[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 16:55

Arme pony's StalNollie. Jammer dat mensen het zo ver laten komen hè.

Dat bit lijkt inderdaad nogal grof voor een klein koppie. Bij De Menner hebben ze ook dat soort bitten (allerei soorten mondstukken) maar dan speciaal voor pony's, dus kleinere bril en niet zo'n dik mondstuk.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:13

Inderdaad een heel ander bit als op de foto, de gaten zitten vooral ook anders.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:16

StalNollie schreef:
Hij lijkt hetzelfde.


Mondstuk inderdaad wel. Alleen op de foto beginnen de sleutelgaten in de bril en op die ik binnen had gekregen eronder

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:40

Lori en Eline, ik werk niet als tuigenpasser of zadelmaker oid. Maar ik krijg best vaak mensen met vragen over de afstelling van hun tuig en die probeer ik dan op weg te helpen. Gewoon als vriendendienst en om de pony's te helpen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:52

Claudia:Hij is zeker niet hetzelfde. Zou hem terug sturen. Raar dat je wat anders krijgt!

Susanne en Linda; dank jullie. Hoop dat ook een beetje dat dat zo uitwerkt :-)
Maar eerst moet Alf nog bijdraaien....

Linda; moeite waard om naar Kramer te gaan? Ze hebben wel echt leuke dingen!!

Odette; zie vaak foto's op insta voorbij komen. Leuke pony!!
Wat sneu van je andere pony zeg, nog veel sterkte!

Frummels: Wanneer krijgt Pep Nikes? Hahaha nee hoor :-)

Lori; ik heb het er eerlijk gezegd ook moeilijk mee. Omdat je niet zeker weet of het weer terug verandert....
Ik heb overigens niet het boomloze schoftje maar die met flexibele draagriem en boom/brug.

StalNollie bij de tandarts geweest. Fijn voor de beestjes.


Vandaag mijn nieuwe Zilco schoftje binnen gekregen. Las iets over zachte kussens. Nou dat zal een ander type zijn geweest want deze zijn zelfs erg hard! Heel benieuwd hoe het schoftje ligt. Morgen proberen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:55

[
Welk bit mennen jullie mee?
][/quote]

ik gebruik een gewone enkelgebroken watertrens met appelsmaak.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:50

Ik krijg vrijdag of maandag mijn schoftje binnen *D ben benieuwd!

Floor loopt inmiddels weer op zijn bokkebitje. Hij is hier nog wel wat drammerig op, maar hij gaat niet zo aan de kletter als met de Liverpool die hij had.

Odette welkom en wat een leuke pony heb je zeg <3

Stalnollie Aah gut arm ding, fijn dat ze nu de juiste zorg krijgen

Claudia het lijkt inderdaad een ander bit! Dit soort dingen hoor je helaas wel vaker over agradi... om die reden bestel ik er ook niet. Meestal haal ik alles bij MHS, de menner, divoza, horseshopinternational of kramer.
Evt heb ik nog een naar boven gebogen Liverpool te koop,12,5 cm, geen pompwerking, deze heeft twee sleuven onder de bril.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:15

Ik heb boomloze Zilco schofttuigen gehad maar ik heb ze verkocht omdat ik liever een schofttuig met een (flexibele) boom gebruik, vangt toch net wat meer 'klappen' op dan boomloos.

Het lijkt inderdaad niet hetzelfde bit Claudia, maar denk dat het bit op het plaatje ook te grof is en te lange scharen heeft. Ik zou specifiek zoeken naar korte scharen, dan is de bril automatisch ook wat kleiner. O.a. de Menner en Divoza verkopen ze.

Zijn voorpluk is al weken bruin en erg mijn best doe ik niet om hem schoon te houden maar hij blijft mijn knapperd <3
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:42

Echt zo grappig hoe ze op elkaar lijken :-)

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:54

Brother from another mother :):) <<)

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:09

@ingrid, dankje. Is goed om te weten moest er alsnog terug wat zijn met deze van ideal zit ik er niet mee met een zilco schoftje aanschaffen.

Nog nooit deze in handen gehad van zilco de boomloze dus weet het niet , als er iemand ze op paard en koets bijheeft ga ik wel eens kijken.

marga1
Berichten: 906
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:09

claudiadvx schreef:
Vandaag mijn nieuwe Liverpool binnen gekregen. Vind hem te grof en volgensmij ook een andere als op de foto
Welk bit mennen jullie mee?
[ [url=m/i7jDdK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jo3bjP.png]Afbeelding[/url] ]


Het is een andere dan op de foto n.l. het eerste leidsel gat zit niet in de bril, op de foto wel, dus terug sturen. Bij de menner krijg je wel het goede bit.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:38

Sjors en Gigant lijken echt op elkaar inderdaad! :wow:

Ik heb bij agradi een keer een bezemsteel besteld voor een riek, kreeg ik een een of andere ijzeren lat binnen. :? Heel raar, maar na een belletje kregen we de bezemsteel alsnog opgestuurd en konden we de rare lat houden (yay)

Hoe gaat het nu met Alf, Ingrid?

