Welk merk zadel raden jullie aan voor een miniatuur ? Die is 93/95cm ongeveer. Er komt een kindje van 5 jaar (smal en klein voor haar leeftijd) op te zitten af en toe (voor enkele staprondjes). Ze is klein voor haar leeftijd en echt een smal kindje.
Pony is smal van bouw en ik wil een ietswat degelijk zadel stel dat ik eentje koop (nog niet zeker). Nu kom ik soms zadels tegen maar bij een voor foto heb ik dan zo iets van "oei zo breed"
.Ik heb grof gemeten en die heeft +- 34cm ruimte, vermoed een 12inch dus maar dat hangt af van de lengte van het draagvlak en die heeft een schoft er op zitten duidelijk (dus een plat zadel zou drukken en dat valt dus af, de meeste zadeltjes zijn juist gemaakt voor breed en platte pony's).
Je komt natuurlijk die kleurrijke tegen dat ze direct zo iets heeft van "oooh roze!!" maar vind het zeer belangrijk dat zowel mijn zusje als de pony comfortabel zijn. Die is nog jong wil dus niet zijn rug naar de knoppen helpen. Las goede dingen over wintec maar geen idee wat de totale lengte is van draagvlak zelf in centimeters want al gelezen dat de ene 12inch toch nog best verschil in lengte met de andere 12inch.
Ook betaalbaar want om nu een kapitaal uit te geven aan iets voor af en toe..
Wie heeft raad ?
Ps. Barefoot kids is te lang . Verder als er niet echt wat is dan blijft het maar af en toe zonder, die moet niet echt gereden worden. Owja en sorry voor schrijffouten..
. Ga morgen proberen meer in detail te meten..
.
. 

Lees nu pas dat je er al uit was.