Eczeemdeken voor grote shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Eczeemdeken voor grote shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:43

Ik weet niet of het hier goed staat of dat het bijv. bij seizoensvragen zou horen maar aangezien het specifiek om de pasvorm voor een shetlander gaat, probeer ik het maar hier!

Onze grote shetlander (1m07) heeft last van zomereczeem. Erg vervelend, vooral voor hem natuurlijk, maar gelukkig blijft het prima onder controle met een eczeemdeken.

Nu is onze huidige eczeemdeken van het huismerk van Ooteman. An sich niets mis mee, droogt snel na een buitje maar de deken bleek nogal krap te vallen (we maken al grapjes dat de arme man net een chocolade-rollade lijkt ;) ). Het werkt dus wel maar voor comfort had het ruimer mogen vallen.

Normaliter heeft hij van dekens maat 145 en dat is ook de maat van deze deken. Nu zitten er ook wat gaatjes in de deken en werd het dus tijd om op zoek te gaan naar een nieuw, stevig en wat comfortabeler passend model.

Ik zie veel de Rambo Sweet Itch Hoody voorbij komen maar lees ook dat deze voor de wat bredere paardjes wel eens wil schuren bij de V-sluiting?

Kwam nu bijvoorbeeld deze tegen en zie hier specifiek bijstaan dat het goed geschikt is voor "shetlander-bouw": http://www.ponywebwinkel.nl/shop/dekens ... bruin.html

Iemand hier ervaring met deze Ivanhoe deken? Of een ander alternatief (merk maar ook hoe deze vallen qua maatvoering)

tinkersjakie

Re: Eczeemdeken voor grote shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:57

Dekens kunnen nog weleens verschillen qua maat van verschillende merken, dus misschien valt die van ooteman klein uit? Misschien maat groter proberen.
Zo zijn de fleecedekens van epplejeck weer groter.
Qhp merk heeft een langere hals van de eczeemdeken.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:59

Als ik weer voor een Ooteman zou gaan, zou het inderdaad een grotere maat zijn maar de hals valt ook krap uit door zijn dikke bos manen en de deken is niet helemaal bestand tegen het stoeigeweld van onze shetlander met zijn 3 jarige Fjordenmakker ;)

Ik ben dus, naast een betere pasvorm voor een breder gebouwde pony, ook op zoek naar iets stevigers :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:56

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:18

de ivanhoe deken is echtsuper.de hals is mooi lang zodat deze ook goed bedekt word de stof is stevig en droogt snel zeer goede pasvorm.ik zou zeker voor deze deken kiezen als ik jou was.de rambo sweetitch hoody vind ik minder fijn omdat de buik niet beschermd word en de stof ook wat zweterig is,maar voor slopers is deze deken wel fijner natuurlijk

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:57

Ik ben en blijf fan van de Rambo SIH! :D

Mijn haf heeft 4,5 seizoen gedaan met haar deken. Nu heeft ze een nieuwe gekregen en heb ik haar oude als reserve in de kast liggen. De deken doet het nog prima! Alleen heeft hij inmiddels nog maar erg weinig sluitingen, iets met een heel speels paardenvriendje :+
Omdat mijn haf het zo onwijs goed doet onder de Rambo, heeft mijn shet dit jaar ook een Rambo gekregen. Ze heeft hem nu sinds een paar weekjes om en ik merk een groot positief verschil in vergelijking met een simpele EJ deken.

De pasvorm is voor mijn shet prima! Ik denk dat mijn shet gewoon normaal gebouwd is :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:52

apollootje schreef:
Ik ben en blijf fan van de Rambo SIH! :D

Mijn haf heeft 4,5 seizoen gedaan met haar deken. Nu heeft ze een nieuwe gekregen en heb ik haar oude als reserve in de kast liggen. De deken doet het nog prima! Alleen heeft hij inmiddels nog maar erg weinig sluitingen, iets met een heel speels paardenvriendje :+
Omdat mijn haf het zo onwijs goed doet onder de Rambo, heeft mijn shet dit jaar ook een Rambo gekregen. Ze heeft hem nu sinds een paar weekjes om en ik merk een groot positief verschil in vergelijking met een simpele EJ deken.

