Mini mee naar school =>

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thesound

Mini mee naar school =>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:33

Hee allemaal,

Voor mijn sectorwerkstuk doen we iets over manege.
Ik doe het samen met 2 andere waarvan er 1 ook "into de paarden" is en de ander totaal niet.

Om het wat specialer te maken hebben wij het idee om een mini mee naar school te nemen;
Kindvriendelijk, bijt niet, lief, energiek en dik :')

We hebben toestemming van de directeur.

Wij hadden een plan om bij de gemeente dranghekken te lenen. (4 a 5)
En dan als "stalbodem" karton te leggen met wat vlas en stro.
Uiteraard ook wat voer voor ons minitje.

Wij hadden ook wel een kleine twijfel, naar school toe lopen ? of met de trailer?

Op de fiets doe ik er een klein kwartiertje over. Maar ik ben ook niet zo snel ^^

Wat vinden jullie van deze ideeen?

Het is nu wat rommelig uitgelegd,maar we weten wel wat we doen en alles is eigenlijk al geregeld. En we bedoelen het leuk en om onze presentatie wat leuker te maken

Het is voor in december.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:39

Ga je de pony ook echt gebruiken in je presentatie? Anders zou ik het persoonlijk erg veel werk vinden als ie alleen voor de aankleding is. Ik weet niet welke onderdelen je aan bod laat komen tijdens de presentatie, anders kun je mss dingen laten zien (gebit, verzorging etc).

Ik zou er zelf voor kiezen iemand haar met de trailer te laten brengen. Dan kun je haar daar gewoon op laten staan met hooi en haar dan kort voor de presentatie ergens vastbinden of vasthouden. Ik denk dat dat het minste stress voor de pony oplevert. Een kwartier fietsen is met een mini lopen al snel minimaal een half uur/uur. (ik woonde ook een kwartier fietsen van mijn school, met mijn rijpony ging ik weleens rijdend naar de ponyclub die in de buurt van school was. Dan was ik al ruim een half uur aan het lopen).
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 21-10-15 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:39

Welkom op Bokt. Gebruik de zoekfunctie eens, ik kan me herinneren dat soortgelijke acties wel vaker gedaan zijn. Pony blijft buiten?

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:41

sowieso zorgen dat als je het al doet de pony uit de wind en uit de regen kan staan, als je haar tussen dranghekken wilt zetten kan ze maar beperkt bewegen. Ben persoonlijk niet zo'n fan van dranghekken, als ze met haar voet tussen de spijlen komt...

En zorg dat je alles op papier heb staan! wie gaat er betalen als de pony een kind trapt? of iets stuk/vies maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:43

Lillian__ schreef:
sowieso zorgen dat als je het al doet de pony uit de wind en uit de regen kan staan, als je haar tussen dranghekken wilt zetten kan ze maar beperkt bewegen. Ben persoonlijk niet zo'n fan van dranghekken, als ze met haar voet tussen de spijlen komt...

En zorg dat je alles op papier heb staan! wie gaat er betalen als de pony een kind trapt? of iets stuk/vies maakt?

Of hoofd tussen de spijlen!
Lekker in de kou in December...

Ik zou het afblazen!

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:47

Dankjewel voor je antwoord!
We zijn druk opzoek naar een trailer, die kunnen we waarschijnlijk gewoon regelen.
Alleen omdat we dat nog niet echt geregeld hebben, kijk ik altijd naar de andere opties.

De ouders van een meisje uit mijn groepje willen rijden,dat is al geregeld.

Nee, waarschijnlijk staat hij gewoon in zijn "stal" . Wij hebben wel uitzicht op een supergroot weiland en een volleybalveld-achtig iets waar niemand naartoe gaat en wat wel afgesloten kan worden.

Stres kent hij niet :') Altijd als hij ging lopen vond hij dat heerlijk en genoot van de aandacht. Hij vindt mensen heel erg leuk omdat hij normaal met alleen maar bokjes en kippen staat. (vraag me niet waarom :') )
Uiteraard houden wij wel rekening dat hij wel stres kan krijgen,waar wij eigenlijk niet vanuit gaan.

Het gaat echt puur om het starten van een manege en daarbij de kosten enzo. Dus een begroting eigenlijk.

