mening en advies graag :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simple

mening en advies graag :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:23

Hallo,

Ik ben op zoek naar een kleine pony waarmee ik uiteindelijk kan gaan mennen.
Nu is mijn oog gevallen op een welsh a pony. Maar ook op een shetlander van 1.07.
Nu weet ik niet wat wijsheid is. De pony komt onder mijn begeleiding in aanraking met mijn zoontje van 2 en mijn neefjes van 4 en 7. Ook zal ik 3 keer per week uiteindelijk gaan mennen. De rest van de tijd staat hij op een weide met stal.

Heeft iemand een goed advies waarom ik voor een a pony moet gaan of shet.

Bedankt alvast.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:26

Je hebt het zelfde topic ook op het welsh-subforum lopen, je mag maar 1 topic open hebben ;)

Ik denk niet dat hier een zinnig antwoord op te geven valt. Aangezien het niet zo zeer over de stokmaat/ras gaat, maar het karakter en de geschiktheid in de omgang met kinderen lijkt mij een stuk belangrijker.
Shetten zijn vaak kleiner, kunnen 'eigenwijs' zijn. Maar Welsh A-tjes kunnen ook erg pittig/heet zijn.

Ik denk dat je het niet op ras of stokmaat moet zoeken, maar op echte kinderpony's. En die zijn soms heel moeilijk te vinden.

simple

Re: mening en advies graag :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 17:34

Wist niet dat er maar 1 topic mocht. Dacht hier reageren alleen shet liefhebbers en daar welsh.
Het gaat er mij ook meer om of dat genoeg beweging is voor een a pony. Een shet zal er eerder tevreden mee zijn dan een a pony denk ik? Ze worden allebei omschreven als zeer kindvriendelijk en rustig van aard.

balance
Moderator Over Paarden

Re: mening en advies graag :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:20

Aangezien dit topic ook al op WPC staat, hier een slotje.