[SMP] Gaan jaarling en shetlander samen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denisemw

[SMP] Gaan jaarling en shetlander samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 14:08

Hola Bokkers!

Wij hebben een tuiger jaarling. Ze is nog vrij speels maar kan het goed met andere paarden vinden. We willen graag een kleine shetlander erbij zetten van 97 cm. Allebei dus in dezelfde stal, De stal is enorm groot dus dat gaat sowieso passen. We hebben dit meerdere mensen zien doen. Nu willen wij graag jullie ervaringen weten. Zelf hebben wij ook kennissen die dit doen.
Dus wat zijn jullie ervaringen? En hoeveel betalen jullie extra?

mvg.
Denise ;)

mvdbijl

Re: [SMP] Gaan jaarling en shetlander samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:29

Persoonlijk zou ik het niet doen, je weet nooit wat er kan gebeuren en een jaarling zal nog door de tijd heen in zijn gedrag veranderen.

Zowiezo een jaarling op stal, hoe is dat de bedoeling? Zoveel mogelijk buiten laten staan is voor een jong paard echt het beste in mijn ogen net als opgroeien met een leeftijd genootje. Dit zou dan best een shet kunnen zijn maar ook een jaarling.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:38

Mijn jaarling merrie gaat van de winter met mijn shetjes in een in-en uitloopstal met paddock. Gelukkig kan ze ook heel leuk met mijn pony's spelen. Op dit moment loopt ze gewoon tussen een groep paarden op het land.

Ik weet niet of het verstandig is om een shet en een jaarling samen in 1 box te zetten. Zeker omdat ze dan maar 1 soortgenoot heeft. Gaat hij/zij dan nog met andere paarden naar buiten?
Mijn uitloopstal heeft 2 delen en veel plekken waar ik eten op kan hangen. En ik heb speelse pony's waardoor ze prima kunnen spelen.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 07:41

Wij hadden ook een shet bij onze jaarling hengst in(wei) Ook tuiger trouwens. Jaarling was wel dominant in het begin en liet de shet nauwelijks met rust, maar na een week was de shet al de baas. Ging heel goed samen. Helaas moest de shet weg omdat hij steeds ontsnapte ondanks de goede omheining (hengst dus meer geinteresseerd in merries)

Denk dat in een grote stal het zou moeten kunnen. In een opfok staan ze ook met meerdere paarden op een grote stal in de winter.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 14:16

Ik heb het wel gehad, mijn shet was even hoog, en had er een veulen van 6maanden bijgekocht, (NRPS) is nu 1.55/1.60 ze hebben samen een stal gedeeld tot hij 4,5jaar was en verkocht werd.