Is Florio wel een Shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaFlorio

Is Florio wel een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:25

Hoi!

Ik heb een pony en ik zat laatst heel erg te twijfelen of hij wel echt een shet is. ( want iedereen heeft altijd gezegd dat hij een shet is )In zijn paspoort staat geen info over zijn ras. Ik denk dat hij een Dartmoor is, maar ik wil van jullie ook graag weten van wat je denkt wat voor ras hij is. Hij is 1.13 m en 11 jaar.
Hier wat foto's

1. Van voor

Afbeelding

2. Onder het zadel

Afbeelding

Afbeelding

3. Vanaf de zijkant

Afbeelding

Anoniem

Re: Is Florio wel een Shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:27

Volgensmij mag een shet niet groter zijn dan 1,07 m, wat dus zou betkenen dat het of een hele ranke shetlander is die groot is uitgevallen, een kruising of een compleet ander ras.

Ik gok dat het een kruizing is, er zit wel iets shet-achtigs aan :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:28

Als ik de foto's zo zie zou ik zeggen een (grote) shet :j

Zou natuurlijk ook kunnen dat het een kruising is als je geen info erover hebt.

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:29

Hij is ten eerste vrij groot voor een shetlander :P
Ik denk ook dat hij meer richting Dartmoor of iets anders gaat omdat hij rondere billen heeft dan een shetlander, weet niet precies hoe ik dat het beste kan uitleggen :? En hij heeft een vrij lang smal hoofdje.
Leuk beestje trouwens en leuke combinatie met het meisje :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-26 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:30

Ik vind hem ook wel shetterig uitzien eigenlijk.
Leuk beestje trouwens je hebt wel echt leuk aan het lopen.

btw je hebt ook gewoon grote ranke shetlanders. Ik ken er meerdere die rond de 1.10 zijn en ook erg rank zoals die van jou. Het is maar net waar je ze voor gebruikt en er mee omgaat. Maar die van jou vind ik echt geweldig!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:14

Die bruine kleur is bij grote shetten heel zeldzaam.
Maat, kleur en type bij elkaar opgeteld denk ik een kruizing shet x ietsje groter+luxer. Dartmoor zou mij niet verbazen, maar welsh zou ook kunnen.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:22

Leuk beestje! Ik denk inderdaad ook dat het een kruising Shetlander is. Vind hem wel iets weg hebben van een Welsh.

iklammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:49

Kruising gok ik ;) ik weet niet welke kruising maar hij heeft wel de dikke manen van een shettie :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:32

Wat het ook is; hij is wel HEEL erg gaaf !

iklammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 20:06

IngridM schreef:
Wat het ook is; hij is wel HEEL erg gaaf !

Ja echt een schatje :o

viavialover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:28

bij ons op de keuring hebben we ook grote maat shetjes
vroeger kon ik erop zitten toen had ik grote maat verzorg shetje
en nu bestaan en nog steeds grootjes bv 1,10

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:38

Oh wat een gave pony. Zat me vandaag net af te vragen of er ook bruine shetlanders zijn.
Denk een kruising die van jouw. Wat grote betreft, mijn shet is 1.15 afstamming onbekend. Die staat samen met een andere shet van dezelfde grootte met volledige shetafstamming. Dus ze bestaan wel groter dan gewenst volgens het stamboek.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:40

Geen idee maar ik vind het wel echt een super gave pony
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 16-05-15 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:41

Hij lijkt inderdaad op een dartmoor. Wel een heel mooi paardje!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:46

ik denk een kruizing met welsh. dartmoor zie ik er dan weer helemaal niet in en die zie ik dagelijks rondlopen :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 22:54

Vind hem ook wel een beetje op een op een new forest lijken, of zit ik nou goed fout ? :Y)

AnnaFlorio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 11:52

hielkebro schreef:
Vind hem ook wel een beetje op een op een new forest lijken, of zit ik nou goed fout ? :Y)

Zou ook nog wel kunnen! Wij hebben thuis ook een New forest en die heeft een beetje hetzelfde karakter.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:09

Hmm, vind het niet op een 100% shet lijken... Qua grootte kan het wel hoor. Mijn shet is 1.13 en is officieel toegelaten tot het shetlanderstamboek. Ik denk niet dat er Welsh in zit aan het hoofdje te zien. Lijkt me meer shet x dartmoor...

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:14

Ik vind hem wel op een 100% shet lijken. Ik zag de foto's en dacht hoe kan je daar nou tussen twijfelen. Naar mijn mening is het een groot uitgevallen shet. Misschien staat er in de papieren verder geen informatie omdat hij te groot is voor een shet? Daarbij is hij mooi op gewicht op de foto's en vaak zijn shetlanders vrij dik dus misschien vertekent dat?

AnnaFlorio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:49

Gydja schreef:
Ik vind hem wel op een 100% shet lijken. Ik zag de foto's en dacht hoe kan je daar nou tussen twijfelen. Naar mijn mening is het een groot uitgevallen shet. Misschien staat er in de papieren verder geen informatie omdat hij te groot is voor een shet? Daarbij is hij mooi op gewicht op de foto's en vaak zijn shetlanders vrij dik dus misschien vertekent dat?

Dat kan niet, want zijn fokkers hebben wel tegen ons gezegd dat hij een kruising was tussen iets. :j :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:55

Ik denk dat er sowieso wel shetlander in zit, dat zie ik er absoluut in terug, maar ik geloof niet dat het een zuivere shet is. Ik denk iets met een welsh :j

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:45

AnnaFlorio schreef:
Gydja schreef:

Dat kan niet, want zijn fokkers hebben wel tegen ons gezegd dat hij een kruising was tussen iets. :j :D

Als fokker weet je dan toch ook de kruising? Zij hebben hem toch zelf gefokt of zie ik het nu verkeerd

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:57

NatalieLot schreef:
Als fokker weet je dan toch ook de kruising? Zij hebben hem toch zelf gefokt of zie ik het nu verkeerd

Hoeft niet perse, de persoon die aangifte doet van het veulen wordt als fokker in he paspoort gezet. Ook als de merrie drachtig was bij aankoop.
Dit was het geval bij mijn new forest ruin. Geen vader en moeder bekend. Heb naar de fokker in he paspoort gemaild. Bleek dat zij de merrie gekocht hadden van een handelaar. Achteraf bleek ze drachtig en zelfs de handelaar wist dat niet. Met als gevolg ik ook niet weet of mijn ruin 100% new forest is. Zijn moeder had wel een stamboom.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:06

Als het een kruising is dan is het dus geen ras. En dan heb je dus geen Shetlander en ook geen Dartmoor helaas. Maar dat maakt helemaal niets uit. Je pony blijft hetzelfde en ik vind het een hele mooie pony. Mijn vriendin fokt Dartmoors en ik vind zijn koppie echt wel wat weg hebben van een Dartmoor. Welshjes hebben vaak nog een wat fijner koppie.