Promotiedag Jong NSPS 24 mei in Heteren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marive

Promotiedag Jong NSPS 24 mei in Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 12:04

Op zaterdag 24 mei wordt door Jong NSPS weer de Promotiedag georganiseerd, dit jaar voor het eerst in Heteren en met een bijzonder thema: 'Helemaal Hollands'!

Op de Promotiedag kun je met je pony meedoen aan verschillende clincs, de (verklede) agility en natuurlijk de Nederlandse Kampioenschappen Stoelendans en Puissance springen. De clinics duren 30 minuten, waarin je in kleine groepjes les krijgt. Er zijn clinics onder het zadel, aangespannen en aan de lange teugel. Als laatste wordt er op de dag ook nog een keuring georganiseerd!

De promotiedag is bedoeld voor jongeren t/m 25 jaar. Aan de clinics en wedstrijden mogen zowel stamboekpony's als niet-stamboekpony's meedoen, zolang deze maar wel voldoen aan de raskenmerken van het NSPS. Aan de keuring mogen wel alleen stamboekpony's deelnemen.

Inschrijven kan via http://www.nsps.nl à Jong NSPS - Promotiedag 2014, daar vind je ook het complete vraagprogramma. Meer info is ook te vinden op de facebookpagina van JongNSPS: http://www.facebook.com/NSPSJong

Afbeelding

Wie o wie doet er mee?? :D

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 09:45

Niemand die dit leuk lijkt? :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:51

lijkt mij wel leuk, maar ben te oud :(

Dennis

Re: Promotiedag Jong NSPS 24 mei in Heteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:53

En ik ga het helaas niet redden kwa tijd, maar dat wist je al. Ik heb zelf maar 1x mee kunnen doen ivm leeftijd.

Ga 12 april al ABOPen, dat is ook leuk!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:18

Wij zijn zelf te oud, onze dochters te jong :D Maar we willen in elk geval wel gaan kijken....

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:21

Wij gaan wel, ik zat net naar de aankondiging op de site te kijken hoe we moeten inschrijven.
Mijn dochters kijken er al naar uit sinds we vorig jaar gingen kijken. Dit jaar mogen ze zelf meedoen! *\o/*

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 09:37

Ah wat leuk! :D Waar gaan ze aan meedoen?

En tja leeftijden is niks aan te doen natuurlijk :P

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:11

Nee, het is niet voor niets voor JONG nsps hè? :P Over een paar jaar vast wel nieuwe aanwas vanuit Laren...

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:18

De kids gaan meedoen aan ponyvoetbal agility puissancespringen en stoelendans aan de hand. En misschien nog de lange teugelen clinic.

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:52

Tot welke leeftijd kan je meedoen en wat kun je doen als je niet onder het zadel kan met de pony ?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 21:54

Je kunt meedoen t/m 25 jaar.

En als je niet onder het zadel mee kunt doen, zijn er nog meer dan genoeg andere mogelijkheden! :D Zo heb je bijvoorbeeld een keuring (die is dan wel alleen voor stamboekpony's), maar ook clinics aan de lange teugel en aangespannen, het Programma Eigen Pony waarbij je met je pony langsgaat bij verschillende professionals, het NK Puissance springen, NK stoelendans aan de hand en de agility.

Hier vind je het vraagprogramma: http://www.nsps.nl/JongNSPS/ShetlandPro ... fault.aspx
En daar staat ook precies hoe het werkt met opgeven e.d. :)

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:34

Ja mijn achterbuurmeisjes doen mee met onze twee pony's! :D Ze lessen iedere zaterdag op ze :)

Ik zie nu trouwens pas dat het in Heteren is ipv in Ermelo, gelukkig is het voor ons maar 3 minuten langer rijden :=

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:52

Mijn zoontje van 10 jaar zou graag meedoen.
We wonen in de buurt.
Maar we hebben geen van allen ervaring met zo iets.
Heb op de facebook gekeken maar zie zo snel niet waar hij aan mee zou kunnen doen,alleen met de stoelendans kan ik mij iets bij voorstellen maar dan niet op maar naast je pony.
Kan iemand mij vertellen aan welke onderdelen hij wel mee kan doen,wat er dan van hem verwacht wordt en wat we zelf moeten doen en hebben om mee te kunnen doen.
Hij droomt al jaren van meedoen aan wedsrtijden maar ziet dressuur en alle officiele dingen daarom heen niet zitten.
Pony is goed en netjes gereden en schrikt nergens van.

