Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
ohjajoh6 schreef:Sorry, maar zie het al helemaal voor mij...
Wat heb je dan al zelf geprobeerd?
Heel flauw misschien, maar ietwat meer daadkracht werkt niet?
Die van mij kan dit ook doen hoor, maar een tikje erbij brengt haar toch echt weer aan het lopen en zodra we uit zicht zijn, ontspant ze weer en is het niet mee willen werken er ook wel weer van af.
Werkt dat nu niet, kun je ook proberen haar om te draaien en haar in haar achteruit, verder van het terrein af zien te krijgen.
Of je gaat gewoon stil staan en blijft daar staan, net zo lang totdat zij het opgeeft en met je verder loopt, maar dan kan je rustig wat te drinken en een pakje brood meenemen de eerste keer, want dat gaat lang duren dan...
Succes!
JenW schreef:Wat ik denk is fat ze het gewoon spannend vind zonder der maatje, het zinn natuurlijk ook kuddedieren.
Probeer eens iemand mee te nemen die de andere pony dan meeneemt.
elenaMM77 schreef:als je erop zit en ze staken om niets krijgen ze een tikje bij, zo nodig een hardere tik..
wat gebeurd er dan als je een zweepje meeneemt en een tikje bijgeeft?
want je geeft aan werkt niet.. maar over het algemeen is geen enkele pony gecharmeerd van een tik bij als ze weigeren te luisteren. kan mij dus eigenlijk niet zo goed voorstellen dat het dier blijft staan daarna?
elenaMM77 schreef:als je erop zit en ze staken om niets krijgen ze een tikje bij, zo nodig een hardere tik..
wat gebeurd er dan als je een zweepje meeneemt en een tikje bijgeeft?
want je geeft aan werkt niet.. maar over het algemeen is geen enkele pony gecharmeerd van een tik bij als ze weigeren te luisteren. kan mij dus eigenlijk niet zo goed voorstellen dat het dier blijft staan daarna?
als ze het altijd prima deed en ineens niet meer.. zeg ik 'voorjaar in de kop' en gewoon koppig..
dan zul jij gewoon nog iets koppiger moeten zijn.
elenaMM77 schreef:als er daadwerkelijk 'spanning' is JenW.
want zoals het leest, is het gewoon koppigheid.
dan is het een kwestie van corrigeren.. want nu is het niet meer van het erf willen, straks niet meer uit de wei willen.
goede duidelijke en getimede correctie levert geen spanning op in principe, maar juist ontspanning, omdat er duidelijkheid is..
TS: en wat als je een tikje bijgeeft op het moment dat ze er aan denkt om stil te staan.. Want het is dat moment waarop ze het nog niet doet, maar zich er klaar voor maakt dat je eigenlijk de pony voor moet zijn.. Dus niet wachten tot het staakmoment, maar op het moment dat je ziet veranderen