkabel miste aan het begin alleen wat plastic, volgende keer zal ik hem dan al vervangen. Het was ook op een random plek qua dat ie door ging, dus niet op bv plek van de katrollen.

Wat een mooie foto's Susanne!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 11:42

Jaaa gave foto’s Suus! Wij hebben heerlijk genoten, Tolien vond het ook zo leuk <3

Afbeelding

Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:11

Ook al leuke foto’s! :)
Wat leuk dat jullie samen zijn gegaan!

Dat mis ik hier eigwnlijk wel en beetje. Een maatje om mee te rijden. Hier zijn alleen voornamelijk trekpaarden en friezen in de buurt... das toch anders.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:07

Dat heb ik ook hoor! Ik moet ook 3 kwartier met de trailer op pad om Susanne op te zoeken. Maar dat is het zeker waard als je er een fijne rit voor terug krijgt :j

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:18

Linsey1998 schreef:
Dat heb ik ook hoor! Ik moet ook 3 kwartier met de trailer op pad om Susanne op te zoeken. Maar dat is het zeker waard als je er een fijne rit voor terug krijgt :j


Ja dat is waar :)

Ik vind het ook geen probleem om een uur met ze te rijden.
Alleen wordt het voor mij pas in het najaar. Dan is het veulen weg en Cooks wat ouder :)
Dan ga ik ook op pad *\o/*

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:30

Knappe Tolien :)

Ik rij vaak samen met stalgenootje(s). Sta op een stal waar iedereen ment, dus dat is heel makkelijk. Maar een dagje op pad naar de veluwe oid met anderen doe ik ook altijd graag :j

Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:00

Ik mis het ook, net als een leuke rijomgeving zoals bos of strand. Ik ben eigenlijk altijd alleen en durf nog niet met trailer te rijden dus heb daarvoor altijd mijn ouders nodig nog. Susanne dat lijkt me echt heerlijk, als iedereen ment. Ruiters die ik tegenkom die hun paarden zijn standaard bang voor Alex wegens de sulky en zijn grootte :')

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:13

Fennadev schreef:
Ik mis het ook, net als een leuke rijomgeving zoals bos of strand. Ik ben eigenlijk altijd alleen en durf nog niet met trailer te rijden dus heb daarvoor altijd mijn ouders nodig nog. Susanne dat lijkt me echt heerlijk, als iedereen ment. Ruiters die ik tegenkom die hun paarden zijn standaard bang voor Alex wegens de sulky en zijn grootte :')


Herkenbaar, er zijn een keer 2 pony's op hol gegaan doordat ze mijn sulky eng vonden. Voelde me toen onwijs schuldig, maar kon er aan de andere kant ook weer niks aan doen..

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:41

Een mooie omgeving op stapafstand mis ik ook wel. Maar moet me er hier in Den Haag/Wassenaar voorlopig wel bij neerleggen dat het er niet in zit. :) Wie weet komt er in de toekomst ergens een mooie plek vrij in de buurt van de duinen. Maar we hebben op stal een bus die je mag lenen voor een redelijk bedrag, dus daar kunnen Pep en de sulky altijd in als ik de duinen in wil of iets dergelijks.
In de toekomst komt er wel een auto waar een trailer achter kan denk ik.. (over een jaar of 4, 5) Dan kan ik ook lekker naar de Veluwe etc. dat lijkt me heerlijk :)

Ik heb gelukkig wel een stalgenootje die ook ment met haar mini, dus misschien kan ik in de toekomst wel eens een leuk ritje met haar maken.

Hier vandaag te horen gekregen dat Pepper weer bloedwormen heeft, zucht. Vorig jaar was het ook al raak. Binnenkort wordt hij ontwormd, dan zal hij zich wel weer wat beter voelen. Dacht het al te zien aan zijn buikje, die werd weer wat ronder.. :(:)

Lillian__

Berichten: 3278
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:23

StalNollie schreef:
Ben weer bijgeslapen in zoverre dat kan. Veulen drinkt goed uiers zijn goed gevuld en na een tijdje weer goed leeg. Gisteren uurtje buiten geweest en heeft ook in grotere omgeving nu een keer gedronken.

