[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:25

Hier regende het vanavond al. Was Max aan het longeren. Stalgenoot snel geroepen om z'n weidegenootjes binnen te zetten want die stonden nog zonder dekens.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:36

Bij mij kwam die bui net over toen ik stond te longeren, maar gelukkig net een randje dus alleen wat miezer. Maar toen die over was zag ik in de verte wel een paar flitsen :oo

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:28

Bij mij ook tijdens het longeren. Was al bijna klaar dus ging maar binnen in de stallen uitstappen. :')

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:51

Hier nog geen regen gehad. Mag wel eens 1 avond. Hebben kalk gestrooid :+

Ik ga naar de hk frida. Maar da wist je al he :p en dikke Bo mag lekker mee hihi

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:15

Hier staat enkel Brave in de nacht met een deken van 200gr op, maar dat is dan ook een koukleum.

Hero is niet zo'n koukleum, die heeft het altijd warm :P

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:09

ik heb de HCA van Zamora overgenomen en ben er echt onwijs blij mee. Met de hulp van Ayla hebben we m al goed in balans gekregen. Hij vond de eerste keer wel apart om er voor te lopen normaal sleurt hij een vierwieler mee, heb t idee dat hij t nu wel erg prettig vind. Ik reed daarvoor wel eens met de HCA van Ayla maar een eigen is toch wel echt een luxe :)

ik heb de bodywrap aan de ene kant met t klittenband aan het laagste ringetje van de singel zitten en dan achter zn billen langs en dan weer vast knopen aan t zelfde ringetje aan de andere kant :)

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:10

linda_gigant schreef:
ik heb de HCA van Zamora overgenomen en ben er echt onwijs blij mee. Met de hulp van Ayla hebben we m al goed in balans gekregen. Hij vond de eerste keer wel apart om er voor te lopen normaal sleurt hij een vierwieler mee, heb t idee dat hij t nu wel erg prettig vind. Ik reed daarvoor wel eens met de HCA van Ayla maar een eigen is toch wel echt een luxe :)

ik heb de bodywrap aan de ene kant met t klittenband aan het laagste ringetje van de singel zitten en dan achter zn billen langs en dan weer vast knopen aan t zelfde ringetje aan de andere kant :)


Waar heb je die wrap vandaan en welke maat is dit? :)

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:20

Prosecco schreef:
linda_gigant schreef:
ik heb de HCA van Zamora overgenomen en ben er echt onwijs blij mee. Met de hulp van Ayla hebben we m al goed in balans gekregen. Hij vond de eerste keer wel apart om er voor te lopen normaal sleurt hij een vierwieler mee, heb t idee dat hij t nu wel erg prettig vind. Ik reed daarvoor wel eens met de HCA van Ayla maar een eigen is toch wel echt een luxe :)

ik heb de bodywrap aan de ene kant met t klittenband aan het laagste ringetje van de singel zitten en dan achter zn billen langs en dan weer vast knopen aan t zelfde ringetje aan de andere kant :)


Waar heb je die wrap vandaan en welke maat is dit? :)


dit is gewoon een simpele elastische bandage ( werkbandage maat full)

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:16

Denk dat Pip onder 150 gram zet. Zijn benen en hoofd ga ik niet scheren, en hij staat in een schuilstal met 24/7 ruwvoer. Hopelijk gedraagt meneer zich een beetje... Ga voor het eerst zelf scheren

KittyDylan

Berichten: 8898
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:51

Hier krijgt Kitty straks alleen haar eczeem deken weer om.

JorexJarig

Berichten: 9969
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:57

Alex staat nu onder 100 gram+ regendeken. Morgen weer overdag bloot en dan s middags voor de schemer de eczeemdeken weer op. Hij vindt bloot heerlijk, want dan kan hij pas echt goed met Jorie kriebelen.

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:15

Hij staat nu zonder deken met wintervacht dus het is geen koukleum. Pip vond het ook altijd heerlijk zonder deken en dan lekker kriebelen met zijn weidemaatje

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:16

Lobkew veel plezier in Italië
Zamora Bedankt voor het compliment, ik zal een foto van de wagen maken voor je. Ik heb twee sulky's, één HCA sulky en één tweewieler (merk weet ik zo niet)
mirriejj wat fijn dat de pony's aan huis komen te staan. Ik heb ze ook aan huis staan en zou niet anders willen.
Ayla wat is sjors een mooie pony.
prosecco Het is je goed recht om van het mooie weer gebruik te maken. Wat een super mooie pony, volgens mij zie ik hem ook wel eens langs komen in een facebook groep.
zamora heerlijk om met de boot weg te gaan lijkt me!
mierkuhh wat een mooie pony heb je! Ook een ontzettend leuk halster.
luna2006 had je pony wel geduld daarvoor? Hoelang ben je bezig geweest?


Allemaal vakantieplannen aan het maken, wat leuk :) Ik ga halverwege juni 8 daagjes op vakantie naar Tenerife *D

Luna2006

Berichten: 3163
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:22

Met scheren bedoel je @elineGC? Denk 2 uurtjes geschoren met tussenpauzes. Hij kreeg tussendoor lekker brokjes en vond tondeuze ook kei interessant.

Tenerife wil ik ook wel eens naartoe gaan

Mandyy

Berichten: 30493
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:25

Tenerife niet geweest, Gran Canaria wel. Had toen alleen pech met het weer.

Kreeg net een foto dat Max weer is ontsnapt. :')

Mira283

Berichten: 3526
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:32

Mandyy schreef:
Tenerife niet geweest, Gran Canaria wel. Had toen alleen pech met het weer.

