info over 2 stambomen van Shetlanders gezocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1994

info over 2 stambomen van Shetlanders gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 14:30

Hallo,
ik zoek informatie over 2 Shetlanders. Ik heb ze aflopen zaterdag opgehaald bij de dierenbescherming.
Zie mijn volg topic met meer informatie hierover.
nu zit ik helemaal niet in de Shetlander wereld dus daarom mijn vraag. Hebben jullie meer informatie voor mij over de ouders en de verdere stamboom van deze dieren? Graag als het kan met foto's en prestaties. En eventuele verdere uitleg over het stamboek en hoe en wat.

Ik hoor graag van mensen! Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door balance op 08-04-14 02:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's verwijderd wegens zichtbare adresgegevens. Dit is niet toegestaan op bokt.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:12

Goldstar Minor:

Zijn moeder heeft een enter,twenter en 2e premie, Goldstar is haar enigste geregistreerde nakomeling.
Zijn vader heeft een enter en 3x 1e premie en 175 geregistreerde nakomelingen.
http://www.hengstenhouderijdibbits.nl/i ... -van-vries inc. foto.

Gijs v.d. Noordstraat:

Zijn moeder heeft een enter,twenter 2x 2e premie en 1x 1e premie behaald. Gijs is haar enigste geregistreerde nakomeling.
Zijn vader heeft een veulenpremie, 3x 2e premie en 1x 1e premie behaald en 132 geregistreerde nakomelingen.
http://www.hengstenhouderijvwanrooij.nl ... d%205.html inc. foto

Wat betreft de keuringen had ik in je vorige topic al uitgelegd hoe je dat moest doen :)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:58

Heb je zelf ook geprobeerd met Google wat te vinden over de ouders? Je kan zelf ook klein beetje moeite doen qua zoeken! ;)

Ook wat betreft de keuring is het jou door de bokker hierboven al uitgelegd. Ik quote het maar voor de duidelijkheid.
Dusja1 schreef:
Wat betreft het stamboek,

Mocht je met ze naar de keuring willen, dien je eerst lid te worden van het stamboek (http://www.nsps.nl) vervolgens dien je lid te worden van de fokvereniging van jouw regio http://www.nsps.nl/Contact/Fokverenigin ... fault.aspx
En als je dan naar de keuring gaat moeten de pony's ook op jouw naam staan. Dan kun je het gele veulenboekpapier opsturen naar het nsps kantoor met een briefje erbij dat je ze op jouw naam wilt zetten en met jouw gegevens erbij.
Is dat allemaal gebeurd kun je met ze naar de keuring van de zomer/najaar.

Lijkt me duidelijk genoeg.
Stap 1: Word lid van het stamboek.
Stap 2: Word lid van de fokvereniging in jouw regio.
Stap 3: Schrijf de pony's over op jou naam.
Stap 4: Wacht tot je van de fokvereniging een uitnodiging van de premiekeuring krijgt en schrijf je in.

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 07:05

Ik heb al gezocht via Internet. Anders zou ik het hier ook niet vragen..
dat hierboven in inderdaad duidelijk maar dit topic gaat vooral over de ouders enz en ik dacht misschien is er nog wel wat extra informatie over het verdere stamboek gebeuren. Ik heb er gewoon geen ervaring in.

Bedankt voor de informatie en site's met foto's!

shetlandfan

Re: info over 2 stambomen van Shetlanders gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:28

Dat vermeld je er niet bij dat je zelf al gezocht had. ;) Ook niet dat je over die en die al wat info hebt.
Ik kan alleen uitgaan van wat jij schrijft.
Ik weet best wel info maar ga zelf ook geen moeite meer doen als niet eerst zelf gezocht is.
Als jij noemt over welke namen je wel wat gevonden hebt en welke niet wil ik best wat aanvullen zover ik het weet.

Evenals voor het stamboek gebeuren, de site van het NSPS is vrij duidelijk en staat veel op uitgelegd. Staat genoeg informatie op over het stamboek en het hoe en wat.