Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pris87

Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 16:37

Ongetwijfeld bestaan er topic's over wat betaal je voor een shet etc. maar ik hoop hier wat meningen over een shet die wij op het oog hebben te krijgen.

Laat ik voorop stellen, dat ik niet voor een duppie op de eerste rang wil zitten en ik al diverse keren heb gelezen een kindvriendelijke pony is goud waard toch ben ik geen dief van me eigen portemonnee. Al weet ik ook dat met paarden het maar is wat de gek ervoor geeft.

Het betreft dus een 12 jarige merrie met papieren. 95 cm hoog.
Echt super lief! Met poetsen staat ze rustig, kinderen kunnen er heerlijk mee kroelen. Verkeersmak en ook in de bak goed doorgereden. Volgens mij ook betuigd.
D'r hele verleden is bekend.
Vaste prijs incl. spullen 1000 euro.

Vinden jullie dit een reeële prijs?

Mijn hart heeft ze eigelijk al gestolen, omdat mijn dochter zo vertrouwd er gelijk mee omging en het liefst niet weg wilde haha, maar vond het toch aardig wat geld voor zo'n uk.

MissBmx

Re: Aanschafprijs kindvriendelijke shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:39

Ok vind dat belachelijk veel geld, krijg je er een volledig tuig en wagen bij?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:39

Ja ik hoor echt wel vaker deze prijs. Wel incl. alle spullen zoals zadel,hoofdstel en evt karretje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:40

Dat hangt er vanaf wat voor spullen er allemaal worden bijgegeven, maar ook zadels, hoofdstellen, dekens etc. kosten veel geld. :j Shetlander zadel kan ook al zo 400 euro kosten. ;)

Vera96

Wat voor spullen zitten er bij? Het is veel geld maar zonder dat je weet wat de toebehoren zijn kun je lastig oordelen.

Anoniem

Krijg je er een superdeluxe wagen bij dan of?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:41

Nee hoor oud wagentje meestal maar wel goed tuig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:42

Ik heb mijn zeer brave, perfect aangespannen merrie zonder papieren destijds verkocht voor 900. Incl tuig en sulky

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:43

Afhankelijk van de spullen die je erbij krijgt is de prijs wel netjes.
Echter is het enkel voor de shet incl halster en evt hoofdstelletje dan is de prijs veels te hoog.
Laatst bijgewerkt door Onali op 15-05-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:44

Dat vind ik een behoorlijke prijs voor een Shet. Ik heb zelf mijn shet destijds voor 200 euro gekocht, maar dat was een vriendenprijsje. Mijn shet heeft ook geen papieren.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:47

Wat is je dochter je waard? Het rare is dat we voor bv een pc rustig duizend euro neertellen en dat is nog maar een ding en voor een levend wezen, waar je kind mee op moet trekken, gaan lopen knibbelen op een bedrag..............

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:49

Lastig, maar ik denk dat een superbrave gezonde shetlander zelf toch wel een 400-500 euro waard is.
Maar dan moet het wel een mooie shetlander zijn zonder enige gebreken.

Een mooi goed zadeltje compleet + staartriem en dekje 200 euro nieuw ongeveer
Een hoofdstel met bit 50 euro
Ik heb zelf een gebruikt mentuigje van leer gekocht voor 50 euro, dit was vrij goedkoop, je betaald toch als nel 100 euro voor zoiets, mits in goede staat en compleet.
Voor een simpel wagentje betaal je ook snel 250 euro.

Dus als je het zo bekijkt is de prijs niet direct belachelijk hoog.

Ik heb mijn shetlander, zonder papieren van 95 cm als 2 jarige gekocht voor 275 euro.

Je moet gewoon even goed bekijken wat voor waarde datgene heeft wat je erbij krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:52

Wat ik me dan weer afvraag... Waarom vind je een shet minder waard dan bijv. een rijpony? :) Ja, je kind kan er misschien wat minder lang op rijden máár het gebeurt dan zonder ongelukken. Later kan zowel zij als jij er ook nog veel plezier van hebben met bijv. mennen!

