kan mijn merrie opgenomen worden bij het NMPRS?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Parmand

kan mijn merrie opgenomen worden bij het NMPRS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 04:51

Hoi!

Ik kan uit de website van het NMPRS niet helemaal wijs worden of mijn merrie nu wel of niet opgenomen zou kunnen worden.

Het is een 3 jarige Shetlander merrie. (Grote maat maar nog niet gemeten)
Complete afstamming is onbekend.

Wat ik wel had begrepen is dat ze iig onder de 1.06m moeten blijven, maar als ik de foto's zo bekijk, lijkt een wat rankere shetlander totaal niet op het fokdoel wat het stamboek voor ogen heeft.

Mocht er volgens jullie wel een mogelijkheid zijn dat ze opgenomen kan worden, welke stappen moet ik dan ondernemen? Ben echt compleet nieuw in de kleine paarden wereld! :o

Ik hoop dat julli me een beetje wegwijs kunnen maken!

Groetjes Parmand :D

Kim

Re: kan mijn merrie opgenomen worden bij het NMPRS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 06:18

Waarom schrijf je haar niet in bij het NSPS? :) dat is het stamboek voor shetlandpony's, de mijne staat daar ook ingeschreven.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 07:41

Omdat het NSPS een stamboek is waar ze wel met volledige afstamming bekend zijn, een shet met onbekende afstamming kan je niet inschrijven bij het NSPS

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 08:08

Hai volgens mij kan dat niet als je pony boven de 106 komt Ik heb hetzelfde met een hengstje waarvan de moederlijn overigens volledig bekend is, maar hij is nu al rond de 1,08 en moet mei nog 2 worden dus dat gaat em niet worden . ik heb nu alleen een paspoort want kan em dus nergens inschrijven . Jammer want het is een heel fraai dier met een speciale kleur.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:26

Volgens mij zegt ze niet dat de pony boven de 1,06 komt.

Mail of bel het NMPRS, die weten het immers het beste. Maar geloof dat je dit jaar nog in apart stamboek kan inschrijven zonder afstamming.