shetlander in de zomer scheren + welke deken

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gigikuhh

Berichten: 162
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: limburg

shetlander in de zomer scheren + welke deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 19:28

Heey

Ik heb zelf nog geen shetlander
Maar ik vroeg me af wie zijn shetlander in de zomer scheert en waarom.
En of je dan ook een zomer deken gebruikt zoja welke deken dan?


trouwens ik ben nog opzoek naar een shetlander ;)
maar ik wou het alvast weten.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:34

Ik mag hopen dat niemand dat doet s zomers :P Ze hebben dan van zichzelf al een dunne vacht.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: shetlander in de zomer scheren + welke deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:36

Waarom zou je dat zomers willen?

Enige reden die ik mij kan bedenken is dat de pony slecht uit zijn vacht gaat..
Maar verder hoop ik toch niet dat mensen dit doen :P

gigikuhh

Berichten: 162
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 19:37

Kentaro schreef:
Ik mag hopen dat niemand dat doet s zomers :P Ze hebben dan van zichzelf al een dunne vacht.

ja maar als ze niet goed verharen??

xbelieveitxJarig

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:40

Mijn shetlander word niet in de zomer geschoren, alleen in de wi ter.
Ze staat trouwens te koop :o

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:42

Als ze niet goed uit de vacht komen is er vaak wat medisch aan de hand. Dan is het beter dat aan te pakken dan te gaan scheren.
Ik scheer alleen maar als ze door ziekte zelf niet goed kunnen verharen of een zodanig verwaarloosde vacht hebben dat het helemaal vervilt is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23563
Geregistreerd: 09-04-01

Re: shetlander in de zomer scheren + welke deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:26

Ik zie om mij heen regelmatig mensen die in het voorjaar de shet scheren maar ik heb dat nooit zo begrepen.
Mijn pony's lopen in de winter ook fanatiek voor de wagen en worden dan ook aan het begin van de winter geschoren en gaan dan onder een winterdeken.
Ik heb ze ook een aantal jaar 24/7 buiten gehad en dan niet geschoren, natuurlijk ziet het er onwijs fijn uit als ze nu al kort in het haar zitten maar dat is niet realistisch, de nachten zijn nog zo koud. De enige die weleens moeite hadden met verharen waren jaarlingen maar ook dat kwam vanzelf wel goed.
Eén keer heb ik een oudere pony in de zomer geschoren, die was aangekocht en zat zo allemachtig beroerd in zn vacht met diverse verviltte plekken en hier en daar een pluk winterhaar dat we daar toen de machine overheen gehaald hebben. Maar verder niet hoor.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: shetlander in de zomer scheren + welke deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:03

Ik scheer zomers alleen voor evt. keuringen/shows. Maar vaak als ze mooi in de zomervacht zitten niet. zomers heb je geen dekens nodig, veel te warm hoogstens een zomer/vliegendeken krijgen ze hier om.
Veder scheer ik vooral swinter's, vanwege training en mijn oude omdat hij erg veel last heeft van zijn vachtje. Als ik hem niet scheer maar wel dekens opdoe gaat de scheermachine erover als het weer warmer word, want hij raakt zijn wintervacht niet meer goed kwijt. Ligt dus geheel aan de situatie, maar 9 vd 10 keer scheer ik enkel in het najaar/winter en soms in het voorjaar maar zomers eigenlijk nooit, dan is dat vaak niet nodig omdat ze een prachtige korte zomervacht van hunzelf hebben! :D