Iemand hier toevallig nog interesse in een simpel mini shetlander tuigje? Ik wil er heeel graag vanaf, want ik wil een sulky bestellen. :+

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:17

claudiadvx schreef:
Vandaag mijn nieuwe Liverpool binnen gekregen. Vind hem te grof en volgensmij ook een andere als op de foto
Welk bit mennen jullie mee?
[ [url=m/i7jDdK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jo3bjP.png]Afbeelding[/url] ]


Hij is niet het zelfde! De ene heeft een sleuf door de bril lopen en de andere niet!

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 21:20

Bit gaat inderdaad retour! Vermeld er ook bij dat het een ander is dan ik besteld heb. Mag er eentje passen van erna anders ga ik inderdaad even kijken bij de menner of mhs

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:15

Elke keer wil ik bijlezen en dan zijn jullie weer een heel eind verder. Sjors en gigant zouden leuk staan in tweespan of tandem. Als Sjors weeer helemaal beter is.

Ik.heb zilco tuig gehad en die kussens waren indd keihard. Durfde nooit zonder onderleggers te rijden met Duvel zijn tere huidje.
Ik had al jaren een dubbel gebroken Liverpool van de menner en sinds deze week een normaal dubbel gebroken bustrensje voor Caya.moet zeggen dat ze er voor nu heel fijn op loopt. Maar oefenen nu ook geen moeilijke dingen meer in beweging houden en conditie weer opbouwen. Snot en hoesten is weg. Alleen de kuur nog afmaken.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:53

Ik heb de boomloze versie van Zilco met klittenbandkussens. Deze zijn echt heel zacht. Deze versie is er vanaf maat pony. Waarschijnlijk is deze versie zachter dan die jullie hebben (zonder klittenbandkussens).

Ik men op een mhs ongebroken halve kneveltrens. Dat werkt voor ons heel goed. Sinds kort gebruik ik een Rambo Micklem hoofdstel en dat lijkt voor heel positieve veranderingen te zorgen.

Fijn dat het met Caya eindelijk de goede kant op gaat! Heeft lang geduurd.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:04

Lillian__ schreef:
Brother from another mother :):) <<)


:D :D

Kcinarual schreef:
Hoe gaat het nu met Alf, Ingrid?


Lief dat je ernaar vraagt. Hij is nog steeds niet happy. Ik probeer alleen maar leuke dingen te doen of ze leuker te maken met veel peentjes :-) Je moet wat he....
Ook krijgt hij sinds gisteren Phytonics Strezz druppels. Wie weet doet dat nog wat.
Echt een heel vervelende situatie zo! Hoop dat ik snel mijn ventje terug heb |( |( |(


Patricia; fijn dat het beter gaat!

Sakvis; ik schrok er eigenlijk beetje van hoe hard ze zijn die kussens. Vanmiddag passen, hoop zo dat dit de goede maat is (SL mini). Vind het er klein uitzien....


Zo laatste ochtendje werken, morgen goede vrijdag en lekker vrij. Maandag ook maar dan ben ik altijd al vrij dus niet extra voor mij haha.
Zaterdag Alfje verhuizen :-)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:50

Patricia: tweespan hebben we een aantal keren gereden en dat liep leuk, alleen hadden Linda en ik beiden geen tijd om ze vaker in te spannen en het door te pakken helaas. Tandem staat nog wel op de planning.

Wat vervelend dat Alf nog niet helemaal zichzelf is Ingrid :(:) Hopelijk voelt hij zich beter op de nieuwe stal.

Saskia: heb je een foto van de Rambo Micklem, neem aan dat jij de pony maat hebt? En heb je de Multi of de Competition? Ik heb er ook al eens naar gekeken maar ik kan nergens een maat pony in het zwart vinden...

