Mijn miniatuurpaardje van 1,5 jaar Honey heeft een heel onregelmatige ontlasting.
Ik heb al heel wat topics gezien ivm diarree maar ik vraag het toch iets specifieker aan de mini-liefhebbers...
Ze kan op 1 dezelfde dag wel 7 verschillende hoopjes leggen maar meestal allemaal iets te lopend ipv vast.
Ze is totaal niet ziek en heel levendig en goed op gewicht dus dat is al een geluk!
Maar het is zo frustrerend dat ik het niet opgelost krijg.
Nu hebben er al 2 dierenartsen bij geweest en beide hebben ze de handen in het haar.
Uit een mestonderzoek kwam ook niks uit.
Ik zal hier even opsommen wat we allemaal al gedaan hebben en hopelijk herkent iemand het en heeft iemand DE OPLOSSING want ik word er een beetje gek van

Ze krijgt heel de dag doorlopend hooi en staat dag en nacht buiten op een paddock.
Ze heeft wel een onderbeet en de laatste keer dat de DA kwam zei hij dat het daar eventueel aan kon liggen maar de tandarts zegt dat de kiezen best goed op elkaar staan...
Het probleem is eigenlijk al van in het voorjaar aan de gang, dus hebben we al heel wat geprobeerd.
Voordien had ik haar +- al 7 maanden en hoewel ze wat diarree had toen ze van de moeder kwam had ze verder niet veel last...
- Bezoekje van de tandarts.
- Ontwormen.
- Kuur tegen zand.
- Hooi van verschillende leveranciers.
- Geweekt hooi, ongeweekt hooi.
- Handje zemelen bij geven.
- Beetje bietenpulp bij geven.
- Bacteriën bijgeven voor de darmflora.
- Vitaminekuur voor het verteringsstelsel.
- Beide ouders niet gevoelig zijn aan de darmen.
En dat denk ik dat het is ondertussen...
Nu heb ik vandaag geprobeerd met een handje Pavo Daily Plus te geven...
Iemand nog een gouden tip voor mij?