Shet + fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLV

Shet + fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-16 15:48

Beste bokkers,

Ik heb sinds een halfjaar een leuke en lieve shet die ik alles heb aangeleerd en geniet iedere dag van haar.
Nou zit ik te denken om een tweede erbij te doen en dan wil ik een fjord om ermee te rijden. Ik kan geen afstand nemen van mijn shet en wil haar ook noooit verkopen en want de band ia super sterk. Nou is mijn vraag is het duur om een shet en een fjord te hebben op pension etc??

Groetjes :)

Barney1978

Re: Shet + fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:53

Wij hebben een Shetlander en een Fjord. Beide staan op pension en dan zijn we 440 Pm kwijt. Het zal van je stal en mogelijkheden afhangen wat je ervoor betaald. Maar met deze kosten zijn wij er nog niet. Beide staan op ijzers, extra voer etc etc etc.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:01

Superleuk dat je er een pony bij gaat kopen. En nodig ook, als die shet nu alleen staat (of misschien is dat niet het geval, ik kan dat uit je vraag niet opmaken).

Je weet wat die shetlander je kost. Reken dan ongeveer hetzelfde voor die fjord. Basiskosten voor kleine pony/grote pony verschillen meestal niet zoveel. De dingen die Barney noemt natuurlijk wel.

Het hangt er helemaal vanaf waar en hoe ze komen te staan. Of vraag gewoon na bij een pensionstal bij jou in de buurt, dan weet je 't ook.

mvdbijl

Re: Shet + fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 07:16

Mijn fjord kost in onderhoud en stalling ongeveer 2 keer zoveel als een shetlander.
Maar in iedere omgeving kost pensionstalling wat anders, dat ligt ook aan je eisen.
Ik zou dus gewoon even op onderzoek uitgaan..

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 22:51

Andra_S schreef:
Superleuk dat je er een pony bij gaat kopen. En nodig ook, als die shet nu alleen staat (of misschien is dat niet het geval, ik kan dat uit je vraag niet opmaken).

Je weet wat die shetlander je kost. Reken dan ongeveer hetzelfde voor die fjord. Basiskosten voor kleine pony/grote pony verschillen meestal niet zoveel. De dingen die Barney noemt natuurlijk wel.

Het hangt er helemaal vanaf waar en hoe ze komen te staan. Of vraag gewoon na bij een pensionstal bij jou in de buurt, dan weet je 't ook.

Dankjewel voor u tips :)! Mn lieve shet Staat op pensionstalling en staat overdag met haar mede vriendjes op de weide enz en ik doe er grondwerk etc mee :)!

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 22:52

mvdbijl schreef:
Mijn fjord kost in onderhoud en stalling ongeveer 2 keer zoveel als een shetlander.
Maar in iedere omgeving kost pensionstalling wat anders, dat ligt ook aan je eisen.
Ik zou dus gewoon even op onderzoek uitgaan..

Bedankt voor u reactie :)