[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:47

Wat vreselijk rot zeg! Het is jullie zo NIET gegund, ik hoop van harte dat het geen HB is en dat tie ondanks alles toch opknapt! :(:)

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:56

Pfft houd niet op he :(.

Hier donderdag gement met Finn, nu ja zusje maar bij thuiskomst wou ik hem kort doen wenden naar rechts om zoals altijd met de koets om te rijden en blokkeerde die opeens compleet. Maar de DA gebeld, die is vandaag geweest voor 'm, wolfstandje weggehaald en enkele dingen bijgewerkt. Hopelijk is het probleem zo opgelost :+: .

Owja kijkers gehad voor Rio ook, waren hier net toen de DA toekwam en ze leken enthousiast. Ben benieuwd.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:08

IngridM schreef:
Kiekeboefje; leuk volgens mij die korte manen!

Mandyy; gefeliciteerd met Max :-)
hoe werkt dat in Soest, Je blijft dáar geloof ik geen eigenaar van het paard toch?

Sunshinedaan; wanneer is ze officieel uitgerekend?

Susanne; hoe gaat het met Willem zijn voetjes?

Jumpyhirse; zonde!!

Frummels; breng Peppie maar bij mij tijdens vakantie. Zorg ik voor hem :D :D .

Gisteren was Alf niet zo best. Leek veel pijn te hebben. Tijdens afspuiten voetjes ter verkoeling ging hij achterin spuitplaats staan met oren in zijn nek. Hé dat was geen Alf. Nieuwe dosis Metacam gegeven en na uurtje was hij gelukkig wel weer wat opgeknapt.
Ondertussen had ik wel de arts gebeld en hij zei dat we nu toch wel erg op moesten passen dat hij niet licht bevangen was van het inspuiten. Hij vertoont verder geen signalen maar dat hoefde ook niet altijd zei de arts. Komende dagen goed in gaten houden. Evt metacam verhogen en anders maandag Buut ophalen. Niet meer het gras op. Jeeeee dat meent hij niet. Het konden 4 dingen zijn na het inspuiten en ik hoopte nog op nr.2 (pijn flares)
Gelukig was hij eind ochtend vandaag erg wakker en wilde rennend naar het land. Nou dat doe je niet als je bevangen bent. Maar voor zekerheid even 2 dagen niet op het gras en dan maandag overleg met eigen arts.

Pfff weer een paar jaar van mijn leven kwijt.

HB is een risico bij inspuiten van cortico's. Hebben we het ook over gehad maar risico was zo laag gezien Alf zijn conditie. Dus toch ingespoten.
Nu dacht ik gisteren al niet dat hij licht bevangen zou zijn maar ja je weet het maar niet he......

En zei ik afgelopen week nog tegen iemand "nou als Alf nu hoefbevangen raakt dan laat ik hem inslapen" -O-

Maar zover komt het allemaal niet. Maar was gewoon even stom.

En ik vond het gisteren afschuwelijk om te zien dat hij echt pijn had. ZO zielig. Arm beestje .....

Arme Alf.
Hopelijk voeld hij zich vandaag beter. Over rennen naar de wei.dat wilde Romy zelfs nog terwijl ze zwaar bevangen was. Dus hou hem goed in de gaten. Dat is geen teken dat het geen bevangenheid kan zijn. Het zit Alf maar niet mee.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:10

Lori schreef:
Pfft houd niet op he :(.

Hier donderdag gement met Finn, nu ja zusje maar bij thuiskomst wou ik hem kort doen wenden naar rechts om zoals altijd met de koets om te rijden en blokkeerde die opeens compleet. Maar de DA gebeld, die is vandaag geweest voor 'm, wolfstandje weggehaald en enkele dingen bijgewerkt. Hopelijk is het probleem zo opgelost :+: .

