Ik heb nog niet zo vaak een topic geplaatst over mijn Paardje(s)
Ik heb vanaf mijn 4e een eigen welsh a pony, Die is nu al rond de 20.
Ze was Begin Zomervakantie niet lekker, Had weining pijngevoeligheid, Kon amper lopen en ging gewoon plassen op de straat(Wat ze nooit zomaar zou doen) Maar wel als ze niet kon lopen.
Bloedgeprikt, We dachten zelf suikerziekte, We werden opgebeld door de Dierenarts, De uitslag van: Cushing. Aangeraden was om medicijnen te kopen. Vele paarden bleven door die medicijnen nog een lange tijd meegaan. Mijn moeder is ze gelijk gaan halen. Het zijn Pillen voor deprisive mensen, Dus dan weet je het wel.
We mochten max. 2 pillen per dag geven. Zijn begonnen met een halve 's ochtends en een halve 's avonds. Dit werkte een beetje, maar naar verloop van tijd ging het weer slechter en hebben we de medicijnen verhoogd naar 's morgens 1 en 's avonds een half. Dit gaat wel wat beter. Laatste tijd is ze toch weer hoefbevangen geworden(Dit is een verschijnsel van de ziekte). Omdat wij op onze Privé stal(2 km van ons huis van daan) geen stroom hebben voor warm water, en Iris zelf jaren thuis bij ons achter heeft gestaan zijn we van plan om haar toch weer naar huis te halen. (ze stond nu ong een half jaar op die andere stal). We willen ze graag bij ons huis hebben staan omdat als er iets aan de hand is, We er gelijk bij zijn. Ze heeft ook grote Bobbels van de ouderdom onder haar staart wortel. Die moeten ook verzorgt worden en dit is allemaal veel handiger als ze thuis staat.
Ze is wel gewend om samen met andere paarden te staan, Dus als ze deze week naar huis komt, zou ze gelijk alleen komen te staan. Dat stond ze vroeger ook, Maar was toen erg bevriend met de Honden en vooral ook de katten. Omdat ik nu de laatste weken geen lesjes meer op haar kan geven zocht ik nog een leuke lespony om kleine meisjes dingetjes te leren maar ook als een gezeldschapspony voor Iris.
Gisteren wezen kijken in Yerseke voor een Zwarte Shetlander. 5 Jaar met Stamboom. De foto's van de advertentie waren wel oud. Ik heb in het echt nog noooit zoo'n Dikke pony gezien. Stond Samen met schapen op het land op een volle wei. Vanmiddag op de fiets haar gaan halen en kijken hoe ver we komen al stappend om ze naar Oostdijk(Zeeland) te krijgen. Ze mag gelijk in bad, Want ze ziet er niet uit. We gaan hooi geven waar niet te veel inzit, En het rustig afbouwen. Hopen dat ze het volhoud en geen koliek krijgt.
Foto's volgen nog Van Iris en nu nog zogenaamd Sterre!
Een reactie zou leuk zijn, Of tips! 
voor meer info, bel je maarhaha!!
Niet de pony die ze gaat halen.