Yes, ik mag een shetlander! wat doen jullie met je shets

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Yes, ik mag een shetlander! wat doen jullie met je shets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:15

Ik mag een shetlander *\o/* als ik hem zelf betaal en het onderhoud ook. (wat me wel gaat lukken :j ).ik heb al een weide waar ie dan 24/7 op komt met mijn haflinger. mijn papa is ook bereid om de DA te betalen. Ik ben met de eigenaar van mijn verzorgpony's aan het onderhandelen over eentje te kopen van hem. Nu mijn vraag is wat hebben jullie allemaal voor jullie shets en wat doen jullie daarmee? :D
Laatst bijgewerkt door Luca03 op 15-09-13 19:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Tobiaspruim

Re: Yes, ik mag een shetlander! maar wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:16

wat wil je er allemaal mee doen dan?

KleinBoefje
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:18

Vd, mennen, vrijspringen, wandelen, schriktraining, longeren, grondwerk. Je kan zoveel doen.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:20

Ik zie dat je dertien bent. De aankoo van een shetla der gaat je misschien nog wel lukken, ze zijn nu eenmaal wat goedkoper, maar het onderhoud? Een shetlander heeft ook een wei, schuilstal, vriendjes, hooi, etc nodig. En wat als de shet ziek wordt? Heb je dan genoeg geld. Zonder ene vast inkomen zou ik geen paard gaan kopen, ook geen shetlander.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:21

13 jaar en zelf alles betalen? hoe doe je dat? haha

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:21

Tobiaspruim schreef:
wat wil je er allemaal mee doen dan?

vd, wandelen , spelen,... maar zal vooral dienen als gezelschap van mijn haflinger

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:23

Gewoon voor het houden/verzorgen van de shet heb je dingen als een halster + touw, poetsspullen, ehbospulletjes, voerbak, voer en eventueel dekens nodig.
En dan hangt het er idd vanaf wat je er mee wil gaan doen. Voor het rijden heb je een zadel, dekje en hoofdstelletje nodig. Voor mennen een mentuig (eventueel onderleggers), menwagentje en een lange zweep.

En bij alles kan je het zo gek maken als je zelf wil.

Maar bedenk wel dat de aanschaf van de shet en de spullen qua geld wel mee valt. Het vaste onderhoud (stalling, voer, inenten, hoefsmid, etc) is van te voren nog wel in te schatten. Maar als de shet een keer ziek wordt, dan kan het snel oplopen met de kosten. Maak daar afspraken over met je ouders. Wat moet je zelf betalen, wat zijn zij bereid om te betalen of eventueel voor te schieten.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:23

Natsuki schreef:
Ik zie dat je dertien bent. De aankoo van een shetla der gaat je misschien nog wel lukken, ze zijn nu eenmaal wat goedkoper, maar het onderhoud? Een shetlander heeft ook een wei, schuilstal, vriendjes, hooi, etc nodig. En wat als de shet ziek wordt? Heb je dan genoeg geld. Zonder ene vast inkomen zou ik geen paard gaan kopen, ook geen shetlander.
ik heb al een andere haflinger hoor dus alles is er. Ik betaal de hoefsmid, ontworming en ja de spullen, DA gaat mn pa betalen enz...
alles is heel goed uitgedacht hoor ik verzorg die pownies namelijk al 3 jaar en ken ze door en door

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:24

Elinexx schreef:
13 jaar en zelf alles betalen? hoe doe je dat? haha

op mijn manier? :9

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:25

Leuk! Maar hoe ga je een paard onderhouden als je alleen kranten mag lopen? Gaan je ouders bijspringen bij een hoge dierenartsrekening oid?

Verder kan je alles met ze doen, behalve rijden :).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:26

banketstaaf schreef:
Natsuki schreef:
ik heb al een andere haflinger hoor dus alles is er. Ik betaal de hoefsmid, ontworming en ja de spullen, DA gaat mn pa betalen enz...
alles is heel goed uitgedacht hoor ik verzorg die pownies namelijk al 3 jaar en ken ze door en door

Waarom vraag je dan hier: maar wat nu?

je kent ze al 3 jaar en je weet hoe en wat.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:26

EskeGirl schreef:
Leuk! Maar hoe ga je een paard onderhouden als je alleen kranten mag lopen? Gaan je ouders bijspringen bij een hoge dierenartsrekening oid?

