Ik zoek een leuke opfok plek voor mijn zeer lieve shet hengstveulentje.Liefst beetje in buurt van apeldoor of zwolle. Heeft iemand tips???
sanz97
Geplaatst: 08-01-16 11:26
Je zou met veulenopfok 't Vossegat in Uddel even contact op kunnen nemen. Ik weet alleen niet of ze ook shetjes aannemen dan zal je even moeten bellen.
ok dank jewel, ik heb het idee dat er weinig shetland opfok plekjes zijn. Terwijl er wel veel shetjes zijn. Hoe doen anderen dat dan? Gewoon thuis houden?
Mijn veulen staat gewoon bij mijn 8 jarige ruin in, ze spelen weinig, maar staan meestal volop elkaar te kriebelen. Ze spelen wel als ze het weiland ingaan, want daar is het geen drek bende.
En waar mijn veulen vandaan komt, houden ze de merrieveulens gewoon thuis, ja.
De meeste houden ze inderdaad thuis. Ik krijg in april een NMPRS veulenhengstje, die komt bij mijn 16 jarige mini shet ruin en 4 jarige nmprs hengst te staan. Mocht je willen mag je die van jou erbij doen, maar ik woon wel in de kop van noord holland, misschien een beetje te ver uit te richting
Die van mij staat met zijn halfbroertje (maand jonger) samen in een stal, en buiten staan ze met een 15 jarige shet hengst. Krijgen ze een goede opvoeding van! Dus je kan evt. Ook kijken naar een oudere mini
sharon2013
Geplaatst: 09-01-16 15:25
Een (opfok)plekje vindt ik het zeker fijn om wat oudere paarden er tussen hebben. Ik vindt zelf persoonlijk dat ze dan een betere opvoeding krijgen dan alleen maar jong grut van dezelfde leeftijd bij elkaar in de groep. maar dat is een persoonlijke mening die iedereen weer anders heeft