Nogmaals bedankt!

capopjekop

Re: Mini mee naar school =>

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:49

In dat geval is een pony meenemen niet echt een toegevoegde waarde naar mijn bescheiden mening. Hij staat er dan eigenlijk meer als een decorstuk begrijp ik. Dan zou ik persoonlijk al die moeite niet gaan doen. Ik weet niet of de pony aan een trailer gewend is, als dat niet zo is dan zal dat toch een stukje stress opleveren. Is het dat jullie waard?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:49

Nikki schreef:
Lekker in de kou in December...

Doen ze 'm toch lekker een sjaaltje om :brr:

:D

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:51

Het is gewoon in de school hoor :)

Jullie moeten denken aan een paar kleine "marktkraampjes" eigenlijk.

Wij mogen zelf weten waar we ons kraampje neerzetten met de pony , dus wij krijgen een groot stuk. Gewoon tegen een muur ;)

Daarbij zorgen wij ervoor dat er gewoon duidelijk aangegeven wordt dat als hij er even tussenuit gaat om te grazen of te rennen , dat ze op moeten passen, niet achter de pony staan. Zekere voor het onzekere.

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:51

Sorry , ik weet nog niet zo goed hoe ik op volgorde kan reageren :)

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:52

Oh hij is aan de trailer gewend hoor! Hij is heel makkelijk.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:53

Ik snap dat het een heel tof idee is, maar om je pony mee de school in te nemen.. Je kan ook niet echt oefenen enzo. Je onderzoek gaat ook niet over de anatomie of het gedrag van paarden, dus je mini meenemen heeft niet echt toegevoegde waarde.. Ik zou zonder doen.

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 15:55

Ik heb ook nog een ander klein vraagje : kan je hiervoor gewoon een verzekering voor aanvragen?

Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden :) Nogmaals :):)

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:00

Mijn dochter deed haar spreekbeurt over Welsh pony's. Haar welshpony mocht natuurlijk ontbreken :+ , dus ben ik met Dream naar school gegaan. Ze vertelde over de uiterlijke kenmerken van de Welsh en over het karakter toen ze bij Dream waren. En natuurlijk wilde iedereen Dream even aaien en kreeg ze wat lekkers. *\o/*
De geschiedenis van de Welsh enzo heeft ze in de klas verteld.
Het lukt me helaas niet om foto's toe te voegen...
Laatst bijgewerkt door Marieke33 op 21-10-15 16:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:01

thesound schreef:
Het is gewoon in de school hoor :)

Zou ik niet doen, te warm, vloer die niet goed tegen plas en poep kan (niet alleen op de plek van z'n "stal" maar ook vanaf de deur er naartoe), geen uitwijkmogelijkheid als er iets is.

Gewoon buiten op het schoolplein, hoef je alleen maar wat hooi en water mee te nemen. Stro kan ook al is het meer voor het idee.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:02

Wat is het doel van de pony bij dit projectje behalve dat het superschattig is?

Als er geen verder doel is zou ik de pony niet meenemen, het is dan alleen maar een afleiding van het verdere project. Wil je wel de pony meenemen dan zou ik goed nadenken over het doel van de pony in het project, hoe de pony daar echt deel van wordt ipv alleen de boel wat opleuken.

Zo heeft mijn zoon ooit een werkstuk gedaan over motorcross. De motor en wat onderdelen gingen mee naar school. Zo kon hij waar hij over vertelde ook irl laten zien. De spullen hadden dus een doel binnen het project.

Wbt huisvesting, zolang het dier drinken en eten heeft zal het vast geen last hebben van wat uurtjes daar staan. Zoals je over de pony schrijft is het geen stresskip, dus daar zou ik me verder niet te druk om maken.
Pas alleen wel op met de omheining, dranghekken lijken mij wat gevaarlijk aangezien ze daarin vast kunnen komen te zitten. Zou persoonlijk liever een lijntje (evt schrikdraad) spannen. Is een draadje zonder stroom erop te gevaarlijk omdat de pony los kan komen en dan in een gevaarlijke situatie kan komen dan zou ik het niet doen. Veiligheid van de pony staat voorop!

Zou niet teveel aan bedekking op de grond doen trouwens, geeft alleen maar meer zooi om op te ruimen. (laat de pony gewoon buiten, dat is veel makkelijker en fijner voor de pony!).
Laatst bijgewerkt door Bowen op 21-10-15 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:03

Nahw wat leuk!

thesound

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-15 16:05

Oh ik ben er vergeten bij te voegen; We hebben ook nog een onderwerp dat aan bod komt wat met verzorging en de paarden zelf te maken heeft. :D