Dacht ik 14 dingen die een shetlander of mini paard eigenaar herkent!
1. De opmerking: Wat moet je toch met zoon beest? Je kan er toch helemaal niks mee. Waarop je antwoord: je kan er genoeg mee! mennen, wandelen, vrijheidsdressuur.
2. Je kunt er niet op rijden. Nee dus? Met een fiets kun je ook niet op de snelweg?
3. Het zijn grasmaaiers.
4. Ze zijn dik en lelijk.
5. "een shetlander is niet duur" Nou eigenlijk moeten ze ook gewoon ontwormt, geënt en naar de hoefsmid. En de stalling is ook niet gratis..
6. Je hebt er weinig werk aan, en als je hem een jaar laat staan, dan staat ie er nog
ja, als jij je "totilas" laat staan een jaar lang leeft ie ook gewoon nog. 7. Hij hoeft zeker niet iedere 8 weken naar de smid. Nee als hij ijzers heeft hoeft dat zeker niet!
8. Ze breken altijd uit de wei. (nou die van mij is de kleinste van de kudde, en is nog niet ontsnapt)
9. Een shetlander heeft niet zo veel aandacht nodig als een paard.
Kan aan mij liggen, maar is ook een paard?10. Pas op hoor! mijn paard eet jou shetlander op! Waarbij vervolgens de shet het paard achterna zit.
11. Kan hij niet gewoon in je achtertuin?
12. Shetlanders zijn kinderpony's
13. -shet raakt kreupel/gewond/ziek- Waarom bel je meteen de dierenarts, zou je niet een paar dagen wachten? Nou, waarom niet? dat doe jij toch ook bij je paard als ie ziek word.
14. Je gaat er toch helemaal niks mee doen, net zoals de andere shetten die hier staan. Pak er daar gewoon een van. Ja een hoop paarden die hier staan, word ook niks mee gedaan zal ik er daar een van pakken?
En vul dan ook gewoon even leuk de poll in, hoeveel shetten of mini paardjes heb jij? Ik heb 1 mini paardje

Zijn er mensen die dit aan kunnen vullen
Maar paardlief is wel duurder in aanschaf, bij ons is de prijs van weidegang ook afhankelijk van grootte en meeste paarden worden meer bijgevoer met shetlanders. En dan nog maar niet over tuigage te spreken...