Hoi, Ik heb twee shetlanders als verzorgponys, ik wil ze graag trucjes aanleren alleen ik weet niet wat voorn trucjes er allemaal zijn, en of shetlanders ze ook kunnen. dit kunnen ze al: Hek dicht doen. Flaimen. vrij springen. achteruit lopen. Jambette. weten jullie misschien nog websites of leuke ideeën? schrijf dan een reactie
Misschien kun je zo ook leren om een kusje te geven? Typ bij google maar eens in: vrijheids dressuur, en je ziet verschillende websites waar informatie opstaat. Veel succes!
Gebruik eens de zoekfunctie van bokt, er zijn veel topics over vrijheidsdressuur en 'kunstjes'.
Wel zou ik je zeker aanraden om éérst met de eigenaar v/d pony te overleggen en aan hem/haar te vragen of je daar uberhaupt mee bezig mag gaan, en zo ja, welke kunstjes wel en niet.
Want ik zou er bijvoorbeeld absoluut niet blij mee zijn dat een verzorgstertje zomaar even mijn pony's van alles aanleert (vaak incl. steigeren en 'been geven', dingen die gevaarlijk kunnen zijn en die de pony's heel gemakkelijk tegen je kunnen gaan gebruiken). Verder zou ik ook beginnen bij de basis, dus niet meteen jambette e.d.
ik heb samen met mijn vriendin onze verzorgpony aangeleerd om achteruit te lopen, achter je aan te lopen zonder touw, voetje geven op commando en achteruitlopen op commando natuurlijk moet je wel duidelijke commando's gebruiken anders snapt hij/zij het niet zo makkelijk. onze verzorgpony heeft de bovenstaande trucjes allemaal binnen 2 maanden vloeiend aangeleerd.