Deken shetlander past niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Deken shetlander past niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 11:43

Hallo,

Ik heb een 150 grams deken van Powerhorse, maar de halsopening is te wijd.
De bovenkant van de deken glijdt dus naar achter, waardoor de deken aan de voorkant heel strak zit.
Weten jullie een merk waarbij de halsopening minder wijd is? Ik heb qua maat onderlengte 135 nodig.
Of hebben jullie een idee hoe ik deze deken kan aanpassen? Ik zat te denken om er een extra sluiting op te plaatsen, maar ik ben bang dat de sluiting dan te dicht op zijn slokdarm zit, waardoor dat wordt afgekneld als hij wel nog naar achter zakt?

Alvast bedankt.

Dusja1

Re: Deken shetlander past niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:49

De BR(4 ever horses) dekens vind ik altijd wel een goede pasvorm hebben. HH sowieso niet voor die kleintjes, is net een jurk.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 11:52

even bij nika dekens kijken. Ik vind dat die heel fijn passen. Ook qua prijs/verhouding vind ik ze goed.

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:11

Ik heb voor mijn kleintjes ook een nika deken. Ben hier ook erg tevreden over! Fijne pasvorm en goede prijs kwaliteit verhouding!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:24

xXxXsasxXxX schreef:
Hallo,

Ik heb een 150 grams deken van Powerhorse, maar de halsopening is te wijd.
De bovenkant van de deken glijdt dus naar achter, waardoor de deken aan de voorkant heel strak zit.
Weten jullie een merk waarbij de halsopening minder wijd is? Ik heb qua maat onderlengte 135 nodig.
Of hebben jullie een idee hoe ik deze deken kan aanpassen? Ik zat te denken om er een extra sluiting op te plaatsen, maar ik ben bang dat de sluiting dan te dicht op zijn slokdarm zit, waardoor dat wordt afgekneld als hij wel nog naar achter zakt?

Alvast bedankt.

Ik heb een hele fijne Bucas die smal is bij de halsopening. Freedom Turnout. Is echt super voor de kleintjes!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:48

Er zijn diverse merken waar je naar kunt kijken. Zelf ben ik fan van Horseware dekens dus Amigo of Rhino. Bucas dekens zijn ook goed. En Nika dekens heb ik ook goede verhalen gehoord, zijn ook prijsgunstig.

BR vind ik wisselend, de staldekens vond ik zelf minder, te wijde hals. De outdoordekens zijn beter, die vallen kleiner qua hals.

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:56

Ik heb voor mijn mini een regendekentje van Premiere en zij is behoorlijk smal van voren en deze sluit heel goed aan beter dan mijn Harry's Horse 200 grams deken. De prijs is ook erg laag en ik vind de kwaliteit prima heb die deken al jaren!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 12:26

Bedankt voor de ideeën! Ik heb een Nika deken besteld! Ik hoop hem vandaag binnen te krijgen, en dan maar even kijken hoe hij valt!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:00

Ik zit met hetzelfde probleem en ben dan ook benieuwd of de Nika die je besteld hebt goed past.
Welke dikte heb je genomen?
Ik twijfel wat tussen 200 en 300 gram.
Pony heeft dikke vacht, maar is niet in orde en door het stilstaan verliest ze veel warmte (denk ik).

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 22:03

Afbeelding

De Nika deken past super! Ik heb een 200 grams besteld. De niet passende deken die hij op had is 150 grams.
Ik heb mijn pony half september geschoren, dus zijn vacht is wel weer wat dikker maar niet zo dik als wat hij zou zijn als ik hem niet geschoren had.
In principe deed hij het prima onder die 150 grams, dus vond 200 grams dik genoeg.
Ik vind het zelf persoonlijk wel veel om in een keer 300 grams op te doen, of heb je wel ook andere dekens? Ik zou voor een 200 grams deken gaan. Als het kouder wordt en het blijkt dan te koud dan kan je er altijd een deken onder doen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:47

Ziet er leuk uit dat deken.
Ik heb de dekens alleen vooral ze ziek zijn als het ware. Dus ja dan gaat ineens van niets er een deken op. Maar heb mij eens laten vertellen dat de wintervacht 'niet meer werkt' als je een deken op legt (haren kunnen niet isolerend overeind gaan staan) en dat je daarom minimaal zoveel grams deken op moet leggen. Alleen vergeten hoeveel dat 'minimaal zoveel' was :)
Ik denk dat ik dan ook maar voor 200 gram ga, al was het maar dat ze die in leuk oranje hebben.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:45

Dat van die haren klopt idd, dan kunnen ze hun vacht niet lekker uitzetten. Ik heb gewoon een 0 grams regendeken van Harry's horse, ligt er nu voor de 2e winter op deze hebben ze ook gevoerd, heb paar dekens gepast maar deze zat het lekkerst. Ze heeft zelf een dikke vacht. En staat van 10.00 tot 16.00 buiten daarna staat ze op stal. En dan nog heeft ze het vaak warm...Overweeg haar volgende winter in alleen dekenmodel te scheren...
Afbeelding