Owja kijkers gehad voor Rio ook, waren hier net toen de DA toekwam en ze leken enthousiast. Ben benieuwd.
Hoe bedoel je blokkeerde hij? Wilde hij niet meer lopen of de bocht niet maken?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:47

Goed dat je het zegt Patricia!! Gelukkig alleen maar zijdelings ervaring met HB....

Jorex

Berichten: 9996
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:54

Ach gut Ingrid, arme Alf. Hopelijk heeft ie snel minder pijn. Het zit jullie ook echt allemaal tegen. :(:)

Donja kort dus. Ik had Alex ook kort is inmiddels weer aangegroeid dubbelzijdig helaas. Ik vind het mooier als het 1 kant opvalt. Dit was gisteren tijdens ons ritje. Wij zijn klaar voor de rit volgende week. Ritje gisteren was 27 km _O-
En genoeg beleeft onderweg. Oa een ambulance met gillende sirenes die ons tegemoet kwam en een slang in de berm. De slang was enger dan de ambulance volgens Alex.
Afbeelding

Dat oornetje is zo schattig <3

En Fleur haar buik echt gigantisch!

Jorie blokkeert soms ook met lange lijnen, maar dat is ook gedeeltelijk ondeugend proberen te zijn en eens kijken of hij ook zijn zin ook sterker kan doorzetten dan ik het kan. Tot nu toe heeft hij altijd geluisterd uiteindelijk, maar irritant is het wel als ie weer eens tegen mijn stuur ingaat. Dus ik leer hem nu aan de hand terwijl ik ervoor sta links en rechts aan op zweepdruk. Dan snapt hij het ook als ik dan de zweep gebruik om hem de juiste kant op te helpen, want nu denkt ie dan alleen maar 'oliebol ik moet vooruit'. Hij loopt meestal dus lekker braaf en lekker in de ontspanning. Hij briest ook veel. Eigenlijk loopt Jorie nu al netter dan Alex qua dressuur houding. Hij heeft dan ook een betere hals van zichzelf gok ik.
Afbeelding

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:02

Hij wou geen pas meer verzetten naar rechts toe en toen ik in eerste instantie doorduwde (zweep aanleggen links) begon die weg te springen naar links. Anders doet hij dat echt nooit maar was de laatste tijd dat hij iets anders kauwde en ook erg met het bit stond te rommelen, daarom als eerste idee de tanden. Die zijn bijgewerkt nu, ergens volgende week kijken of het zo opgelost is. Zo niet zoek ik even verder, dit doet die niet zomaar staat al 2jaar voor de wagen en weet wel wat ik aan hem heb.

@Fennadev, proficiat Y)(^) en daarnaast mooie afstand 27km! Hier meestal nu 8 a 10km als standaard ritje.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:12

Wat een afstanden zeg!
Ik doe meestal maar zo rond 5 km en dan voornamelijk stappen.
Nu even wagenpauze. Lekker wandelen en lange lijnen.
Ze is eind mei uitgerekend, maar de vorige eigenaar wist niet precies wanneer ze gedekt was, dus best lastig.

Fenna gefeliciteerd!!
Leuke foto’s, ziet er ontspannen uit hoor.

Lori wat goed dat je hem meteen laat checken... Als ie zo ineens inverzet gaat, is er meestal wel iets aan de hand ja..

Ingrid sterkte weer met Alf... hopen dat de hoefbevangenheid buiten de deur blijft..

Ik ben aan het werk tot 15:30. Balen zeg met dat mooie weer. {:}

Vanmiddag de paardjes maar eens wassen denk ik.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:37

Gefeliciteerd Fenna!!! *\o/* wat een goede afstand is dat zeg! Binnenkort maar eens mendurance of niet? :p

Pfff Ingrid die HB mag wel weg blijven hoor...... duim voor jullie!

Sunshinedaan ook lekker aan het werk, ik ook! Van 07:30-15:00 officieel maar de late dienst is ziek en er is nog geen vervanging.... de mensen kunnen moeilijk alleen blijven he.... zo jammer weer.