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:15

Wat dat Alf niet fijn in zijn vel zit nog, hopelijk gaat het snel beter :(:)

Fijn dat het beter gaat Patricia

Wow Sjors en Gigant lijken steeds meer :wow: knappe pony’s <3

Knappe Willem, hij is mooi gespierd en op gewicht :j

Gister is de hoefsmid bij ons geweest, Toliene was weer niet nodig na controle. Die pony is al een jaar niet bekapt... :\ Daarna heerlijk gereden met de kar, ze is veel fijner en losser in haar lichaam sinds de osteo behandeling.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:56

Linsey1998 schreef:
Wat dat Alf niet fijn in zijn vel zit nog, hopelijk gaat het snel beter :(:)

Fijn dat het beter gaat Patricia

Wow Sjors en Gigant lijken steeds meer :wow: knappe pony’s <3

Knappe Willem, hij is mooi gespierd en op gewicht :j

Gister is de hoefsmid bij ons geweest, Toliene was weer niet nodig na controle. Die pony is al een jaar niet bekapt... :\ Daarna heerlijk gereden met de kar, ze is veel fijner en losser in haar lichaam sinds de osteo behandeling.
oh echt niet. Mijne zijn elke 4-6 wkn nodig voor hun stand enzo.

Leuk ayla heb je foto's van tweespan?

Spannend ingrid bijna verhuizen. Is het dichtbij?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:45

Afbeelding
Afbeelding

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:48

Spuit elf, maar dat bit is inderdaad niet hetzelfde Claudia. Heb je al voor een ander kunnen kijken?

Stalnollie, wat sneu dat het zo erg nodig was, wel enorm fijn dat je dit voor ze doet. Ik hoop dat ze er flink van opknappen.

Ik zag dat je je schoftje al binnen had, of vergis ik mij nu met iemand anders Lillian?

Ohhh die foto van Sjors en Gigant :+: Die bontjes staan ze echt goed . Stiekem droom ik ooit een witte pony, ik vind het echt knap!

Ingrid én al lekker weekend én een Alf die zich beter voelt. Dat is een goed voorteken voor dit weekend, ik hoop dat zijn verhuis ook soepel gaat.

Wat fijn dat Toliene een stuk fijner loopt. Goedkoop zo als de hoefsmid amper nodig is. Bij Jimmy is het helaas echt regelmatig nodig door zijn stijle voorhoefjes.



Vandaag weer eens met een kennisje gaan buitenrijden. Echt zo enorm heerlijk gereden, Jimmy was gisteren weer bekapt en vanmorgen kwamen zijn nieuwe equine fusions binnen. En wat liep hij als een trein! Stiekem ook enorm trots, wat ik heb het altijd een beetje spannend gevonden om te galopperen voor de sulky, als we dat deden dan was het een rustig handgalopje en Jimmy vond het ook echt niet fijn.
Daarom druk aan de longe gaan oefenen met aanspringen in galop, zodat het ook vanuit een rustig arbeidsdrafje kon. En vandaag liet hij zien dat hij daarin echt enorm vooruit is gegaan. Ook nog op een paar stukken een rengalopje mee kunnen pakken, de eerste keer was het voor mij nog wel spannend, maar dat was daarna ook meteen weg :D

Zo dat moest er even uit := Ook nog 2 foto's van vanmiddag.

Afbeelding

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:09

mirriejj schreef:
Ik zag dat je je schoftje al binnen had, of vergis ik mij nu met iemand anders Lillian?


Ja dát was ik. Maar helaas ligt die op Alf ook niet zo geweldig.... Morgen even bellen of er iets anders mogelijk is....

mirriejj schreef:
Ingrid én al lekker weekend én een Alf die zich beter voelt. Dat is een goed voorteken voor dit weekend, ik hoop dat zijn verhuis ook soepel gaat.


Jaaaa je had het al gelezen op insta natuurlijk! Jaaaa ik was zo blij vanmiddag!! Alf zocht weer contact met mij en anderen. Mijn kleine knuffeltje liet weer wat van zichzelf zien. We zijn er nog niet maar zeker opgeknapt al. En eigenlijk geloof ik er nooit zo in maar ik was toevallig gisteren begonnen met zijn druppels. Toeval? Niemand die het weet maar ik vind het best :-)


Mirriejj zelf een heerlijke buitenrit gemaakt en heerlijk gegaloppeerd. Heel gaaf en het was prachtig weer!!

Ayla; wat een super super leuk span zo! Moeten jullie vaker gaan doen hoor als Sjors weer de oude is!!

Jeetje Linsey; lekker goedkope hoefsmid pony heb je :-)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:26

Wat fijn Ingrid <3

En dat klinkt als een heerlijk ritje Miranda! Fijn dat hij het zo goed deed + mooi water.

Tweespan rijden zit er helaas niet meer in want ik heb zowel mijn marathonwagen als mijn tuig om tweespan mee te rijden (combituig) verkocht. Eerst Sjors weer helemaal op de rit en dan misschien eens tandem proberen :)