Help! Een te grote pony dekt mijn shetlander!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarleens

Help! Een te grote pony dekt mijn shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 17:46

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een eigen shetlander merrie. Nou staat ze in de wei met andere shetlanders en een ruin van 1.35. Ze is zelf ong. 89 cm. Hij dekt haar de hele tijd omdat zij daarom vraagt maar je ziet haar dan echt door haar benen zakken. Nou dachten we misschien nieuwigheid omdat ze net in de kudde staat maar als hij dit nog 3 dagen doet hebben we wel een probleem. Al helemaal als hij dit iedere keer tijdens haar henstigheid doet. Hoe hebben jullie dat opgelost of heeft iemand nog ideeën?

_Rosa_V

Re: Help! Een te grote pony dekt mijn shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:55

In een andere wei zetten of met de eigenaar van de grotere pony overleggen of die eventueel bij andere pony's zou kunnen staan :?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:34

Oei, daar zou ik niet blij van worden. Heb je al met de eigenaar van de grotere ruin gesproken en aangegeven dat zijn/haar pony dit doet en dat je daar absoluut niet blij mee bent?
Er kan namelijk veel mis gaan tijdens zo'n dekking, daar zit je natuurlijk niet op te wachten!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:36

Inderdaad rap uit elkaar halen voordat ze haar rug breekt....

Annemarleens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 17:37

Bedankt voor de reacties! Nu lijkt het over te zijn en als het de volgende keer dat ze hengstig is weer gebeurd komt er een draadje tussen in die periode. We gaan idd nog even met de andere eigenaar praten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:13

Hoe gaat het nu ondertussen?

Staan er ook andere merries in die groep, en hoe doet die ruin daar tegen?

Toen ik mijn sletla... ehh shetlandmerrie (100 cm) bij mijn IJslanderruin (134 cm) zette werd mijn merrie acuut knetterhengstig. Ze gedroeg zich uitermate sletterig en mijn ruin wist niet zo goed wat hij er mee moest. Uiteindelijk is hij maar gaan eten. Bij de eerstvolgende hengstigheid was ze nog wel heel duidelijk hengstig maar al veel minder opdringerig dan de keer ervoor en het nam steeds verder af.

Ik hoop dat het met jouw shetje ook goed komt, succes!

Annemarleens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 15:38

Koper schreef:
Hoe gaat het nu ondertussen?

Staan er ook andere merries in die groep, en hoe doet die ruin daar tegen?

Toen ik mijn sletla... ehh shetlandmerrie (100 cm) bij mijn IJslanderruin (134 cm) zette werd mijn merrie acuut knetterhengstig. Ze gedroeg zich uitermate sletterig en mijn ruin wist niet zo goed wat hij er mee moest. Uiteindelijk is hij maar gaan eten. Bij de eerstvolgende hengstigheid was ze nog wel heel duidelijk hengstig maar al veel minder opdringerig dan de keer ervoor en het nam steeds verder af.

Ik hoop dat het met jouw shetje ook goed komt, succes!

Tot nu toe slaat ze van zich af gelukkig. Er staan idd ook andere merries en daar komt hij ook niet meer op. Laten we hopen dat bij de volgende keer dat ze hengstig is het ook gewoon nog goed gaat. Geweldige IJslander :') :')