Gisteren ook een rit gemaakt van 16km :) Donja was erg vrolijk en gericht op mensen en fietsers.

Jorex

Berichten: 9996
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:51

Kiekeboefje hij zal altijd wel te langzaam blijven voor dat. Dacht dat misschien men trec iets kon zijn, maar ook daar zijn weer minimale snelheden van 11 km/h. Sneller dan 8 km/h gaat hij gewoon niet redden voor de sulky. Naast de fiets loopt hij 10 km/h maar dan is ie na 15 km echt op. Nu stond ie er nog bij van 'baas, vanmiddag weer 30 km doen?' _O-

Lori, mooi dat je hem dan meteen even langs de tandarts laat gaan. Bij Jorie is het echt gewoon nog baldadig grenzen opzoeken en soms kom ik dan even wat harder in dan ik wil met zo'n jonkie, maar hij moet wel luisteren. Stilstaan is ook nog steeds een dingetje, hij kan heel goed piaffe en levade op de plaats. Nou heb ik wel liever een voorwaarts paard, maar toch :+

Doet er hier ook iemand mee aan de rit in het Drents Friese wold volgende week?

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 13:59

Fennadev schreef:
Kiekeboefje hij zal altijd wel te langzaam blijven voor dat. Dacht dat misschien men trec iets kon zijn, maar ook daar zijn weer minimale snelheden van 11 km/h. Sneller dan 8 km/h gaat hij gewoon niet redden voor de sulky. Naast de fiets loopt hij 10 km/h maar dan is ie na 15 km echt op. Nu stond ie er nog bij van 'baas, vanmiddag weer 30 km doen?' _O-

Lori, mooi dat je hem dan meteen even langs de tandarts laat gaan. Bij Jorie is het echt gewoon nog baldadig grenzen opzoeken en soms kom ik dan even wat harder in dan ik wil met zo'n jonkie, maar hij moet wel luisteren. Stilstaan is ook nog steeds een dingetje, hij kan heel goed piaffe en levade op de plaats. Nou heb ik wel liever een voorwaarts paard, maar toch :+

Doet er hier ook iemand mee aan de rit in het Drents Friese wold volgende week?


Oh ja dat is zeker te langzaam.... Donja red dat wel gelukkig :)

Ik had me opgegeven maar heb geen trailer die dag dus kom er niet..... helaaaaas! De vorige keer toen het zo koud was en werd afgelast werd had ik wel een trailer :P

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:17

Fenna gefeliciteerd met je verjaardag! Hoeveel kaarsjes mocht je uitblazen vandaag?

Oh nee toch Ingrid wat balen van Alf. Het is jullie echt niet gegund...

Haha Jenny lekker balen zeg := volgende keer beter.

Gelukkg dat het blokkeren zo was opgelost lori.

Ik heb niet zoveel te melden. Ben nog een keer met floor wezen mennen, konden best wat stukken omkeren en terug rijden maar hij begint de link te leggen. Best lekker even op ons trainings veldje kunnen rijden, zelfs stukjes goed controleerbare galop mee kunnen pakken. Onze bak is (zo goed als) klaar maar nog niet in kunnen mennen. Helaas schrok hij op de weg terug heel erg van de sproeiers die aangingen in de boomgaard naast ons en gingen we een heel stuk galoperend over het asfalt (hij staat rondom op ijzers) dat was wel even schrikken maar vrij snel weer terug kunnen nemen.

Morgen mijn broertje uitzwaaien, die vertrekt voor drie maanden naar Australië.

Jorex

Berichten: 9996
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:48

Ik ben vandaag 22 jaar geworden. We hebben heerlijk gebarbecued vanavond. Het weer was er echt lekker voor!

Wat jammer Jenny. Helaas passen twee niet in mijn trailer of ze moeten al zo goed bevriend zijn als de twee die ik heb. Maar dan kan je sulky alsnog niet mee..