Ik zou het zeker doen als het dé perfecte kinderpony is... Ziekenhuis kost veel meer dan 1000 blijkt dat een andere pony je kindje eraf gooit. ;) (Even van het ergste uitgaan..) Kinderpony's zijn veel waard!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:52

oef dan heb ik veel te weinig gevraagd €125,00 incl zadel en hoofdstel(geen tuig) wel aangespannen maar die pony heeft nu wel een leuk plekje met veel liefde,dat verdient ze! :D .
Ik zelf vind die 1000,00 heel veel geld en zou het niet geven voor die pony exc spullen.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 16:52

Nee een simpel shetlander zadeltje. Geen pannekoekzadel maar heb ze nieuw voor onder de 100 gezien.
Hoofdstel met bit maar wel beschadigd.
En dan wat poetsspulletjes.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:56

Heb vanmorgen een zadeltje bij Epplejeck gekocht voor E 79,95 Nieuw !

liedje89

Dat vind ik wel erg weinig toebehoren voor die prijs. Maar aan de andere kant is een paard natuurlijk altijd waard wat de gek ervoor geeft zeg maar. Een kennis van mij had haar shetje incl toebehoren ook voor ong 900 te koop, nu had ze wel wat meer toebehoren (ook een sulky en tuig) maar alsnog "veel", pony was ook ruin en nog een stukje ouder. Maar ze kon echt kiezen uit de belangstellenden dus soms gaan goede kinderponies er echt wel voor weg.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 15-05-15 16:58, in het totaal 3 keer bewerkt

Sjolvir

Tja, wat is veel en wat is weinig.

Als het echt bomproof super kinder pony is is ie echt goud waard, want dan kan je als ouders rustig ademhalen als je kind bezig is met de pony, ook als ze een keer een foutje maken.

Een rashond van diverse rassen gaat ook al aardig richting die kosten dus vreemd is het niet.
Het gaat hier niet om een hengstje van 3 jaar dat nog niets kent of zo.

Wat heb je er voor over is meer de vraag.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:57

Een hele lieve kinderpony is onbetaalbaar.... Maar..... 1000 voor een shet?? nee echt niet. Wat zit erbij? Sulky of wagentje met tuig? okee dan kan ik erin komen. Maar een zadel en hoofdstelletje, nee dan niet. Hoe vaak ben je wezen kijken? Ben je ook onverwacht wezen kijken? Je hoort namelijk wel eens van die rare verhalen (zeg niet dat t hier zi is hoor) maar dat ze gedrogeerd zijn. Als de pony het jou waard is, dan moet je er voor gaan. Maar persoonlijk denk ik dat je een heel klein beetje getilt word. Is ze gekeurd? is ze bevangen geweest? of alle andere zaken? wordt ze voor dat geld gekeurd? of heeft ze bv een paar keuringen ondergaan?? Heeft ze dus naast het lief zijn een mooi rappert?? want anders zeggen papieren ook niet zo veel. En ook belangrijk.. heb je haar al meegemaakt als ze dus hengstig is? Want dan kunnen de liefste van de wereld veranderend in de meest grote spookjes!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:58

Ik heb 2 week geleden mijn 5 jarige shet verkocht als kinderpony voor 280 incl winterdeken en hoofdstel.

1000 vind ik echt te veel :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:01

1000 voor een goudeerlijke shet mét toebehoren zoals een eenvoudige sulky vind ik mooi, maar niet als er zo weinig bij zit zoals nu. Die spullen zijn amper wat waard immers.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:04

Vind het een fantasieprijs voor een shet, maar is het maar net wat de gek er voor geeft. Als je akkoord gaat met die 1.000 euro zou ik wel een proeftijd eisen om te kijken of de shet echt zo kindvriendelijk is, maar persoonlijk zou ik verder zoeken.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:11

Ben 1x wezen kijken. Proeftijd is zoiezo mogelijk.
Ik vind de zin; wat is je kind je waard altijd een beetje dubbel. Tuurlijk is ze me alles waard! Maar tegelijk kan je daarmee ook heel erg met iemands gevoel spelen om de hoofdprijs te willen krijgen.
Ik zit totaal niet in de wereld van wat een shet waard is, maar mijn gevoel vind het gewoon wel veel geld.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:11

Ik vind het een heel bedrag voor een shet. Let er in ieder geval goed op dat de pony geen zomereczeem heeft, want dan komt er nog meer, en meer kosten, bij kijken. Zelfs met een eczeemdeken kan een pony/paard zoveel jeuk hebben dat ze er gek van worden en niet te hanteren zijn in het poetsen, opzadelen en trainen. En, spreek vooral een proefperiode af als je de pony wilt kopen, een brave shet kan veranderen in een boef als ie op een andere plek komt met nieuwe baasjes. Weet wat je koopt, je mag best kritisch zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:14

Zijn er geen welsh A (of iig pony in dat formaat) beschikbaar voor eens gunstigere prijs? Dan heb je alsnog een kleine pony, maar vaak wel goed doorgereden omdat kinderen daar net wat langer op kunnen rijden.