Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Maar als TS t veulen voor zichzelf wil fokken, en daadwerkelijk zelf wil houden is er geen probleem vind ik. Als het voor verkoop is is het een ander verhaal.LoveUggs schreef:Als TS een veulen voor zichzelf wil fokken doet het er naar mijn idee niet toe of het is om het ras, of verbeteren van het paard.
Als TS een 'pretveulen' voor zichzelf doet, moet ze dat lekker doen, niemand die daar wat over te zeggen heeft.
Toydoll schreef:LoveUggs schreef:Als TS een veulen voor zichzelf wil fokken doet het er naar mijn idee niet toe of het is om het ras, of verbeteren van het paard.
Als TS een 'pretveulen' voor zichzelf doet, moet ze dat lekker doen, niemand die daar wat over te zeggen heeft.
Pretveulen voor zichzelf kan ze beter ook van de markt afhalen..... Er is zo ENORM overschot aan shetlanders dat het echt bijna dierenmishandeling is om er 1 te fokken terwijl je er ook 1 kan redden...... En daar zitten ook gewoon (hele) goede tussen.
Happy16 schreef:BrammetJee schreef:Ik wil alleen even zeggen dat als je met een schimmel dekt je sws een schimmel krijgt
dat is niet waar, als 1 van de ouders een schimmel is heb je een kans van 50% op een schimmel.
als beide ouders schimmel zijn heb je 100% kans op een schimmel.
Toydoll schreef:Ik vind dat iedereeen die een shetlander fokt ervoor aangekeken moet worden. Of het er nou 1 of 20 zijn, het zijn er sowieso teveel.