Het hebben van een shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLV

Het hebben van een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 17:14

Hallo shetland fans :D

Ik heb sinds een paar dagen een eigen grote donker bruine shetlander waarmee ik wil trainen, lekker verzorgen en andere leuke dingemee wil gaan doen omdat ik niet meer durf paard te rijden en paarden toch mijn hobby's zijn.

Ik ben zelf 21 maar ik hoor bijv. Van andere mensen dat veel mensen soms zeggen dat het kinderachtig is als je 'volwassen' ben en je een shetlander hebt....
En dat het een gek zicht is als je met zn beest loopt?

Ik zelf ben daar niet mee eens en jullie? Vind het soms erg vervelend.

Groetjes, Lieke

marga1

Re: Het hebben van een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:43

Er is hier niet voor niets een topic voor 35 + met mini's en shetten.
Dus niet van aan trekken, en plezier hebben met jou shetlander dit zijn paarden in minimaat met een groot ego.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:47

Niks kinderachtigs aan, hoor!
Het zijn geweldige dieren <3

Veel plezier samen!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:49

Nee joh, niets ergs aan! Eva Roemaat is denk ik van dezelfde leeftijd en geeft zelfs shows met dat shetlandertje van haar. Niks aan de hand hoor!

Hier ook alleen shetlanders, grote paarden zijn me toch een beetje te groot en sterk :o

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:56

Heb 3 Shetlanders en ben 25 ;)
Mijn haflinger is verkocht uiteindelijk.
Vind mijn shetten veel leuker en kan met mijn energie en lichaam hun beter hebben dan grote

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:58

Ben je mal! Je kunt met shetjes heel veel leuke en leerzame dingen doen!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:59

Tuurlijk is dat niet kinderachtig!
Shetjes zijn geweldig voor jong en oud!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:01

Niks kinderachtigs aan! Heb er zelf eentje rondlopen, al 17 jaar lang :D Heerlijk dier :j (en soms kan ik er wel frikandellen van draaien haha...) Ik heb 'm voor een wagen lopen, is dat niets voor jou?

edit: ik ben zelf trouwens 25 en hij ook :D
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 29-12-15 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

HermaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:01

Ik ben ook 21 en heb 1 echt kleine shetlander en een duitse classic. Je kunt ermee gaan mennen, vrijheidsdressuur, gewoon wandelen enz.. :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:07

Ik heb er ook 1 waar ik helemaal gek op ben. Ga haar volgend voorjaar beleren voor de sulky en ga dan lekker veel met haar aan de slag :D (ben trouwens 26)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:08

Ik ben 31 en heb al jaren 2 shetlanders en sinds kort een welsh B erbij. In tussentijd ook vaker kleine pony's gehad. Laatste keer dat ik een 'groot paard' had, was ik 17, daarna dus alleen maar met een schofthoogte tot max 1.35

Shetten zijn niet kinderachtig, en je kunt ze heel veelzijdig gebruiken. Ik heb er van alles mee gedaan; mennen, vrijheidsdressuur, wandelen, ernaast fietsen, lesgeven,kinderfeestjes, keuringen, wedstrijden etc. Alleen zelf erop rijden niet. Niks van je omgeving aantrekken en lekker genieten van je shetlander!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:12

Hier ook shetlanders hoor en een kruising shet :)

Hebben ook een een shetlandbokker topic waar iedereen ook en shet heeft :)

Lekker laten banketstaaf allemaal , als je er zelf maar plezier van heb toch ? :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:14

Ik herken je irritatie. Ik ben vrij lang, en m'n shet aan de kleine kant. Heel vaak krijg ik dan te horen of ik m'n hond uitlaat. Dat word op den duur ook wel erg vervelend...
Ook heb ik wel te horen gekregen wat ik met zo'n shet doe, aangezien ik daar veel te groot voor ben. Maar bij hem gaat het me ook totaal niet om rijden. Vind wandelen en vrijheidsdressuur met hem doen het leukste wat er is.

