[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:14

T&H stables hoor ik inderdaad altijd goede verhalen over :)

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:12

In Noord-Holland weet ik er wel een paar maar dat is ook een beetje uit jouw richting.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:21

Dichterbij dan Gelderland denk ik. :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:30

Een van mijn pony’s is daar beleerd en ik ken ze ook persoonlijk. Ze hebben veel ervaring met mini’s maar ook met grote paarden. Zelf fokken ze mini’s. Hele lieve mensen! Zitten wel snel vol (goed teken) dus ik zou vast informeren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:38

Uiteindelijk Alf op locatie kunnen houden om te beleren maar anders had hij ook naar Tina en Huub gegaan!

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:45

Bij mij om de hoek in Roosendaal ligt menpark Den Hil.
Kees van Tiggelen beleerd ook paarden, voornamelijk Friezen, maar ook kleintjes tm trekpaarden.
Hij heeft mij goed geholpen :)

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 21:02

Ingrid, hoe is het vandaag met Alf?

Nu het algemeen bekend is op stal kan ik het hier ook neerzetten: Macgic gaat naar een paardenrusthuis. We hebben nog ruim een maand om 'afscheid' te nemen.
Hij staat al ongeveer 20 jaar ingeschreven en nu is er plaats. Het is een enorm mooie plek met alle zorg die hij nodig heeft maar het voelt heel dubbel.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:08

Hier beleer ik alles zelf maar daar wordt veel tijd voor genomen vanaf de grond waardoor voor de wagen gewoon een volgende logische stap is dat ze niet meer vanop kijken. Enkel de B pony had er wat moeite mee maar ook goedgekomen met tijd nemen.

Hier zit ook een goede maar dat is veel te ver van je, mdr miniature maar West-Vlaanderen in België is echt niet in de richting.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 22:41

:(:) Ingrid, hoe liep Alf vandaag?

T&H heb ik inderdaad ook goede verhalen en ervaringen over gehoord, ze zitten hier in de buurt. Mijn vorige pony en Boef heb ik zelf beleerd en dan rek ik het beleerproces ook uit, maar anders zou ik ze waarschijnlijk ook daarheen gebracht hebben. Heb ik wat gemist.. staat Pep toch niet helemaal fijn op zijn plekje nu? :)

Nogmaals sterkte Mandy, het is niet niks :(:)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:07

Alf was vanochtend zelfde als gisterenochtend. Ik was even heel bang voor hoefbevangenheid omdat dat een bijwerking kan zijn van de ontstekingsremmers. Dat wist ik maar arts vind het risico minimaal omdat Alf in goede conditie is een verder geen enkele aanleiding ertoe geeft. Dus risico genomen. Maar dat vond ik wel even heel eng.

Nadat ik hem heb zien lopen even contact gehad met arts en hij mocht gelukkig het land op (geen HB signalen) wel nog weekje op de metacam houden.

Hij heeft ook wel weer last van de behandeling in die zin dat hij stress heeft. Mijn binnenvetter laat op vreemd terrein niets zien maar eenmaal thuis merk je het als je hem goed kent. Eet gelijk weer slechter etc.

Uiteraard krijgt hij alle tijd die hij nodig heeft en ondertussen krijgt hij veel TLC en anti stress druppels. Nu hopenlijk voor lange tijd geen artsen meer. Kunnen we samen even bijtanken. Ik trek het zelf ook niet meer, zowel mentaal als financieel ;(

Mandyy jeetje wat een beslissing! Is dat een soort huis als in Soest? Omdat je al zo lang op de wachtlijst staat? Hoe oud ouds je paardje? Zal wel vreselijk dubbel gevoel zijn en heel erg wennen :(:)
Sterkte!!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 23:26

Is hij al zo oud Mandy!! Wel wennen zeg.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:33

Dat snap ik Ingrid. Het is niet niets wat jullie meemaken. :(:)

Het is Soest. :j dus voor ons dichtbij.

Macgic is net 21 geworden.
Max gaat mee weg brengen. Zonder Max gaat hij de trailer niet zo gemakkelijk op. :=

Zal zeker wennen zijn en veel veranderen voor ons. Max en Mac stonden al zon 10 jaar samen (met een onderbreking van een half jaartje).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:44

Mandyy; moeilijk zeg! Heb je een foto van je paard?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:54

Ik beleer altijd zelf mijn pony's.
Wel fijn dat hij dichtbij kan Mandy. Heb je een foto van hem?
Voor Alf.en Ingrid hoop ik op een zomer zonder dierenartsen zodat jullie beide kunnen bijtrekken.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:59

Heb laatst een foto geplaatst. Het is het paard van een vriendin, maar doen altijd alles samen met onze paarden.
Afbeelding

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:09

Oooohhhh is dat dát paardje :-) All eerder gezien inderdaad!!
Die foto is echt leuk!! <3

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:16

Mandy: Wat een rotnieuws zeg. :(:) Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. Maar fijn dat jullie een goede plek voor hem hebben.

