[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:15

Lillian__ schreef:
Wat vervelend patries. Zo schiet het ook niet op.

Hier ook alleen elektrisch en met sedatie. Ik heb wel eens gezien wat voor schade een gebits verzorger heeft aangericht. Liever niet :n

Wilt trouwens iemand die haar tuig op zo'n 4 delige tuighangerset heeft een foto er van maken? Ik weet waar de twee grotere voor zin. Maar de twee kleinere niet := en zodra ik de andere kast in gebruik kan nemen wil ik alles op tuighangers hebben en floor zijn zadeltje, dekjes en longeersingel op een zadelsteun.
de 2 kleinere voor leidsels en hoofdstel

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:16

Ik heb het zo.

schoftje
borsttuig
hoofdstel
leidsels.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:40

Ik zal morgen een foto voor je maken hoe ik het heb, Lillian :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:04

Welke weet je niet Lillian? :) en waar doel je op met schade aangericht door een gebitsverzorger, op handmatig of zonder sedatie?

Donja nieuwe Nikes en Pepper braaf geweest bij de tandarts :D

Balen dat nu Faya weer verkouden is Patricia :(:) Heb je ze al iets gegeven wat het immuunsysteem een boost geeft?

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:33

Getsie Patricia... het zit niet mee de laatste tijd zeg. Ze kwakkelen een beetje he.

Goed dat jullie er over beginnen. Donja moet ook altijd in maart naar de tandarts. :P

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:38

Ayla schreef:
Welke weet je niet Lillian? :) en waar doel je op met schade aangericht door een gebitsverzorger, op handmatig of zonder sedatie?

Donja nieuwe Nikes en Pepper braaf geweest bij de tandarts :D

Balen dat nu Faya weer verkouden is Patricia :(:) Heb je ze al iets gegeven wat het immuunsysteem een boost geeft?

Ze hebben vooral op medicijnen van de veearts gestaan en krijgen foenegriek en vitamine. Weet jij iets extra's? Beauty staat er bij en die blijft vrolijk en nergens last van...

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:52

Ik stuur je ff een berichtje :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:14

Ik ben persoonlijk ook niet zo van handmatig het gebit doen. Ik laat dan ook 2 X per jaar Alf doen door de mensen van http://vpgc.nl/ doen. Altijd met sedatie. Super zijn ze! Alf moet helaas 2 X per jaar omdat hij een kies mist waardoor de kies erboven maar door blijft groeien dus die moet echt 2 x per jaar korter gemaakt worden :-)


Zamora; gefeliciteerd!! Wat een schatje zeg! <3 <3

Frummels; die foto hahahahah. Hij vondt de aandacht blijkbaar leuker dan dat het eng was haha.

Kiekeboefje ook Nikes voor haar Don :-)

Patricia wat vreselijk balen dat ze zo blijven kwakkelen! Rot virussen!


Alf gaat maandag naar de ostheopaat :-)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:52

IngridM schreef:
Ik ben persoonlijk ook niet zo van handmatig het gebit doen. Ik laat dan ook 2 X per jaar Alf doen door de mensen van http://vpgc.nl/ doen. Altijd met sedatie. Super zijn ze! Alf moet helaas 2 X per jaar omdat hij een kies mist waardoor de kies erboven maar door blijft groeien dus die moet echt 2 x per jaar korter gemaakt worden :-)


Zamora; gefeliciteerd!! Wat een schatje zeg! <3 <3

Frummels; die foto hahahahah. Hij vondt de aandacht blijkbaar leuker dan dat het eng was haha.

Kiekeboefje ook Nikes voor haar Don :-)

Patricia wat vreselijk balen dat ze zo blijven kwakkelen! Rot virussen!


Alf gaat maandag naar de ostheopaat :-)

Ah het zit Alf niet mee! Ook al een kies weg.
Hij is echt een pech vogel!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:58

Ja alf heeft zo alles bij elkaar wel het eea wat allemaal veel geld kost hahahha
Maar ja, hij is zo leuk he mijn schatje haha

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:57

Ayla ik doelde op handmatig zonder sedatie :j paard bleef last houden dus toch een keer de DA erbij achterin zaten er mega scherpe haken op en zijn gebit was schots en scheef. Was bij een oude bijrijdpaard.

met dank aan miranda weet ik het. Gewoon heel simpel van groot naar klein. Ben wel benieuwd naar jullie tuigkasten eigk *D

Mooi jen, don dr nieuwe Nikes!

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:03

Lillian__ schreef:
Ayla ik doelde op handmatig zonder sedatie :j paard bleef last houden dus toch een keer de DA erbij achterin zaten er mega scherpe haken op en zijn gebit was schots en scheef. Was bij een oude bijrijdpaard.

met dank aan miranda weet ik het. Gewoon heel simpel van groot naar klein. Ben wel benieuwd naar jullie tuigkasten eigk *D

Mooi jen, don dr nieuwe Nikes!



Ja ik wil ook wel foto's zien, leuk!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:28

Dus je doelt voornamelijk op handmatig, zonder sedatie maar wél elektrisch hoeft dit niet te gebeuren.