De pasvorm is voor mijn shet prima! Ik denk dat mijn shet gewoon normaal gebouwd is :)

Nou soms vliegen de sluitingen er af denk dat de dekens nu wel beter gemaakt zijn.maar bij mij gingen de stiksels vanzelf los heb dan ook een nieuwe gekregen van horse ware

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 09:09

Ik heb hier ook 2 eczemers staan. Voor de kleinste heb ik een deken zoals die van ivanhoe maar dan een ander merk. Hij wordt nog al veel gebeten door de andere en nu is de deken een klein beetje beschadigd. Voor mijn andere shet (1,04m) heb ik de rambo SIH en haar vorige deken was helemaal in flarden en deze houd het prima vol!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:32

Dank jullie voor het delen van jullie ervaringen. De Rambo lijkt toch ook wel een goede keuze dus. De verkoopster van de Ivanhoe heeft heel snel op mijn vragen gereageerd (op zondag notabene!) en adviseert zelf de Premiere voor de dikke bos manen en rondgebouwd (om het aardig te zeggen)

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:40

Wij hebben wel de Ivanhoe, ook voor ehh vrij ronde pony's :+
Hadden eerst wat goedkopere (weet even zo goed niet meer welk merk), maar die zaten al snel vol met gaten en waren ook wat aan de krappe kant. De Ivanhoe dekens houden het tot nu toe wel goed uit :j

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:00

nathalie2302 schreef:
Dank jullie voor het delen van jullie ervaringen. De Rambo lijkt toch ook wel een goede keuze dus. De verkoopster van de Ivanhoe heeft heel snel op mijn vragen gereageerd (op zondag notabene!) en adviseert zelf de Premiere voor de dikke bos manen en rondgebouwd (om het aardig te zeggen)

Vreemd dat ze dat adviseerd want heb beide dekens gehad en kwalitatief en ook de pasvorm is velemale beter van ivanhoe.juist met dikke bosmanen omdat van de andere deken de hals veel korter is en niet de hele hals bedekt.maar ook met de goedkope heb ik mij altijd goed weten te redden

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 12:45

Nou, dat is nu weer apart zeg. Voor degenen die dus wel een Ivanhoe hebben voor een (grote) shetlander. Hebben jullie de maat S genomen (tot stokmaat 1m20 staat erbij) of hebben jullie de grotere maat?

Ik ben zo bang dat de Premiere vergelijkbaar gaat zijn met die van Ooteman die we nu hebben en daar komen steeds meer gaatjes in.

edit: heb nog even het mailtje van de verkopende partij erbij gepakt. Zij hadden de Ivanhoe op een shetlander van 1m05 en vonden de S voor hem te krap en zeker de hals icm de manen.

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:05

Wij hebben inderdaad de S, voor twee pony's rond de meter. Zijn wat kleiner dus dan die van jou, maar wel behoorlijk aan de ronde kant. Dekens passen goed en zeker qua halslengte is er nog ruimte over.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 13:08

Heb jij de deken voor Ricky? Die heb ik ooit op de shetland indoor gezien, volgens mij heeft hij wel ongeveer dezelfde bouw als P.C.

Je hebt zeker niet heeeeel toevallig een foto met deken op?

Het is ook niet zozeer de lengte van de hals waar ik me zorgen over maak maar de breedte...of ik al die kilo's manen er wel ingepropt krijg ;)

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:12

Nee niet voor Ricky, wel voor pony's met een soortgelijke bouw! Alleen dan net een paar cm kleiner.

Foto heb ik zo gauw even niet nee, zou ik eventueel vanavond nog wel kunnen maken.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 13:14

Als je een schatting zou moeten maken, denk je dat Ricky dan de maat S zou passen? (lastig inschatten natuurlijk maar ik denk dat Ricky en P.C. wel aardig overeenkomen)

De maat M is meteen weer voor stokmaat 1m20-1m40 dus dat klinkt dan meteen weer heel groot

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:17

Ja dat denk ik wel :j

Als je op deze foto kijkt kan je misschien wel een beetje vergelijken:
Afbeelding
De vos rechtsachter loopt met eczeemdeken op, de schimmel rechtsvoor is Ricky.

