Informatie AMHA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xDyan

Informatie AMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:48

Hallo bokkers,

Ik ben mij al iets van drie dagen aan het verdiepen in de AMHA wereld. Ik vind dit namelijk erg mooie paardjes en heb sinds kort de mogelijkheid om een shetlander of een mini paardje te stallen. En omdat ik de AMHA erg mooi vind, wil ik daar graag voor gaan. Maar voor dat ik met levende wezens bezig ga, wil ik mij er eerst goed in verdiepen zo dat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Nu heb ik al flink gegoogled, maar verder dan het rasstandaard kwam ik niet... zo kwam mijn moeder met een voorstel om een keer op een keuring/show te gaan kijken, maarja, waar vind je zo'n show of keuring dan?
Tot nu toe ben ik alleen de site's ICAMH.nl en minipaarden.nl tegen gekomen.

Dusss... mijn vraag: Wie kan mij meer over de AMHA vertellen? En heeft nog meer informatie site's?

Ik hoop dat jullie mij willen/kunnen helpen :)

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:54

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:57

Deze was ik dus al wel tegen gekomen inderdaad! Maar helaas is Bunschoten net te ver weg voor ons om 'even' te gaan kijken.... is er niet zo iets als startlijsten.nl voor die keuringen en shows? (ja er zullen nooit zoveel keuringen en shows zijn als dat er gewone wedstrijden zijn, maar ik bedoel dus een site waar een aantal keuringen en shows op staan)

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:59

_xDyan

Re: Informatie AMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 23:06

Maar is er niks ergens anders in het land? Want dit is toch ook allemaal in Bunschoten?

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:11

Je hebt nmprs voor alle minipaarden in nederland. Ook heb je voor AMHA paarden nog de icamh. En op hun site staat ook agenda voor hun shows voor AMHA paarden . Veel plezier en succes met zoeken met leuke AMHA paardjes! :D

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 23:23

Bedankt! Ja ben inmiddels al wat verder op de site van ICAMH, en begin het eindelijk een beetje te snappen allemaal :P
Maar toch, is het lid zijn van de AMHA duur? Ik kan de prijzen nog niet vinden..

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:39

Ik verzorg bij een AMHA fokkerij en hun zijn lid van de nmprs en ook volgens mij bij AMHA . Ik weet niet precies hoe duur het is sorry! :( . Ze zijn niet lid bij de icamh omdat ze nog geen tijd hebben om te gaan showen! .

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:29

http://www.equus-event.com

Op 26 juli is er een show waar zowel AMHA paarden als niet-AMHA paarden deelnemen.

AMHA lidmaatschap is $100 als ik het goed heb, AMHR is iets minder. Elk jaar gaat er dus wel heel wat geld aan lidmaatschappen de deur uit ( AMHA - AMHR - ICAMH - NMPRS - BMP - MHCE , tel maar uit ;) )