Lillian jeetje hopelijk groeit er weer snel iets. Misschien even overheen gelezen maar waarom helemaal eraf


Ahh super! Nu hopen dat beide baby's gezond opgroeien :).

Floor krijgt een hanenkam a la fjord

Fenna Jezus, schrikken zeg

Wij zijn hier enorm aan het balen. Normaal krijgen wij vrijdag onze vracht voor de winkel. Vanwege Hemelvaart zouden we de vracht vandaag krijgen. We zijn nog maar een half uur open en nog geen vrachtwagen te bekennen....

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 16:44

Wij hebben gelukkig echt perfecte uitrijmogelijkheden hier! Alleen niemand in de buurt die ook ment.

Heftig joh Fenna, ik ben blij dat Jimmy zo een dingen echt gewoon nooit doet.

Oh dat is ook niet handig Lillian. Ik hoop dat die er ondertussen wel al is?


Zo lola is net door de fysio onder handen genomen, het was een beetje giswerk wat voor nu het meeste baat voor haar zou hebben. En ik heb daarin wel een goede keuze gemaakt. Ze zat van oren tot staart vast. Ze blijkt aan een kant patella te hebben. Maar de fysio vond haar verder goed in het lijf.
Volgende week komt er een smid als second opinion, helaas legt hij zelf geen ijzers bij die kleintjes. Dus als dat nodig zou zijn, dan moeten we daarvoor verder kijken.
Ze liep net al een stuk ruimer de paddock op en werd spontaan voor het eerst hengstig hier :')

Lillian__

Berichten: 3278
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 19:20

Nope... helemaal niks. Zwaar balen.

Veel plezier op de bruiloft en hopen dat Jimmy zich gedraagt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:53

Nog niet bijgelezen maar voor de glucobalance gevers: nu 42 euro bij de paardendrogist EN en moederdag korting waardoor je nu "maar" 35 kwijt bent.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:57

Arme Pepper! Bloedworm is heel vervelend.

Floor aan de hanenkam. Stoer! En wat vervelend dat ze niet kwamen met de vracht..

Miranda wat sneu dat Lola zo vast zat. Heeft de vorige eigenaar daar nooit wat mee gedaan?

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:14

Voor het eerst is de rijbak gelongeerd met heilig hart, was wel even eng. Met longeren kan ze soms echt een draak zijn en hzt was ook de eerste keer dat ik het met longeerlijn deed, met tientoi en moonlight doe ik het al heel lang met longe, maar voor heilig hart was het de eerste keer. Vroeger longeerde ik haar in de twee meter hige paddock, gewoon op stemhulpen en zonder longe. Maar ik vind het makkelijker met dan zonder en dan heb je ook wat meer te zeggen. Gelukkig was ze heel braaf. Anders sta je daar als twaalfjarig guppie.. en ben nu ook niet erg groot.


Jeetje wat een miserie met lola zeg.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:16

Zijn er hier die vliegenmaskers gebruiken? Welke zijn aan te raden? Ik schaf het pas aan als het niet anders kan maar als het hier is zoals vorig jaar worden het enorm veel vliegen terug.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:20

Zal zo even terug lezen en antwoorden, maar @Lori: ik heb er toevallig eergisteren eentje gekocht voor pepper. Van Bucas, met oortjes. Geloof dat ie 14,95 was bij Epplejeck. Maat XXS

StalNollie

Berichten: 9159
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:34

Lori gebruik ze al jare, vind ze erg fijn en werkt ook wel echt. Hier nog nooit beesten eronder gehad.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 22:35

Lori schreef:
Zijn er hier die vliegenmaskers gebruiken? Welke zijn aan te raden? Ik schaf het pas aan als het niet anders kan maar als het hier is zoals vorig jaar worden het enorm veel vliegen terug.

Cashel Crusader, want die staat mooi van de ogen af. Voor mijn Welsh merrie met neusflap, want anders verbrandt haar neus. Voor haar heb ik een maat Weanling / Small pony. Ze past het halster van sakvis' Shet (en die is 1.06 m stokmaat, zo'n beetje).