Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Delphi schreef:Ik heb ze 5 jaar geleden voor een symbolisch bedrag van 12,50 per stuk overgenomen van een zorgboerderij.
Op de markt kun je ze vaak ook voor een leuke prijs krijgen. Wel is het belangrijk dat je zelf in kan schatten of de pony er gezond en alert uit ziet. Of je kunt iemand meenemen die dit goed in kan schatten.
Wat wil je met je shet gaan doen? Wil je gaan mennen of puur als maatje voor bij een ander paard bijv.?
Ik neem aan dat je een shet mag van je ouders en zij met jou op zoek gaan naar een geschikte shetlander?
Delphi schreef:Leuk!!! Gaan je ouders de pony en het onderhoud betalen?
Want misschien heb je nu goedkope stalling. Bedenk wel dat mocht je daar weg moeten, je op veel plaatsen voor een shet net zo veel aan stalling betaald als voor een grotere pony.
En als ze ziek worden, zijn de kosten net zo hoog als bij een grote pony of paard.
Wellicht hebben jullie je dit ook bedacht en is hier allemaal al rekening mee gehouden, maar ik lees wel eens dat iemand geen pony mag omdat het te duur is en dat vervolgens een shet wel mag omdat die doorgaan goedkoper zijn. Dat kan inderdaad zo zijn, maar met een beetje pech kunnen ook zij behoorlijk wat geld kosten
En ook zou ik goed nadenken of je dit wel leuk blijft vinden. Ik wil echt niet zeuren maar ga je het over 3 of 5 jaar nog steeds zo leuk vinden? Hier kwam het buurmeisje van destijds 12 jaar onze shets verzorgen. Op den duur had ze het wel gezien en na een jaar zocht ze toch liever een grotere pony, omdat ze daar ook op kan rijden.
Marktplaats staat inderdaad ook vol met shetlanders. Kijk ook eens op boktmarkt!
Delphi schreef:gigikuhh schreef:ik kijk ook goed op bokt markt en mp maar ik heb er nog niet echt een gevonden waar ik veel interesse bij had
Wat zoek je precies? Persoonlijk zou ik geen hengst nemen, maar kiezen voor een merrie of ruin.
Calanddra schreef:Ik zou ook zeker goed rond blijven kijken en bij meerdere pony's gaan kijken, ga niet voor de eerste de beste maar echt voor eentje waarbij het goed voelt laat je niet alleen leiden door je hart (anders wordt je overal op verliefd XD ) maar ook door je verstand.
Heb je een bepaald beeld van wat je graag zou willen? Hoogte, kleur, leeftijd?
Ik heb de mijne afgelopen november op de markt gekocht, stonden een boel leuke pony's maar de eerste paar rondes zag ik niks dat me aansprak. Ik wilde in dit geval een leeftijdsgenootje voor mijn andere merrie en wilde niet alleen wat kopen om maar wat te kopen. Wilde wel perse iets wat ik echt zocht en dat wil ik ook als tip aan jou geven
Ik wilde bijv altijd al graag een vosbonte merrie, liefst grote maat zodat ik er later nog een ruitertje kon vinden, ik hou van veel kleur, flink behang, mooi koppie. In dit geval wilde ik een jaarling ivm met merrie. En na een flinke tijd zoeken op de markt heb ik precies gevonden wat ik altijd al wilde hebben zij voldoet aan alles wat op mijn lijstje staat.
Als ik haar niet had gevonden dan had ik niks mee genomen uiteraard en zou ik mijn ogen open houden