exceem wat doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lobkiekietje

exceem wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:06

Hallo,

Mijn shetlandpony heeft al van sinds ik hem heb zomerexceem. Maar het probleem is een exceemdeken is geen optie want die scheurt hem telkens kapot aan de draad, of mijn hafje bijt er in. Weet iemand nog een andere oplossing voor volgend jaar of misschien nog dit jaar?

Alvast bedankt !

Jillsil

Re: exceem wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:09

Wij hebben ooit een keer speciaal voer gebruikt voor zomerexceem. Weet niet meer precies welk merk het was maar echt goed vond ik het niet. Maar wellicht dat het bij jou paard wel helpt.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:10

Een eczeem deken zou wel kunnen, als je hem vanaf januari al opdoet.
Wanneer de eczeem eenmaal begint, maakt een deken ook niet meer zoveel verschil.

lobkiekietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:13

Ik had hem heel vroeg aangedaan inderdaad, we hebben er drie moeten kopen dit jaar. Maar zijn winterhaar viel uit en begon te jeuken in zijn deken..

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:14

Stipje kijk een mee.

Hier zelfde verhaal. Scheer m nu elke keer kaal vanwege t schuren
Deken wordt kapot gemaakt terwijl er anti bijt op zit.
Zag iets over vaseline in de manen kam doen ??

Dol2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:15

Bij je apotheek kan je normaal wel een bus krijgen die zij speciaal maken om aan te brengen op de manen en staart van je paard.

Ik werk zelf in een apotheek en wij verkopen dit vrij vaak tijdens het "schuurseizoen".

lobkiekietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:16

Heb ook al geprobeerd met knoflook in het eten maar hij laat het dan gewoon liggen.. het is niet de bedoeling dat we ieder jaar 3 dekens kopen ;)

Amber_Pat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:24

Een pony bij ons op de manege heeft er ook veel last van. Ze zetten hem eerst altijd buiten zodat hij niet kan schuren maar nu staat hij in een stal met niet zo veel licht. Ik weet niet of dat een oplossing is voor jou, maar voor de rest geloof ik dat het helpt als je hem goed schoon houd, dus wassen enzo.

Kyrahw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:30

Zorgen dat je voer voert met zo min mogelijk suikers/zetmeel (er is inderdaad speciaal eczeemvoer van bijvoorbeeld Fibra-Anti Itch of Marstall Exzem) Verder kun je de manen en staart insmeren. Ik gebruik zelf TKC97 anderen zweren bij Derfen (vind ik vies en stinken maar werkt wel beter). Voor de inwendige hulp geen ik druppels van Puur Jeuk je hebt ook Puur Cullico dit werkt beter maar mijne heeft ook veel last van jeuk tijdens het verharen. Er zijn ook de nodige supplementen om dit te ondersteunen (ook Marstall). Als laatste, veel mensen zijn enthousiast over Metazoa. Zelf ken ik dit niet maar evt waard omuit te zoeken!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:33

:= tja knoflook laat ik ook staan hoor....
Maar misschien helpt het bij jou ook, het is een witte fles met een getal er op ik meen tkc 97 stopt zomerschuren verkrijgbaar bij agradi. werkt goed stopt de jeuk en maar 1x in de 3 dagen gebruiken.
het proberen waard. en misschien beperkt eiwit voeren zou kunnen helpen ( geef nu pavo care4 life musli). dit middel en een goed anti vliegen dazen muggen middel heeft ons erg geholpen, in het echte knoet en vliegen seizoen spuit ik hertshoornolie over mijn pony dit ruft echt walgelijk en hoeft ook niet dagelijks.

ook had ik van de agredi een vliegen/ ecxeem kap voor de nacht met uisluitend het hoofd en de manenkam bedekkend.dit werkte voor ons ook ( en als je dat ding op het plaatje bekijk, kun je het als je handig bent zo na maken met een naai machine. en met de stof van je kappotte vliegendekens) *\o/*

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:37

Ik zit met hetzelfde probleem,wordt er gek van.
Deken nummer 5 is eergisteren alweer vernield.
was nog geen 3 weken oud maar lag weer in stukjes.
Ik weet ook niet meer wat ik kan doen.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:39

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:20

Hier een Metazoa voerder, mijn kleintjes hebben geen eczeem maar ik weet dat er veel pony's met eczeem heel erg geholpen zijn bij Metazoa.
Qua prijs is het niet duur, misschien zeker het proberen waard.
Voer dan wat meer als op de verpakking staat, als klachten minder worden kun je terug gaan naar de normale hoeveelheid. (Was een tip van de maker van Metazoa)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 09:15

Ik ben sinds deze week begonnen met het voeren van metazoa. Dus even afwachten of het aan slaat.
Verder smeer ik de manenkam in met vette zalf (verschillende merken) en heeft mijn paard een exceemdeken op. De manen zijn inmiddels alweer een centimeter of 15 gegroeid.

Tessavosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:02

Ik heb ook een shet met enorme exceem, en ik heb al vanalles geprobeerd..
Toen ik haar net kreeg had ze luizen en ik dacht dat de jeuk daar va kwam, maar toen die weg waren ging ze gewoon door met schuren..
Ik dacht aan het begin van dit jaar dat het goed ging, maar dat bleek toch niet zo :(