Welk men-bit?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Welk men-bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 13:38

Even een vraag aan de mede bokkers.
Sinds gisteren heb ik voor mijn dikzak een sulky cavalettie staan :)
De bedoeling is dus om hem aangespannen te gaan rijden omdat hij dit in zijn verleden ook gedaan heeft.
Morgen komt er tuig om te passen en dan zijn we compleet.
Er rest mij alleen 1 vraagje, wat voor bit is nu het verstandigst voor in het hoofdstel?
Ik heb geen ervaring met mennen verder maar ik heb shetlanders gezien met gewoon een gebroken bitje of een stangetje etc.
Hij is 85 cm hoog en alleen ik kom erop te zitten, wellicht is dat handige info?
Owja aangezien ik geen verdere ervaring met mennen heb krijg ik natuurlijk de eerste paar keer wel hulp met inspannen :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welk men-bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:43

Gewoon het bitje waar je paard het beste op loopt, mijne heeft nu een kneveltrens en hiervoor een onderlegtrens. Door een stang gaat hij dwars door heen. :) Terwijl hij bitloos wel te houden is.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Welk men-bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:42

Die van mij loopt op een halve kneveltrens als ik het goed heb. Voorheen op een gewoon trensje (stangetje).

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Welk men-bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 14:46

Dus het is gewoon even proberen als het ware?
Niet iets specifieks van DAT moet het zijn?
Sorry, ik ben echt een leek.

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:10


tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk men-bit?