Zit nu trouwens te denken, 1.07m is toch ook nog wel 5cm groter dan Ricky.. Dus dan wordt het misschien net wel of net niet..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 13:19

Joh..Ricky herken ik toch meteen...die mag nog steeds met een strikje erom zo bij mij afgeleverd worden....ach...wat zeg ik...strikje mag ook wel achterwege blijven :P

De vos heeft wel goed ruimte over? Ook om de buik? P.C. zit nu echt in die buikflap gevangen dus die hebben we met wat knutselwerk vastgezet want die schoof steeds naar een plek die mij wat minder leek voor een ruin ;)

Ik heb nu maar even gevraagd hoe groot de pony op de site is ( http://www.ponywebwinkel.nl/include/pro ... 13_162.jpg) want als deze een meter is dan vrees ik dat deze maat P.C. te krap gaat zijn....misschien toch de M dan want van de Ooteman of Premiere zou hij ook de 155 nodig hebben

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:40

Ik heb nog even voor je gekeken haha :P Maar in principe heeft ie overal wel ruimte over, het enige wat misschien wat krap zou zijn is de ruglengte, maar ook dat valt nog best mee.

Bij de pony op die foto zit ie in ieder geval een stukje krapper dan bij onze pony's.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:31

Ik heb de s en m thuis gehad .de s was voor mijn pony te krab ze is 128cm en dan bedoel ik met te krab niet lang genoeg om de buik aan de zijkant goed te bedekken.nu heb ik de m gehouden en die past wel oke had iets kleiner gekund maar als ik voor bij de borst en aan de zeikanten hals alles op het strakste die is het oke.een m is voor jou shet veel te groot

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:37

Boett of een ivanhoe is beetje vergelijkbaar de stof is anders.

Ik ben enorme boett fan, ze zijn wat duurder. Maar erg fijn onder de naaimachine wat ik belangrijk vind.
En mijn dame heeft een rambo sweet itch hoody. Mooie deken, lang bij de benen, bedekt goed. Alleen de oren zijn prut. En de hoofdkap die erbij zit is nog meer prut. En pony lief draagt de boett hoofdkap op de sweet itch, hebben we eigen bevestiging punten erop gezet.
Enige nadeel hij is verrot om te repareren. De stof rafelt enorm uit.

En ik heb een ivanhoe halsdeken, zit wat strakker als de andere 2 merken. En hiervan vind ik de hoofdkap ook prut. Die is inmiddels in de ton beland. Ook hierop draagt zij de boett hoofdkap.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 20:11

Bedankt Keona! Een M zal dus idd te groot zijn en de S dus waarschijnlijk te krap. Fijn :') .

Is er een fijne webshop die de rambo in kleinere maten verkoopt? Zag 1 webshop die ze voor 105 verkoopt maar helaas vanaf 165 en dat wordt dan wel een statige jurk.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:14

Ik heb 190 euro neergeteld voor mijn rambo en ik ben heel tevreden!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:16

Heel toevallig zag ik op veilingbedrijfcorstens dat er een ruitersport artikelen veiling is waarbij ze eczeem dekens voor shetlanders aanbieden. Lekker goedkoop! Let wel op de veilingskosten,btw en verzendkosten die er bij komen

http://veilingbedrijfcorstens.nl/nl/vei ... 9&pagina=1

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:24

nathalie2302 schreef:
Bedankt Keona! Een M zal dus idd te groot zijn en de S dus waarschijnlijk te krap. Fijn :') .

Is er een fijne webshop die de rambo in kleinere maten verkoopt? Zag 1 webshop die ze voor 105 verkoopt maar helaas vanaf 165 en dat wordt dan wel een statige jurk.

EJ.nl