Mijn shetlander is heel erg aant verharen en heeft sinds vandaag ook natte poep. het is geen diarree maar wel natter als normaal. kan dit komen omdat ze aan het verharen is?
staat ze buiten? Kan ook komen omdat het gras langzaamaan weer meer en vetter begint te worden, daar moeten ze soms een beetje aan wennen. Niks om je zorgen over te maken, natuurlijk wel een beetje in de gaten houden of het niet erger wordt!
Vorige week is ze voor de 2e. keer ontwormd omdat er wormen uitkwamen. en bij deze pony komen er nog steeds een paar wormpjes uit
Bassenqua
Geplaatst: 11-03-14 15:26
Dan is het denk ik wel duidelijk waar de platte mest vandaan komt. Deze pony heeft een ernstige wormbesmetting. Ik zou maar eens bloedonderzoek doen en mest laten onderzoeken van welke worm(en) ze last heeft zodat je gericht kunt gaan behandelen.
Een vitaminekorrel bij voeren kan in deze denk ik geen kwaad.
Dierenarts is ondertussen geweest en mestonderzoek gedaan bij de jongste ondat die aarsworm.heeft. helaas bij geen een pony wormen uitgekomen. eitjes blijven ook steeds komen. woensdag komt de dierenarts om weer even te kijken. ben erg benieuwd.