Ben het dus ook totaal niet mee eens dat het gek is om met je shet te wandelen

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:15

Ach ja, als het kinderachtig zou zijn, dan voel ik me plots heel jong met mijn 48 jaar en een shetje als lieveling :-)
We hebben hier bij onze tinkers nog een shetje lopen, ze is inmiddels al 18 jaar in ons bezit.
Ze is nu 21 jaar en verveeld zich duidelijk ...
Dus ik denk eraan om haar alsnog ga beleren in een sulky of gewone kleine tweewieler.
Meelopen naast de fiets doet ze wel en verkeersmak is ze, dus veel problemen verwacht ik niet.
Denk dat ze veel gelukkiger zal zijn als ze ook wat aan het werk mag.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:30

Ik ben 31 en heb ze al bijna 17jr.
Tussendoor ook nog een groot paard gehad maar ik heb hier echt veel meer lol mee.
Ik rij aangespannen, heb ze aan de fiets, doe vrijheidsdresuur, lange lijnen etc etc

BluePanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:32

Er is niks geks aan.
Met die leeftijd kan je er normaal gesproken niet meer op rijden, maar paarden zijn niet alleen om op te rijden, op de grond kan je ook genoeg leuks doen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:44

Vanaf mijn 20e heb ik al shetten, zijn stoere paardjes hoor, staan hun mannetje voor de wagen en die van ons fungeren inmiddels als rijpony voor onze kinderen, maar ik heb ze al veel langer dan ik kinderen heb.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:26

Ik ben 33 en heb sinds 25 mei 2015 een minishet. Niks raars aan hoor!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:32

Ik zit er ook aan te denken 'gewoon' een shetje te nemen ipv een rijpaard, en ik ben bijna 21 :)
Ik wil heel graag leren mennen, vrijheidsdressuren, wandelen, etc. en daar heb je echt geen paard voor nodig.

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:17

Bedankt voor jullie lieve reacties en leuk dat jullie ook over jullie paardjes praten :)!!

Gr

xLV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:18

Jannaa schreef:
Ik zit er ook aan te denken 'gewoon' een shetje te nemen ipv een rijpaard, en ik ben bijna 21 :)
Ik wil heel graag leren mennen, vrijheidsdressuren, wandelen, etc. en daar heb je echt geen paard voor nodig.

Jaa is ook! Zo dacht ik ook en toch zit je in de paarden naja pony's hahaha! :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:16

Ik heb er sinds een maandje een tweede bij genomen en ik heb Alex alweer 8 jaar en ik ben nu 19 jaar.
Ik doe van alles met Alex, alleen vrijheidsdressuur moeten we nog even leren en meneer voelt de zweep niet door zijn wintervacht en loopt dus pas achteruit als ik hem een flinke mep geef op zijn borst :')

Maar verder men, fiets, wandel en zwem ik met hem.
Met Jorie doe ik alleen wandelen want die is pas zeven maanden en verder leer ik die wat basisdingetjes zoals borstelen en hoefjes krabben.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:25

ik vind het gewoon kunne hoor een shetlander hebben als je volwassene bent.
vrijheidsdressuur is ook heel leuk om te doen en ook gewoon wandelen is ook leuk. Ik heb een verzorg shetlander van 90 cm, daar rij ik ook niet meer op en wandel daar gewoon mee , en wil in de zomer gaan starten met vrijheidsdressuur

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:35

Niks van aan trekken. Een shetlander is ook erg leuk en kan je veel mee doen alleen niet op rijden. Alleen dat vinden mensen soms wel raar.. Heb zelf nu ruim een jaar een shetlander en heb er echt geen spijt van <3 Kreeg zelfs een keer de vraag waarom ik er niet op zat.. :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:39

Ik herken het wel, helaas. Sta dan bijvoorbeeld met iemand te praten die zelf ook paarden heeft en dan zijn ze altijd super geïnteresseerd, totdat ik ze vertel dat het 'maar' een shetlander is. Ach, hun gebrek hoor :D

Ik ben echt verknocht aan het ras, super veelzijdig en die van mij zullen voor me door het vuur gaan. Ik heb de pony's puur en alleen voor de mensport en daar zijn ze bij uitstek geschikt voor. Klein maar fijn.