Ik hoop dat iemand op mijn bericht je reageert en mij duidelijkheid kan geven voor wij ons inschrijven en de dag een teleurstelling voor mijn zoon wordt.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:06

Ik heb op de site van het shetlanderstamboek al gevonden waar hij aan mee kan doen maar de nederlandse kampioenschappen lijken mij wat hoog gegrepen voor hem.
Wij gaan dus eerst gewoon kijken en dan misschien volgend jaar meedoen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:40

Dat valt wel mee hoor. Het word de Nederlandse Kampioenschappen genoemd, maar het gaat meer gewoon om de lol (bij de meeste).

De agility en clinics is dat niet wat voor hem?

Wij komen btw ook, we hebben er weer zin in.

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:00

Van de term Nederlandse Kampioenschappen zou ik me inderdaad niet teveel aantrekken hoor! :D Het gaat gewoon om de lol en ja de winnaar wordt dan Nederlands Kampioen, maar het is niet zo dat het verder een heel streng/serieus iets is.

Ik begrijp dus dat hij ook onder het zadel rijdt? Dan is de stoelendans onder het zadel ook heel leuk, daarbij staan er pionnen in de ring waar ze omheen moeten draven, zodra de muziek stopt moeten de kinderen zo snel mogelijk naar een pion rijden, afstappen en hun hand er bovenop leggen. Lijkt dus een beetje op de stoelendans aan de hand, maar dan met het verschil dat ze nu eerst af moeten stappen.

Agility is ook erg leuk om te doen! Dat is behendigheidsparcours aan de hand. Gaat in eerste instantie op snelheid, maar dit jaar zijn er ook prijzen voor de leukst verklede deelnemers in het thema Helemaal Hollands.

Verder als hij niet van dressuur houdt vindt hij misschien springen wel leuk? Dan zou hij ook nog aan een clinic springen mee kunnen doen, waarbij ze eigenlijk gewoon springles krijgen. Hiervoor hoeft hij zeker nog niet de sterren van de hemel te kunnen springen hoor, het wordt zo veel mogelijk ingedeeld op niveau.

Laat je vooral niet afschrikken voor als je geen ervaring hebt, we zijn allemaal niet zo moeilijk :)

Leuk trouwens dat er toch nog meer bokkers komen! :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:30

Ik heb mijn buurmeisjes van de week opgegeven, maar ik heb nog geen bevestiging gehad. Hebben jullie al wel een bevestiging gehad?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:09

Ik heb een tijdje geleden al bevestiging gekregen. Maar ik had me al een tijdje opgegeven.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:37

Al iets bekend betreft tijden?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 20:08

Nog niet, dat komt allemaal (eind) volgende week! :)
Ik kan in ieder geval wel alvast zeggen dat de dag begint om 10u en om 16u afgelopen zal zijn.

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:16

AAHH jammer dat ik dit nu pas zie :(
Had graag meegedaan aan clinic mennen dressuur en vaardigheid, stoelendans en het Puissance springen

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 14:13

Als het goed is hebben jullie allemaal de tijden gehad!

Moet in ieder geval mijn woorden nog even terugnemen, we beginnen een half uurtje eerder om 9.30u :)

floorpenp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:33

Wij hebben een super leuke dag gehad! *\o/* Zeker voor herhaling vatbaar. Vond het ook super georganiseerd en de kids kregen enorm veel, voor dat kleine beetje inschrijfgeld echt heel leuk! :)

Pony's waren wel een beetje eigenwijs, als jullie een kleintje gezien hebben die elke keer gras ging eten en amazone dook er voorover af, dat waren wij :+

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 19:00

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! Vond het zelf ook een hele leuke dag :)

Jij had twee kleine vosjes mee denk ik?

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 07:13

Wij vonden het ook weer geslaagd! Pony was braaf, (nou ja aan het begin stond ie nogal te springen).

Bij het agility verkleden werden we eerste met het door oma gebreide pak. Was erg leuk.Dat verkleden mag er in blijven!