Few spott x panterbont?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

devon04Jarig

Few spott x panterbont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 12:18

Hoi allemaal, bedankt alvast voor het lezen van mijn vraag.

Ik heb een black few spott merrie die ik graag wil verkopen, nu weet ik dat een few spott 2x het appaloosa gen draagt en dat je die niet moet kruizen met een andere few spott.
Ik heb de vraag gekregen haar te laten dekken door een panterbonte hengst, deze meneer wil perse een panterbonte fokken.
Ik fok zelf vooral Fell pony's en de kleuren die daar bij voorkomen zijn allemaal niet zo spannend maar wat krijg ik als ik een few spott met een pater bonte kruis?
Ik heb al een kleuren calculator ingevuld maar daar ben ik nog niet veel wijzer van geworden.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, bedankt!

Dennis

Re: Few spott x panterbont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:43

50% stippen (in welk patroon dan ook) en 50% few spot.

Volgens mij is het fokken op een bepaald patroon lastig. En sommige sjabrak bonte kleuren soms door naar panter bont.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:12

Sowieso altijd een appaloosa, maar met wat voor patroon is maar afwachten. Kijk maar eens op mijn website (in onderschrift) bij veulens Clever. Zoveel patronen mogelijk, van volledig gestipt naar paar vlekjes op de kont of zelfs nog alleen maar wat kenmerken en dan nog kans dat ze later nog flink doorkleuren.

devon04Jarig

Re: Few spott x panterbont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 11:00

Heel uitlopend dus allemaal, wel leuk!
Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik weer wat mee!