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:10

Neeee Donja is een merrie, die slaat Alex tot moes ben ik bang... :( merries :P Ze kan er ook niks aan doen, hormonen he.

Jorex

Berichten: 9996
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:16

Alex laat zich ook nog steeds dekken door Jorie. Hij is een beetje gay, dus ik geloof het zo dat ie zich ook wel tot moes zou laten slaan _O-
Vandaar dat het geen goed idee is.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 23:34

Fenna, gefeliciteerd met je verjaardag! Heerlijk als je je verjaardag met dit weer en een bbq kan vieren.
Ik vroeg mij laatst nog af hoe het is net Alex en zijn zomereczeem?

Helaas voor ons is de rit in het dfw een weekendje te vroeg. Het weekend erop zijn wij daar op vakantie met de pony's.

Voor de menners onder ons, zijn er meer die problemen hebben gehad met het borsttuig van hun pony? Wij hebben het vermoeden dat het borstblad te breed is voor mijn pony. Ze maakt een huppeltje als ze in draf moet versnellen en uitgestrekt draven doet ze niet voor de wagen. Zodra een -paat of -peut is geweest kan ik een keer of 3 probleemloos rijden en daarna geeft ze weer een huppeltje.
Een nieuw, smaller en zachter borsttuig is onderweg. Ik hoop dat dat de oplossing is.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 10:40

@Fenna, het is stilstaan ook soms wat. Finn is nogal voorwaarts dus dat vind die moeilijk.

Hier zou mendurance wel dat zijn maar te weinig wedstrijden in België.

Owja jij bent dan maar een goed half jaar ouder dan mij.

@Sakvis, geen probleem mee gehad.

Normaal verhuist Rio vrijdag, gisteren nog met hem, mijn shet jaarling en onze andere shet naar het bos geweest. Zal toch raar doen zo zonder hem in de kudde maar beter zo, enige dat hier nog welkom is ooit is een grotemaats shet of nmprs.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:24

Sakvis, zo'n huppeltje had Alf ook opeens. Ik wijt het bij hem maar aan de blessures, geen idee

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 17:27

Jim heeft ook regelmatig een huppeltje als ik een tijd niet meer gereden heb. Als hij weer wat meer spier heeft dan is het weg.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:39

Wat vervelend dat huppeltje in draf. Geen ervaring mee.

Wat een hitte! Staat hier op 27 graden.
Ik heb Cooks gewassen vanmiddag.
Goed weer voor waterpret.

Even spammen hoor. Ik vind hem zo knap <3
En z’n manen groeien goed :P

Afbeelding

Hij komt steeds meer in proportie ook *\o/*
Fietsen doet hem duidelijk goed :) (ook al zijn het nog kleine rondjes van 3km)

Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:43

Duvel had ook zo.n huppeltje, maar die bleek allerlei blessures in zijn achterbenen te hebben.

Gefeliciteerd Fenna

Knappe Cooks!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:15

Patricia_86 schreef:
Duvel had ook zo.n huppeltje, maar die bleek allerlei blessures in zijn achterbenen te hebben.



Ik vertrouw zo'n huppeltje ook niet meer zo. Wil je natuurlijk niet bang maken maar toch......

Heerlijk je sunshinedaan dit weer!!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:18

Had duvel alleen een huppeltje of waren er ook andere dingen waaraan je kon zien dat hij blessures had?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:58

Ymor schreef:
Had duvel alleen een huppeltje of waren er ook andere dingen waaraan je kon zien dat hij blessures had?

Aan de buitenkant zag je niks. Hij had artrose spat en osteoporose

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:26

Maar dat is je alleen aan het huppeltje opgevallen?

Ik heb het even opgezocht. Het kan ook zijn dat je pony niet voldoende voorwaarts is als hij tijdens het aandraven een huppeltje doet.