Wie kan er meer vertellen over de Falabella?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

z3rTjuhH

Wie kan er meer vertellen over de Falabella?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 10:50

Voor mijn merrie ben ik aan het kijken voor eentje erbij, zodat ze niet alleen op het land staat.

Kwam een hele leuke Falabella tegen, maar bedenk mij.. ik heb helemaal geen ervaring met dit ras.

Wat vragen:
- wat is een normale prijs voor een jong dier? Denk aan 1 of 2 jaar oud.
- kan hij/zij gewoon bij mijn merrie op het land (qua hoeveelheid gras). Of is een graasmasker dan sowieso verstandiger?
- zijn er nog andere dingen waarbij ik rekening moet houden met dit ras?
- wat kan ik allemaal met zo'n pony? Voor een sulky zou geen probleem moeten zijn toch?

Alvast heel erg bedankt!

Shirley

Re: Wie kan er meer vertellen over de Falabella?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:56

Falabella's zijn prijzig en meer een luxe grasmaaiertje dan een "werkpony".

Waarom niet een een gewone Shetlander?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:01

Een Nederlands minipaard is toch ook leuk? Een Falabella is eigenlijk erg zeldzaam en alleen met Argentijns certificaat ben je zeker dat ie raszuiver is. Maar tegenwoordig zijn de nmprs paardjes zelfs mooier en beter van bouw dan een Falabella.

En ja, je kan er zeker veel mee doen, en ze zijn er in alle prijsklassen.

Ook qua voer en beweging zijn het makkelijke en sterke dieren. Zelf heb ik Amerikaanse minipaarden maar wel ook ingeschreven bij het nmprs. Nederlands minipaarden stamboek.

MemereJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:05

Bedoel je die op de boktmarkt?

Voor die hengst is de prijs laag als ik mij goed herinner en staat ook al een tijdje te koop. Prijzen zijn afhankelijk, net zoals bij rijpaarden. Als hengst ga je hem uiteraard moeten laten ruinen, want ook kleintjes kunnen rijpaarden dekken zonder enige 'problemen'.. Alle kleintjes zijn sober, dus moet je zeker opletten voor de suikers in het gras/voer. Je kunt alles doen met kleintjes buiten rijden onder zadel (of je moet een heel klein ruitertje hebben), maar voor te mennen men ik liever persoonlijk vanaf 90cm. Als ik kleintjes beleerd dan heb ik ze zelfs liever vanaf 95cm, kun je toch wat intensiever mee mennen als het gaat om bergop enz. :)

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 11:10

Het gaat inderdaad om de pony van de bokt markt.

Ik ben niet specifiek ergens naar op zoek, maar soms loop je ergens tegenaan. We willen geen impuls aankoop doen, vandaar dat ik meer info probeer te krijgen.