En waarom kan je niet rijden?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:27

Esmee_98 schreef:
EskeGirl schreef:

Ik gok erop dat TS te groot is ;).
Een klein ruitertje kan natuurlijk wel!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:28

Esmee_98 schreef:
EskeGirl schreef:

Ben veel te groot :P Noortje is maar 80 cm ofz en ik ben 1m75

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:29

Maar HOE wil je haar gaan onderhouden? Hoe ga je 150 euro per maand bij elkaar krijgen?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:30

Betaal je je haflinger ook zelf qua onderhoud?
Daarbij snap ik idd dan ook niet zo goed waarom je vraagt 'wat nu'. Ik veronderstel, naar aanleiding van je antwoord, dat je shet bij je haflinger gaat staan? Dan is de stalling, etc al geregeld en weet je toch wt te doen. En je verzorgt ze al drie jaar, die 'pownies', dus dan weet je toch al wat je met ze kunt doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:33

Je hebt zelf 2 paarden en je vraagt je dit af :?

13 en zelf betalen... tja. kan wel, met veel zakgeld en kleedgeld, maar dan betaald pa het alsnog :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 15-09-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Juist. Gewoon blablabla om niks.

KleinBoefje
🏆 Paardenfluisteraar

ts is 13. Ik denk dat je dan te groot bent. Of je moet klein zijn voor je leeftijd. Ik ben 12 en 1.59, met die lengte stap ik niet meer op een shetlander.

Edit: zie net dat ze al gezegd heeft dat ze te groot is :p
Laatst bijgewerkt door KleinBoefje op 15-09-13 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

xhanneadje

wat is precies je vraag? want er staat in je OP dat hij al 3 jaar je verzorgpony was, dus dan heb je toch wel ong een idee wat je er mee kan doen ?

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:34

Natsuki schreef:
Betaal je je haflinger ook zelf qua onderhoud?Daarbij snap ik idd dan ook niet zo goed waarom je vraagt 'wat nu'. Ik veronderstel, naar aanleiding van je antwoord, dat je shet bij je haflinger gaat staan? Dan is de stalling, etc al geregeld en weet je toch wt te doen. En je verzorgt ze al drie jaar, die 'pownies', dus dan weet je toch al wat je met ze kunt doen?

daar ben ik ook benieuwd naar;)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:34

Natsuki schreef:
Betaal je je haflinger ook zelf qua onderhoud?
Daarbij snap ik idd dan ook niet zo goed waarom je vraagt 'wat nu'. Ik veronderstel, naar aanleiding van je antwoord, dat je shet bij je haflinger gaat staan? Dan is de stalling, etc al geregeld en weet je toch wt te doen. En je verzorgt ze al drie jaar, die 'pownies', dus dan weet je toch al wat je met ze kunt doen?

stalling hoef ik niet te regelen,wij huren een weide van een boer en daar komt ze op. haflinger betaal ik de spullen van. en ik vroeg wat jullie allemaal hebben en doen met ze

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:34

Opeten :Y)

(flauw, maar heb net een frikandel op := )

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:36

Ik denk dat de TS gewoon op zoek is naar mede-shethouders om gezellig mee te kletsen over wat hun met de shets doen, maar da's mijn idee in ieder geval. Idee om je aan te sluiten bij het topic van de shethouders? Die bestaat namelijk :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:37

LiVetime schreef:
Ik denk dat de TS gewoon op zoek is naar mede-shethouders om gezellig mee te kletsen over wat hun met de shets doen, maar da's mijn idee in ieder geval. Idee om je aan te sluiten bij het topic van de shethouders? Die bestaat namelijk :)
dat is nog eens een idee :) zit nog niet erg lang op bokt