Pony stalling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Pony stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 14:46

Ik vroeg mij af hoe jullie pony stalling eruit ziet. Kom met foto's en ideeën.

Momenteel hebben wij de pony's van najaar tot de zomer thuis in de paddock met inloop stal (links is dicht, opslag voor voer en zadelkamer, rechts is open voor de pony's en de zolder is ook nog hooiopslag:
Afbeelding

Ons huis staat nu te koop en zijn op zoek naar iets anders.
Ondertussen ben ik alvast aan het rond kijken naar verschillende mogelijkheden.
Ik zit eraan te denken weer een inloopstal met paddock te nemen, maar wanneer de ruimte het toelaat ook binnenstallen te maken. Wel op maat van de pony's.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Pony stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:48

Ziet er leuk uit! maar staan ze altijd op zo'n klein stukje? Dan kunnen ze toch niet echt 'rennen'?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Pony stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:37

Wat ziet dat er leuk uit bij jou! Jammer dat je daar weg gaat. Ik zou weer zo iets maken. Misschien een hekje voor de inloopstal zodat je het kunt afsluiten.

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Re: Pony stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 15:23

Batlow, daar staan ze, buiten het weideseizoen om, op ja. Ze kunnen gewoon spelen etc, staan altijd samen. Daarnaast rijden we gewoon lekker buiten. Ik zie het probleem niet?

ymor, ik moet er niet weg hoor ;) We zijn op zoek naar een groter huis + meer grond.
Ik zat zelf ook te denken aan een inloopstal, maar wel met vast boxen erin?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Pony stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:33

Ik zeg niet dat het een probleem is.... :? Maar een paard leeft zich toch uit door even flink te rennen? Die van mij wel iig, die hebben 150 meter lengte om alles er uit te gooien :j

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Pony stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:43

leuk optrekje zo hoor! die van mij staan overdag op het land ('s winters in een afgezet stukje) in de zomer en winter gaan ze 's avonds bij mij gewoon op stal. Ik heb mijn stallen in een schuurtje met aangrenzen mijn land. op het land staat nog een schuilstal, zodat als ze het willen overdag ook beschut kunnen staan. ik heb binnen 1 stal voor mijn fries (3,50x4) daarnaast 1tje voor mijn ruintje (3,50x2) en 1 voor mijn merrie (2,5x2,5) tussen mijn ruintje en mijn merrie is ook nog een soort van "stal' maar die gebruik ik als opslag voor mijn vlas en om mijn voer veilig achter een deurtje te hebben voor het geval ze ontsnappen.