Markt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 14:14

Hallo Bokkers,

Dit keer heb ik me helemaal rotgezocht naar de juiste plek om dit forum te plaatsen, maar er zijn niet veel mensen met zo'n vraag. De vraag gaat over een shetlander, vandaar dat ik hem hier heb geplaatst.
Namelijk: (ik was het niet van plan, maar ik vroeg het me gewoon af)

Stel nu dat je een shetlander hebt en niet zo ver van de markt afwoont.
Mag je dan met je shetlander op de markt gaan staan en ritjes aanbieden voor een kleine prijs aan kleine kinderen?
Heb je daar een vergunning voor nodig?

Ik ben dit niet van plan, maar ik vroeg het me gewoon af *\o/*

dalena

Re: Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:35

Wilde ik eerst ook doen, maar is er nooit van gekomen.
Ik heb nu geen pony's meer.. dus gaat nu een beetje moeilijk :+

Ik zou het ook graag willen weten.. (voor in de toekomst misschien :) )

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 16:37

Je moet toestemming hebben van de organisatie van de markt, en vaak ervoor betalen

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 19:00

xZiva_ schreef:
Je moet toestemming hebben van de organisatie van de markt, en vaak ervoor betalen

Ah.. en waar kan ik dat vinden?:)
En als je nu kleine ritjes geeft gewoon, in het weiland, dus niet bij de markt?
moet je er dan ook voor betalen of mag dat gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:03

Ik zou daar erg mee uit kijken. Wat als een kind ervan af valt? En een trap tegen het hoofd krijgt? Dan ben jij als eigenaar verantwoordelijk.
En dat kan hele nare gevolgen hebben. Dus niet doen... Gewoon je geld verdienen met een baantje bij de supermarkt ;)

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:13

Ik doe het best vaak met mijn pony's op marktjes of op koninginnedag (natuurlijk wel eerst gevraagd aan de 'marktbeheerder' ik hoefde er niks voor te betalen, k mocht er wel geld voor vragen..) alleen ik heb geen shetjes maar andere pony's :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:22

Ik zie in je profiel dat je geen eigen pony hebt, maar dat het om je verzorgpony('s) gaat.
Ik zou toch écht eerst de eigenaar v/d pony om toestemming vragen. En daarnaast; mocht er idd wat gebeuren, is de eigenaar vaak aansprakelijk........ dus of zo'n eigenaar daar wel positief tegenover staat, betwijfel ik.

Verder mag je niet zomaar op een (willekeurige) markt gaan staan, dan moet je eerst met de marktbeheerder overleggen, en soms moet je idd wat betalen.

Ten slotte moet je je afvragen of je (verzorg)pony er wel een plezier mee doet. Bedenk je dat niet iedere pony een geschikte kinderpony is, en ook niet alle pony's vinden dat leuk om te doen, rondjes met kinderen lopen. het is erg saai en geestdodend voor zo'n dier. Ik doe het al jaren 1x per jaar met 1 van mijn pony's alleen voor 1 speciale gelegenheid, en dat is bij de plaatselijke peuterspeelzaal waar mijn moeder altijd werkte. Maar hoe braaf mijn pony ook is, echt genieten doet ze er niet van.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:41

Hee!
vgm mag dit niet... Hier heb je een vergunning en verzekering enzo voor nodig...
Bijv. als er een kind af valt... Of een keer bokt tegen een tent of persoon aan.. (wie vergoed dit dan enz.)
Het zou mij ook best leuk vinden!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 23:54

Líeve mensen.. zoals ik al (duidelijk) heb staan in mijn eerste stukje:
Dit is níet mijn plan, maar ik vraag het me gewoon af.
Voor later misschien.. (?)

x

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 03:14

Oké......... goed, of het nou nu je plan is of over een tijdje, of helemaal niet 'jou plan', antwoord blijft 't zelfde ;)