Ik ben al een tijdje op zoek naar een fijn zadeltje voor onze lieve Shetlander, Lisa. Mijn dochter van 10 wil haar onder begeleiding van mij in gaan rijden deze zomer. Helaas merk ik in mijn zoektocht dat veel zadels erg stug zijn, of te lang, gewoon niet fijn voor haar rug. Aangezien ik daar toch kritisch in ben, hoop ik dat jullie nog wat tips qua zadeltjes hebben om eens te gaan checken.
Lisa is een grote Shetlander van 1, 07 hoog, maar ze is van het slanke type (wel een mooi, rond buikje
). Haar rug is vrij kort. Ik zoek geen plat zadel, want dat vind ik niets. Echt een normaal zadeltje, met aanpasbare kussens en liefst ook een lichtgewicht. Wie heeft er nog een idee voor ons?
Wij hebben hem ook en hij bevalt goed.
. Ze zal er ook niet lang op rijden, want ze doet voornamelijk grondwerk en vrijheidsdressuur met onze Lisa, of gewoon lekker wandelen. Ze rijdt op mijn grote pony. Maar we willen onze Shetlander wel rustig gaan inrijden deze zomer, zodat er eventueel kleinere kinderen nog op kunnen rijden af en toe. Het is een pony die graag werkt en loopt. Vandaar..... Een Barefoot vind ik te massaal voor haar rug (heb die ervaring ook met mijn grote pony). 
. Hoe oud is dat meisje op de foto? Schattig, hoor