Mogen we even binnen kijken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Mogen we even binnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:58

Mooie stal zeg x_tico!

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:17

Mijn Welsh A'tjes stonden in een 3 bij 3 paardenstal :') Inmiddels staan ze ook 's nachts buiten

Mijn kleinere A'tje heeft ook een 3 bij 3 paardenstal met paddock.

Die mini's die bij ons staan (van Bokker LoesLucky) hebben "aparte" stallen. Ter hoogte van een perfect stalletje wat oorspronkelijk voor mijn kleine A was.

Ik zal zometeen wat foto's zoeken.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:53

Mijn twee shetlanders staan op een pension stal. In een speciale shetlander stal met een laag voer hek :)).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 16:26

Wij hebben 1200 m2 maar dat vind ik te weinig grond om paardjes te houden. Ik zou het echt fantastisch vinden om een paar kleintjes zo te kunnen huisvesten:
Afbeelding
of zo
Afbeelding
Toch maar sparen om het weitje van de buren erbij te kopen dan... :D

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:34

Ik smelt echt bij het zien van al die fotos van die aangepaste boxen! Geweldig!!!

Mijn pony is geen mini, maar staat wel in een shetlander stal, omdat ie wel klein is. Ik vind het ideaal.


Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Mogen we even binnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:42

Afbeelding

Afbeelding

Ik kwam deze tegen en moest meteen aan dit topic denken :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:45

Hé die foto met dat trappetje heb ik een paar jaar terug al eens eerder gezien, blijf het geniaal vinden haha.
edit. Die stalletjes op de foto eronder zijn ook erg schattig zeg... <3

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Mogen we even binnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 13:01

Ohh die onderste foto! Heerlijk!!! en die met dat trappetje is een prachtig voorbeeld van omdenken :D

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mogen we even binnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:05

Die onderste foto ziet er zo ontzettend schattig uit (zoals wel meer foto's met die koppies naar buiten), maar bedenk wel dat ze zodra ze hun hoofd in de box hebben er vrij weinig sociaal contact meer mogelijk is. Bij de onderste foto zijn de deuren iig nog van hekwerk ipv solide houten deur, dus dat scheelt.
Overigens zie je dit niet alleen bij stallen voor kleine pony's, bij grote paarden geldt uiteraard hetzelfde. Je doet als paard je hoofd naar beneden om te eten en staat tegen vier muren aan te kijken.

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:45

Hilary schreef:
Die onderste foto ziet er zo ontzettend schattig uit (zoals wel meer foto's met die koppies naar buiten), maar bedenk wel dat ze zodra ze hun hoofd in de box hebben er vrij weinig sociaal contact meer mogelijk is. Bij de onderste foto zijn de deuren iig nog van hekwerk ipv solide houten deur, dus dat scheelt.
Overigens zie je dit niet alleen bij stallen voor kleine pony's, bij grote paarden geldt uiteraard hetzelfde. Je doet als paard je hoofd naar beneden om te eten en staat tegen vier muren aan te kijken.

Als je je paard ook nog gewoon buiten zet is het voor een paar uur echt geen probleem

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:28

Kabayo; is het geen probleem, of willen we er liever geen probleem van maken? Simpelweg omdat zo'n dichte box de meest simpele oplossing is en we niet willen nadenken over betere alternatieven? Een paard is gebouwd om te grazen, om het hoofd laag te houden. Het hoofd gaat omhoog als er opgelet moet worden voor mogelijk gevaar.
Als je, in een dichte box, een pluk hooi op de grond voert, dan kan het paard zijn omgeving niet zien/verkennen. Dat is funest voor een vluchtdier. Zowel, geestelijk als lichamelijk.
Daarom worden er steeds meer boxen gemaakt met een tralie-constructie aan de onderkant. Dan kan het paard ook tijdens het eten ('grazen') en zijn omgeving in de gaten houden.

Daarom vind ik het zo leuk dat iedereen hier creatieve oplossingen bedenkt om hun kleine pony's toch wat 'uitzicht' te geven en zo ook een beetje aan de natuurlijke behoeftes tegemoet te komen.

Kabayo

Berichten: 13981
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:30

sakvis schreef:
Kabayo; is het geen probleem, of willen we er liever geen probleem van maken? Simpelweg omdat zo'n dichte box de meest simpele oplossing is en we niet willen nadenken over betere alternatieven? Een paard is gebouwd om te grazen, om het hoofd laag te houden. Het hoofd gaat omhoog als er opgelet moet worden voor mogelijk gevaar.
Als je, in een dichte box, een pluk hooi op de grond voert, dan kan het paard zijn omgeving niet zien/verkennen. Dat is funest voor een vluchtdier. Zowel, geestelijk als lichamelijk.
Daarom worden er steeds meer boxen gemaakt met een tralie-constructie aan de onderkant. Dan kan het paard ook tijdens het eten ('grazen') en zijn omgeving in de gaten houden.

Daarom vind ik het zo leuk dat iedereen hier creatieve oplossingen bedenkt om hun kleine pony's toch wat 'uitzicht' te geven en zo ook een beetje aan de natuurlijke behoeftes tegemoet te komen.

Scheeld dat ik geen dichte boxen heb voor mijn pony's :) zoals ik al zei heb ik hekken, dus mijn pony's kunnen hooi vreten en opletten plus dat ze ook nog samen staan voor contact.

Edit maar speciaal voor jou, mijn stallen. Shetlanders staan dus samen. Heb ik geen fotos van
Afbeelding

ikkebenmar

Berichten: 876
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: een heel klein dorpje

Re: Mogen we even binnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:37

Wat een leuke oplossingen komen hier langs. Zo leuk als drenkelingen net als de groten lekker naar buiten kunnen kijken. Wij hebben van een dranghek een voerhek gemaakt. Verder is de stal altijd open en staan ze meestal lekker buiten in de paddock.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mogen we even binnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:59

Eens met sakvis, maar dat systeem is natuurlijk helemaal leuk, Kabayo :) Mijn merrie stond ooit vergelijkbaar; er hing één balk tussen haar en haar buurvrouw. Ze konden over de balk groomen.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:04

Afbeelding

Afbeelding


Hier staan mijn mini's. De stalletjes zijn alleen gesloten als ze apart hun brokjes krijgen.Ze staan 24/7 buiten op twee paddocks. lage muurtjes tussen de stalletjes zodat ze lekker kunnen neuzen!
Achter de grote staldeur valt niet veel te zien dus vandaar de keuze de hoge deuren erin te laten.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Mogen we even binnen kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 16:50

Wat mooi gedaan!

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:27

Wij zijn nog bezig met verbouwen maar tot nu toe zo:


Afbeelding

Ze hebben een afdak en een mega inloop met de grote paarden. Nu is de bedoeling van de zomer om een groot stuk aan te bouwen.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:40

Ik had het zo:

Afbeelding

En hier zie je op de achtergrond de hele stal:

Afbeelding

Een inloopstal dus, van 3 x 6 met twee schuifdeuren die altijd open stonden. Als je die deuren helemaal open schoof klikten ze vast met een palletje. Ze konden dus niet zomaar vanzelf dichtschuiven.

Zowel de stal als de paddock die er voor ligt kon ik splitsen, zodat ik ze allebei een box met uitloopje kon geven.

marschwood
Berichten: 455
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:00

Afbeelding Dit zijn onze buitenstalletjes.