Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Manon_S schreef:Ongeveer 1,5 jaar geleden heb ik mijn minipaardje verkocht. Ze had lichte vorm van artrose in haar voorbeen en haar achter knie op slot. Toen ik haar kocht had ze al last van haar knie op slot. Ik liet haar altijd binnndoor zetten door de hoefsmid, ze had dan nog zelden last. Ze liep ineens kreupel, foto's laten maken n er was artrose te zien. Toen op mijn huidige stal kon ze niet op de wei en dat vond ik sneu. Dat was de hoofdreden dat ik haar verkocht. Zodat ze lekker op de wei kon genieten met soortgenoten.
Nu staat ze te koop en wil ik haar terug nemen. Velen proberen het uit mijn hoofd te praten. Ze heeft namelijk een zwangerschap achter de rug en is opnieuw drachtig voor 2016. Mensen zeggen dat ik me een hoop dierenarts kosten bezorg. Doordat ze nu zwakkere achterhand heeft door de dracht en knieën op slot. Helaas is de eigenaar de afspraken niet nagekomen die er gemaakt waren. Ik wilde niet dat ze gedekt zou worden. Nu heeft ze overigens niet 1 knie maar 2 knieën op slot...
Wat denken jullie? Wat kan ik doen met haar en voor hoe lang? Ze is nu rond de 6 jaar. Ik heb zo'n band gehad met haar en heb altijd spijt gehad van de verkoop...
Manon_S schreef:Maar zijn haar botten niet te erg beschadigd door het op slot slaan? Ik hield haar altijd slank, binnendoor bekappen, achterhand goed trainen en toen had ze bijna haar knie niet op slot. Nu heeft ze een dracht achter de rug, werd ze zwaarder waardoor haar knie vaker op slot ging.. is er dan niet veel kapot? Ik vind het lastig..