[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:22

Lieve foto van Nick <3

Patricia: hopelijk wordt het snel beter, echt heel erg balen dit zo!

Annet: welkom, wat een leuke pony heb je gekocht. Wat ga je met haar doen en hoe oud is ze? :)

Linsey: wat een leuk halster! ik wil ook graag een nieuwe maar Pepper heeft er nog eentje. De andere is te klein geworden en is denk ik ook te afgedragen/lelijk om nog op marktplaats te zetten :))

Zaterdag moet ik even naar de Epplejeck voor musketonhaken en een zweetdekentje, maar ik ben bang dat het daar niet bij blijft hoor jongens :') Zag zulke leuke halstertjes! En moet denk ik ook wel peesjes gaan aanschaffen aangezien zijn x benen erger lijken te worden. Binnenkort even aan de hoefsmid vragen of hij daar iets mee kan met bekappen.
1 december even naar de kliniek wandelen voor zijn enting (heerlijk, kliniek om de hoek) en in de middag hebben we eindelijk onze fotoshoot! Helaas door slecht weer en niet lekker zijn van Pepper al een paar keer moeten verplaatsen.

Milo2012

Berichten: 415
Geregistreerd: 24-11-13

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:21

Dankjulliewel!

Wat doen jullie allemaal zoal met jullie shetjes? :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:25

Milo2012 schreef:
Dankjulliewel!

Wat doen jullie allemaal zoal met jullie shetjes? :)


Pepper is net 2,5 jaar, dus ik doe nog rustig aan met hem.
Op zondag maken we altijd een "lange" wandeling en doordeweeks 's avonds na mijn werk poets ik hem veel en doen we af en toe grondwerk. Verder mag hij nog lekker buitenspelen met zijn vriendinnetje en hoeft hij niets. :)

Hoe oud is Luna?

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:46

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje een beetje mee, niet dat ik beloof meteen al heel erg actief mee te doen, gezien ik deze pony eigenlijk niet hoor te houden :P

Maar het kriebelt wel. Ik kocht laatst op Hedel namelijk een pony die mij zo erg naar zich toe zoog dat ik hem kocht als 'project'. Ookal mocht ik niet :P
Beetje mak maken,... en dan geschikt huisje zoeken.
Maar ondertussen wekt deze pony allerlei onder het stof liggende Penny-gevoelens bij mij op :')
Geen idee hoe dit afloopt. Maar ergens voel ik de nood om over hem te kunnen praten :')
Hij heeft een geweldig en super slim en leergierig karakter.

Hilton is een zwarte shet van 92cm en 3 jaar. werd mij verkocht als ruin, en die kon hij goed verstoppen, want Aan de trailer had hij er echter plots 2 hangen _O-
Hij heeft een minieme onderbeet, daarom stond hij er waarschijnlijk: afgekeurd voor de fok. Maar daarom nog niet als gebruikspony dacht ik zo.
Gisteren kreeg hij een tripje dierenarts cadeau en werd hij verlost van zijn 2 ballen die er niet hoorden te zitten.

Dat hij nu ook al redelijk goed overeenkomt met mijn oude grote shet, helpt niet aan mijn originele voornemen hem te verkopen. Ooit.

Bon: Hilton *huppeldepup* (hoort nog een stalnaam bij)
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik een hobbyfokkerij in miniatuurpaarden.
Mijn andere oogappel is mijn dekhengst Guillian VD Heesbeekhoeve AKA Guy. Hij loopt ook voor de wagen en heeft als dekhengst een gouden karakter. 91cm en nu een jaar of 5.
Afbeelding

Andere zeer belangrijke pony is mijn oude knol 'Blacky'. Hij was mijn eerste pony, heb hem bijna 20 jaar. Hij wordt 24. Hij is 1.07m en buiten dat ik er heel mijn jeugd mee heb rondgecrosst, loopt hij nu af en toe nog voor de wagen.