Ayla: Nee hoor, ik sta hier helemaal naar mijn zin! Ik zoek alleen een locatie waar Pepper beleerd kan worden en waar hij dan tijdens het beleren ook kan verblijven. Hier op stal beleren zie ik niet zo zitten, mede omdat hij ook geen eigen spullen heeft dus dan moet iemand weer met sulkys en tuigjes gaan slepen als ze langskomen. Plus dat wij dus 3 weken op huwelijksreis zijn en dan is het fijn als ik alle zorg gewoon even helemaal uit kan besteden. Het is dus wel echt de bedoeling dat hij gewoon weer naar huis komt :D

Ingrid: Ik gun jullie echt een hele stressvrije en dierenartsloze zomer toe. Even lekker zorgeloos genieten samen zou jullie heel goed doen denk ik <3

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:55

He gatsie Mandy! Sterkte.... nooit leuk :(

Oeps..... waar zijn die manen?
Afbeelding

Ik was zo zat van dat lelijke halflange bloempotkapsel dat we voor kort gingen! Wat een dikke manen heeft ze ook....

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:08

Kiekeboefje schreef:
He gatsie Mandy! Sterkte.... nooit leuk :(

Oeps..... waar zijn die manen?
[ [url=m/HloksA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was zo zat van dat lelijke halflange bloempotkapsel dat we voor kort gingen! Wat een dikke manen heeft ze ook....

Sportkapsel

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:51

Heb je een voorfoto gemaakt? Ben wel benieuwd.

Max is vandaag 12 geworden! *\o/*

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:58

Oh Mandy dus dát was ‘hét’ nieuws... twijfelachtig goed nieuws denk ik. Wel bizar lange wachtlijst zeg!

Jeetje Donja dr manen kort.. dat had ik dus met Cooks ook :')
Het groeit vanzelf weer aan :j

Ingrid sterkte weer... kan me voorstellen dat je er nu echt helemaal klaar mee bent. Wat een rekening zeg :\

Hier wordt Fleurtje langzaamaan wat dikker en krijgt een puntbuik.
Ik heb mijn twijfels of het veulen in mei kont... denk eerder juni

Afbeelding

En Cooks zijn manen groeien goed! Komt een dikke bos :)
Dat oornetje had ik zelf gemaakt, maar behoeft nog wat aanpassingen :+

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:04

Lieve Macgic naar Soest. Voor jou heel dubbel :(:) Wel heel fijn dat het in de buurt is. Mag je hem gewoon vaak opzoeken of werkt dat anders in zo'n rusthuis? Nogmaals sterkte :(:)
Die wachtlijst is bizar trouwens!

Mooi buikje heeft Fleur! Ben benieuwd wanneer de beeb komt!

Jenny leuk!! Heb je ook een foto van de zijkant? Dikke manen kun je met trekken heel mooi uitdunnen.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:10

Klopt, daarom is het ook wel echt een kans dat hij daarheen mag. Het moment was alleen voor iedereen heel onverwacht.
Vandaag is hij gekeurd door de dierenarts.

We mogen tijdens openingstijden altijd langs komen, daar buiten in overleg.
Mogen hem ook nog poetsen enzo.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 13:33

Vraag niet hoe maar net een deken gerepareerd met vlechtdraad *D

Er zat een gat in maar was voor de rest nog een prima deken.

Waarom vlechtdraad? Omdat dat het meest stevig is
Afbeelding

Die kan in de was en dan in de zak *\o/*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:28

Kiekeboefje; leuk volgens mij die korte manen!

Mandyy; gefeliciteerd met Max :-)
hoe werkt dat in Soest, Je blijft dáar geloof ik geen eigenaar van het paard toch?

Sunshinedaan; wanneer is ze officieel uitgerekend?

Susanne; hoe gaat het met Willem zijn voetjes?

Jumpyhirse; zonde!!

Frummels; breng Peppie maar bij mij tijdens vakantie. Zorg ik voor hem :D :D .

Gisteren was Alf niet zo best. Leek veel pijn te hebben. Tijdens afspuiten voetjes ter verkoeling ging hij achterin spuitplaats staan met oren in zijn nek. Hé dat was geen Alf. Nieuwe dosis Metacam gegeven en na uurtje was hij gelukkig wel weer wat opgeknapt.
Ondertussen had ik wel de arts gebeld en hij zei dat we nu toch wel erg op moesten passen dat hij niet licht bevangen was van het inspuiten. Hij vertoont verder geen signalen maar dat hoefde ook niet altijd zei de arts. Komende dagen goed in gaten houden. Evt metacam verhogen en anders maandag Buut ophalen. Niet meer het gras op. Jeeeee dat meent hij niet. Het konden 4 dingen zijn na het inspuiten en ik hoopte nog op nr.2 (pijn flares)
Gelukig was hij eind ochtend vandaag erg wakker en wilde rennend naar het land. Nou dat doe je niet als je bevangen bent. Maar voor zekerheid even 2 dagen niet op het gras en dan maandag overleg met eigen arts.

Pfff weer een paar jaar van mijn leven kwijt.

HB is een risico bij inspuiten van cortico's. Hebben we het ook over gehad maar risico was zo laag gezien Alf zijn conditie. Dus toch ingespoten.
Nu dacht ik gisteren al niet dat hij licht bevangen zou zijn maar ja je weet het maar niet he......

En zei ik afgelopen week nog tegen iemand "nou als Alf nu hoefbevangen raakt dan laat ik hem inslapen" -O-

Maar zover komt het allemaal niet. Maar was gewoon even stom.

En ik vond het gisteren afschuwelijk om te zien dat hij echt pijn had. ZO zielig. Arm beestje .....