Mijn tuig hangt nog niet in mijn kast, maar ik zal eens een foto maken als alles er in hangt.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:42

Nou ja zonder sedatie lijkt het mij nooit dat je helemaal bij de achterste kiezen kunt. De gebits verzorger die er bij was iig niet. Zijn kiezen bleven dus maar doorgroeien en wij ons maar afvragen waarom hij blijft staken en headshaken. Toen is schalkwijk erbij geweest en die heb hem een prik gegeven en het hoofding omgedaan en die kon het ons zo vertellen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:05

Dan ligt dat aan de kunde van de desbetreffende gebitsverzorger en het feit dat hij handmatig werkt. Elektrisch kom je wel bij de achterste kiezen, ongeacht sedatie of niet. Wel heel sneu voor het paardje natuurlijk :j

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:05

Dat lijkt mij inderdaad aan de tandarts liggen en niet zozeer aan handmatig of elektrisch. Hier kon hij handmatig in elk geval overal bij en mocht ik zelf ook nog even voelen. Al had ik het idee dat mijn hand lastig in de mond paste, haha. :') Afhankelijk van het paard en het gebit, ben ik zelf wel voorstander van handmatig en zonder sedatie. Soms kan het inderdaad niet anders, maar als het niet hoeft dan doe ik het liever niet.

Vandaag Pep zijn nieuwe hoofdstel gepast en hij zit super! Eindelijk iets gevonden wat een beetje normaal zit. :)

Waar hebben jullie je longeersingels gekocht? Ik heb er eentje gevonden waarvan de maat lijkt te passen, maar ik vind 80 euro wel weer een beetje overdreven.
Zag er ook eentje van HB bij MHS met bont onderlegd zowel boven als onder. Zou dat iets zijn? Moet ik toch weer proberen of ik mag bestellen :))

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:26

Ik haak ook even in. Want gigant word electrisch gedaan zonder verdoving en word al 4 jaar zo gedaan. En toen hij onder narcose was bij de kliniek hebben ze in zn mond gekeken en die konden bevestigen dat hij goed bijgehouden was.
Als je pony braaf is en de tandarts / gebitsverzorger een beetje kundig is dan kan t voor sommige pony’s / paarden wel zonder verdoving.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:29

Frummels schreef:
Dat lijkt mij inderdaad aan de tandarts liggen en niet zozeer aan handmatig of elektrisch. Hier kon hij handmatig in elk geval overal bij en mocht ik zelf ook nog even voelen. Al had ik het idee dat mijn hand lastig in de mond paste, haha. :') Afhankelijk van het paard en het gebit, ben ik zelf wel voorstander van handmatig en zonder sedatie. Soms kan het inderdaad niet anders, maar als het niet hoeft dan doe ik het liever niet.

Vandaag Pep zijn nieuwe hoofdstel gepast en hij zit super! Eindelijk iets gevonden wat een beetje normaal zit. :)

Waar hebben jullie je longeersingels gekocht? Ik heb er eentje gevonden waarvan de maat lijkt te passen, maar ik vind 80 euro wel weer een beetje overdreven.
Zag er ook eentje van HB bij MHS met bont onderlegd zowel boven als onder. Zou dat iets zijn? Moet ik toch weer proberen of ik mag bestellen :))


Mijn longeersingel komt van de divoza. De maat pony pas heel fijn voor gigant en zou zeker op een kleinere shet ook goed passen. Foto is verre van perfect maar gelukkig gaat t om de singel :P
Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:38

Linda: Oh is dat echt maat pony? Ik had er laatst eentje in mijn handen daar en toen leek het zo groot, haha. Even kijken of ik ergens de omtrek kan vinden. Bedankt! :)

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:39

Ik heb maat mini of mini shet van de MHS zelf, overgenomen van iemand want volgens mij worden ze niet meer verkocht.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:43

Ja dit is een maat pony van pagony is iets van 30,- ofzo :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:20

Ik heb er eentje van EJ eigen merk, maat pony. Heel ruim verstelbaar, van (mini)shet tot pony. Superfijn ding met voldoende ringetjes en ook wel een aantrekkelijke prijs, ze zijn geloof ik €39,95 en regelmatig hebben ze kortingsacties waardoor je 'm voor een leuk prijsje kunt scoren.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:26

Ik heb een maatje pony van horze met een inminimuizen singel van barefoot *D singel kon ik voor weinig overnemen maar nieuw zijn ze €60,-
Gewoon bij MHS... Ohh wacht jij mag niet bestellen bij MHS van MHS :')

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:19

ik zal even een kleine bijleespost maken:

ik longeer 9vd 10keer met niks. Maar dat kwam ook omdat ik geen singel maar had. ik wil nu weer gaan oppakken met touwtjes. ik had een op maat gemaakte pessoa maar helaas ligt ie nog op de vorige stalling en krijg hem niet mee.

Zamora: wat een knap veulen! gefeliciteerd <3

Hier heb ik een tandarts die met de hand vijlt en zonder verdoving. deed ze de vorige keer braaf maar is alweer een poosje geleden dus dit jaar maar weer even laten komen..

Maat van mijn longeersingel is ook pony :j

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:10

@Zamora, mooi kleurtje <3

Hier heb ik geen longeersingel voor de kleintjes want doe niet aan longeren. :')

Van het zonnetje genoten hier en eens de tijd genomen om de sokken goed af te spoelen van mini tink en zijn hoeven bijgewerkt en even gewandeld. :)