Afbeelding


Verder heb ik er dus nog een heleboel, maar ze allemaal voorstellen neemt teveel plaats in beslag :P dus ik hou het even bij degenen die naast fokkerij ook wat anders doen.
(Nieuwsgierigen kunnen kijken op http://www.spotsndotsparadise.com)

Ik zag dat hier een aantal hele trotse eigenaren zitten van prachtige en überschattige shetjes of andere kleine pony's <3
Ik ben echt gek op alles wat klein en schattig is.
En enkele namen zijn voor mij niet onbekend :D

Mag ik hier meekletsen?
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 22-11-17 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:52

Welkom! En wat een plaaaatje heb je gekocht zeg! Ik zeg houden <3

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:26

welkom

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:32

Zo ik zat net weer bij de dierenarts met poes. Dinsdag wordt ze geopereerd aan haar oog. Tot die tijd aan de metacam, antibiotica en een kap om. Het is een pittige operatie met kans op complicaties. Ook kans dat het na operatie terug kan komen..

:(

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:43

Oei Mandy, wat is er met de poes gebeurd??

Dit is ZO goed voor mijn lange-manen-kam-fetisj.
Afbeelding

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:07

Leuke paardjes Knolselder!

Milo, leuk dat je meekletst. Met Nick doe ik mennen, fietsen, longeren, vrijheidsdressuur en de laatste tijd doen we vooral lange teugelen.

Nick kauwt altijd op zijn bit alsof zijn leven ervan af hangt en hij heeft daardoor veel slijtage aan zijn voorste kiezen. De tandarts adviseerde om het bit hoger/lager te hangen en kijken wat het uithaalt, maar het blijft hetzelfde. Ik heb nu een ongebroken licht gebogen mondstuk, maar hij doet het ook met dubbel gebroken. Weten jullie misschien nog iets wat ik kan proberen?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:11

Welkom nieuwe :) Knappe pony's! Ik doe van alles met Sjors maar hij staat voornamelijk voor de wagen (HCA sulky).

Lieve foto van Nick <3 Balen dat zijn kiezen zo hard slijten. Ik zou zeggen een appelbitje of een rubberbitje, maar wellicht slijten die wel erg hard als hij zo veel kauwt.

Hè bah wat naar Mandy, sterkte voor de poes :(:)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:20

Mandy sterkte met de poezel :(:) :(:)

welkom knolselder, wat een plaatjes van ponys heb je zeg! <3

Wat een lieve foto van nicky, hoe gaat het nu met hem? staat hij al op de Pracend?
Balen van zijn tanden...

Milo ik doe van alles met floor, mennen (ik heb net zoals de meeste hier een HCA sulky), lange teugelen, longeren, fietsen, wandelen, buitenrijden en soms ook wel eens even helemaal niks :))

vandaag m'n brillen opgehaald (-1,25 en -5,25 ) Mijn rechteroog doet bijna niks meer als mijn linkeroog niet is afgedekt dus allebei de glazen zitten op 1,25.
En daarna met mijn moeder wezen kijken bij een kamer een dorp verderop. het beviel mij wel en mijn mams was ook heel positief. Heb tot vrijdag om te beslissen. spannend spannend spannend

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:30

Mandyy schreef:
Zo ik zat net weer bij de dierenarts met poes. Dinsdag wordt ze geopereerd aan haar oog. Tot die tijd aan de metacam, antibiotica en een kap om. Het is een pittige operatie met kans op complicaties. Ook kans dat het na operatie terug kan komen..

:(

balen zeg, wat heeft ze precies?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:34

He gets Mandy, dat klinkt naar. :( Wat is er met t oog? Had over je berichtje heen gelezen, oeps.

Rubber en appel heb ik inderdaad naar gekeken, maar alle bitjes die ik tegenkom zijn helaas te dik. Leer heeft hij denk ik ook zo door.. >;)

Het gaat super goed met Nick, Lillian! Hij is meteen aan de prascend gegaan en hij was vrij snel alweer zichzelf. :j

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:43

Milo2012 schreef:
Dankjulliewel!

Wat doen jullie allemaal zoal met jullie shetjes? :)

Ik men vooral met ze en lange teugelen en longeren en los laten rennen.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 18:44

Afbeelding faya vanochtend lekker gewandeld. Straks na mijn werk weer.

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:32

Ik was er laatst al mee naar de dierenarts omdat er een donkere stip in haar oog zat, dat was pigment door een beschadiging (ik denk tik van de andere kat).
Nu is dat oog chronisch ontstoken.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:36

Wat spannend Mandy! Hopelijk valt het allemaal mee.