Kreeg net een foto dat Max weer is ontsnapt. :')


Haaha uit het land?

mierkuhh

Berichten: 141
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Lage-Zwaluwe

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:45

Dankjewel voor alle lieve complimentjes over mijn opoe!
Ik zit ook nog met een dekenstruggle, hij is afgelopen maandag geschoren, en ik heb alleen een 300 grams of een eczeemdeken, de ene is dus eigenlijk te warm en de andere te fris. Maar toch maar ervoor gekozen om hem alleen op eczeemdeken te zetten, hij heeft namelijk een inloopstal, dus die zal hij dan wel opzoeken als hij het koud heeft (hoop ik).

Ik heb laatst weer een marathonwagen aangeschaft, en wil hem van het weekend voor het eerst in lange tijd weer eens aanspannen. Ben erg benieuwd hoe dat gaat worden!

Jullie hebben echt allemaal ontzettend leuke pony's, helemaal verliefd op al die kleintjes hihi

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:52

Net de dierenarts weer aan de telefoon gehad. ze adviseerde om toch even een kijkje te nemen in de luchtpijp...
Arme misty :(

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:37

He getsie claudia! sterkte!
Mierkuhh Leuk! wel fotos plaatsen dan he?!

Eline leuk tenerife! ben nog druk aan het reviewen voor mijn vakantie, aangezien nederlanders de grootste zeikerds zijn, probeer ik een hotel in griekenland te vinden met de beste review := maar Tenerife/GranCanaria behoren ook tot de optie

Lobkew veel plezier in Italië :) waar precies ga je naartoe in italië?

Op aanraden van Saskia (sakvis) ben ik opzoek naar een nieuw borsttuig plus strengen. Mijn strengen zijn nu gemeten op 130cm (vaste touwstrengen, ooteman tuigje) nu vind ik het niet erg om geld uit te geven aan floor, als het moet, dan moet het. Alleen wil ik geen 100 euro uitgeven aan een stel leren riempjes. iemand een idee waar ik ze kan krijgen? is het evt mogelijk om strengen bij de schoenmaker te laten inkorten? ze hoeven echt maar 5cm korter te zijn dan die ik nu heb, maar NiET te vinden (of voor 100euro) Tweedehands mag ook, als iemand wat weet, te koop heeft of toevallig tegenkomt ik hoor het graag!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:00

Ik had de strengen van mijn vorige (leren) tuig laten inkorten bij de schoenmaker, was netjes gedaan dus je zag er weinig van. Alleen kun je geen losse strengen aan jouw borsttuig bevestigen gok ik.. of heb je een borsttuig gevonden inclusief strengen, waarvan je de strengen in wilt laten korten? Heb je een foto/link anders? Kunnen we even met je meekijken.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:11


nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:26

Heeft er hier iemand een FURminator die aan te raden is?

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:35

Ik heb al 6 jaar een furminator en ik ben er nog steeds enorm blij mee. Ik heb dus de echte. We hebben sinds een jaar ook een neppe uit Amerika. Die doet het ook prima.

Lillian, ik vraag mij af hoe lang het borsttuig is van die site. Het blad ziet er zo kort uit. Wellicht kan het ook komen omdat de mensen een mini-shet borsttuig op de foto hebben gezet en je normaliter altijd full-tuigen op de internetafbeeldingen ziet.

Ik heb vroeger ook zo'n tuig gehad met touwstrengen en het stond mij bij dat ik ze in kon korten aan de kant van het borsttuig. Er zat een soort leren hoesje aan die kant vastgemaakt met een veter. Als ik dat ding opschoof dan kon ik de touwstukken iets korter of iets langer maken. Heb je dat al geprobeerd?
Daarbij, stel dat je nieuwe borsttuig iets korter is, dan hoeven je strengen wellicht heel niet korter dan 130 cm. In leren strengen kan de schoenmaker ook altijd extra gaatjes maken.

Claudia, vervelend dat het nog niet goed gaat met Misty.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:45

sakvis schreef:
Ik heb al 6 jaar een furminator en ik ben er nog steeds enorm blij mee. Ik heb dus de echte. We hebben sinds een jaar ook een neppe uit Amerika. Die doet het ook prima.

Lillian, ik vraag mij af hoe lang het borsttuig is van die site. Het blad ziet er zo kort uit. Wellicht kan het ook komen omdat de mensen een mini-shet borsttuig op de foto hebben gezet en je normaliter altijd full-tuigen op de internetafbeeldingen ziet.

Ik heb vroeger ook zo'n tuig gehad met touwstrengen en het stond mij bij dat ik ze in kon korten aan de kant van het borsttuig. Er zat een soort leren hoesje aan die kant vastgemaakt met een veter. Als ik dat ding opschoof dan kon ik de touwstukken iets korter of iets langer maken. Heb je dat al geprobeerd?
Daarbij, stel dat je nieuwe borsttuig iets korter is, dan hoeven je strengen wellicht heel niet korter dan 130 cm. In leren strengen kan de schoenmaker ook altijd extra gaatjes maken.

Claudia, vervelend dat het nog niet goed gaat met Misty.


ik heb het hoesje er inderdaad afgehaald. maar ik kon niet bedenken hoe ik de strengen zo korter kon krijgen. Het borststuk in de onderste link is MS=72 SH=80 mijn borsttuig is 78 cm gemeten van strik tot strik.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:53

Misschien kan je er wat foto's van maken. Dan kunnen we er even naar kijken. Wellicht heeft iemand een geniaal plan en hoef je heel geen nieuw borsttuig en strengen te kopen...