Die van mij zijn erg slim, dus ik moet geregeld om hun eigenwijze acties lachen. Zo ontsnapt Hans uit de wei als er een paar dagen geen stroom op de draden staat. Hij pakt dan de draden met zijn tanden vast en stapt er tussendoor. Grietje deed dat vroeger ook, maar sinds ze een keer op de stroomdraad ging staan en een flinke schok kreeg is dat over.
Verder duikt ze altijd het voerhok in als ik me omdraai en de deur op een kier laat staan. Als ik omdraai staat ze heel onschuldig te kijken en als ik dan verder ga met het hooi dan duikt ze er weer in. Ze probeert ook altijd Hans zijn bak met voer leeg te eten. Als ik haar dan wegjaag dan rent ze met haar neus over de grond weg zodat de bak meegesleept wordt. Dan kan ze nog extra hapjes nemen.
Met wandelen proberen ze altijd gras te eten, ikzelf ben ze vaak wel voor, maar jonge kinderen krijgen ze dan niet meer mee. Met rijden loopt vooral Hans vaak met een grasspiet in zijn mond rond. Ziet er altijd comisch uit.
Hans ging laatst in het halstertouw van Amber bijten, dat vindt hij leuk. Alleen had hij hem nu in zijn mond en liep weg. Amber liep vrolijk mee, dus het leek net of Hans met Amber ging wandelen.
En zo hebben ze nog veel meer acties. Juist door dat vindingrijke en ontdeugdende karakter vind ik die ukkies zo leuk.
Sunshine probeert altijd onder lijntjes door te kruipen, wat haar ook redelijk vaak lukt. En Jade die vindt het erg leuk om poetskisten om te gooien of er een schop tegenaan te geven, als iemand even niet kijkt.
De mijne heeft zich laatst los getrokken onder het wandelen, en een half uur rondjes gerend op het erf. Gelijk maar voorgenomen dat het nu eens tijd word voor opvoeding, ze word nu oud zat