Zag een nieuwe, welkom! Leuke ponys heb je :).

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:15

=:) <3

Afbeelding

Er ging duidelijk iets mis met mijn buitensingel/lichtogen, maar nu gelukkig een ander schofttuig met buitensingel en lichtogen die iets beter tegen zulke bochtjes bestemd is haha. Kan niet wachten om weer met hem aan het werk te gaan <3

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:54

Gave foto Ayla!
Echt fijn dat jullie binnenkort weer kunnen beginnen.

Vanacht laatste nachtdienst en dan lekker weekend. Wel heel druk.
Stalgenootje is net geopereerd dus ga nu tijdelijk haar pony bijrijder. Ook voor de wagen dus dan is wel heel leuk :). Pony is gewend veel te doen en is nu echt een bommetje omdat ze stil staat.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:20

Wel een gave foto Ayla! 8-)

Jeetje Mandy, spannend allemaal zeg!

Ik men ook vooral!
Afbeelding
Vandaag zo fijn gereden met Toliene, we zitten in zo’n fijne flow. Mij kan je niet blijer krijgen, over 1,5e week weer starten, ben benieuwd :D

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 21:43

Wat een lieve foto van Nick :) Slaapkoppie.

Linsey mooi halstertje voor Toliene! Hopelijk laat ze 'm heel ;)

Wat een mooie aanwinst Knolselder, die gaat vast niet meer weg :D Net een mini Friesje.

Mandy achgut arme poes! Zo sneu als ze wat hebben hè. Beterschap voor hem!

Hoe gaat het met Faya?

Zooo net thuis van werk. Morgen lekker een dagje vrij. Wordt helaas erg slecht weer volgens mij :+

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:03

Faya kom ik net van terug 2e keer stappen vandaag.
Ik zie je vast 3 december linsey. Ga met Caya M dressuur starten in Lisse.
Leuk Patty wat voor pony?
En Ayla straks weer lekker met Sjors rijden.

happyloveyou
Berichten: 141
Geregistreerd: 13-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:34

Frummels schreef:
Lieve foto van Nick <3

Patricia: hopelijk wordt het snel beter, echt heel erg balen dit zo!

Annet: welkom, wat een leuke pony heb je gekocht. Wat ga je met haar doen en hoe oud is ze? :)

Linsey: wat een leuk halster! ik wil ook graag een nieuwe maar Pepper heeft er nog eentje. De andere is te klein geworden en is denk ik ook te afgedragen/lelijk om nog op marktplaats te zetten :))

Zaterdag moet ik even naar de Epplejeck voor musketonhaken en een zweetdekentje, maar ik ben bang dat het daar niet bij blijft hoor jongens :') Zag zulke leuke halstertjes! En moet denk ik ook wel peesjes gaan aanschaffen aangezien zijn x benen erger lijken te worden. Binnenkort even aan de hoefsmid vragen of hij daar iets mee kan met bekappen.
1 december even naar de kliniek wandelen voor zijn enting (heerlijk, kliniek om de hoek) en in de middag hebben we eindelijk onze fotoshoot! Helaas door slecht weer en niet lekker zijn van Pepper al een paar keer moeten verplaatsen.



Ik wil der voor de kar maar ze is vrij klein.als dat niet lukt maakt het niet uit lange lijnen en vrijheids dressuur vind ik ook erg leuk. Maar ze is pas ander half dus alle tijd

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:41

Lillian, spannend!! Eigen plekje :) ben je al een beetje uit over je beslissing?

Ayla, mooie foto! Snel weer aan het werk :)

Welkom Knolselder! Leuke pony's heb je!

Iemand hier die Pavo Vital voert? Ervaringen? Vind het een erg mooi product en wil dit gaan voeren ivm de weinige suikers en graan/melasse gehalten.

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:01

Kiekeboefje schreef:
Lillian, spannend!! Eigen plekje :) ben je al een beetje uit over je beslissing?

Ayla, mooie foto! Snel weer aan het werk :)

Welkom Knolselder! Leuke pony's heb je!

Iemand hier die Pavo Vital voert? Ervaringen? Vind het een erg mooi product en wil dit gaan voeren ivm de weinige suikers en graan/melasse gehalten.


Ja ik voer het sinds 2 maanden, Jimmy eet het niet heel graag.