Shetlanders

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LoveHorseJ

Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 13:34

Hey, ik wou eens informeren over Shetlanders, ik zit momenteel goed in de knoop met alles en wil graag enkele opties bekijken.

Ik zou eventueel in de toekomst een Shetlander (veulen) willen kopen (mede als weidemaatje). Het is niet alleen als weidemaatje, ik zou de shet ook willen opleren voor de koets, mee gaan wandelen aan de hand, grondwerk en vrijheidsdressuur, ...

Ik zou dan liefst een merrie of een ruin hebben. Liefst een speciale kleur, gevlekt of een schimmeltje. De shetlander zou boven de 1 m moeten zijn, een kleine pony dus.

Nu vraag ik mij af waar je goede Shetlanders vindt, welke afstammingen goed zijn, ....
Laatst bijgewerkt door LoveHorseJ op 12-12-16 13:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:37

een "goede" shetlander is er niet, ze zijn allemaal goed toch?
mits dat je echt iets specefieks zoekt, bijv. sport type..
shetlanders komen in veel maten en kleuren, ik zou zeggen kijk eens rond op bokmarkt en marktplaats voor wat er bij jou in de buurt te koop staat, en als weidemaatje is leuk, maar houdt je er wel rekening mee dat de shet ook beweging nodig heeft, en niet eens grasmaaier is? :)
Laatst bijgewerkt door Annalies03 op 12-12-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

.::: You musn't be afraid to sparkle a little brighter, darling :::.

Anoniem

Re: Shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:38

Je kan fokkerijen benaderen eventueel?

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-16 13:39

Annalies03 schreef:
een "goede" shetlander is er niet, ze zijn allemaal goed toch?
mits dat je echt iets specefieks zoekt, bijv. sport type..
shetlanders komen in veel maten en kleuren, ik zou zeggen kijk eens rond op bokmarkt en marktplaats voor wat er bij jou in de buurt te koop staat, en als weidemaatje is leuk, maar houdt je er wel rekening mee dat de shet ook beweging nodig heeft, en niet eens grasmaaier is? :)

Met goede shet bedoel ik goede afstamming enzo, ik zou een shet pakken als weide maatje van mij rijpaard en opleren voor in de koets, mee gaan wandelen aan de hand, grondwerk en vrijheidsdressuur mee doen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:39

EHK --> SMP. Hier zitten de kenners en liefhebbers van dit ras en zul je de beste antwoorden krijgen.

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:47

Er zijn verschillende facebookgroepen waar ze Shetlanders aanbieden, ze komen echt in bijna alle maten en kleuren en prijscategorieƫn voor. Een fokker is bijvoorbeeld De Groenkamp http://www.groenkamp.nl/

Als grasmaaier/weidemaatje zijn ze niet per se geschikt omdat ze snel dik worden. Een graasmasker kan dan uitkomst bieden, maar vaak krijgen ze deze ook af. Shetlanders zijn meestal meesters in het ontsnappen, dus als je een 'paard omheining' hebt is het waarschijnlijk nodig om deze aan te passen.

Kortom, denk bij een Shetlander net zo goed na als bij de aankoop van een rijpaard, want ook zij hebben opvoeding en aandacht nodig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie