Ik heb een verschrikkelijk leuke zwarte Shetland Pony van 5 jaar. Ze is beleerd voor de sulky en onder het zadel ( zelf gedaan, stiekem beetje trots :3 ). Ze is gefokt om keuringen te lopen en om mee te fokken ( wat wij dus niet doen
). Maar toen ze 2 a 3 jaar werd hebben we ontdekt dat ze zomer eczeem kreeg, helaas! Ze loopt nu elke zomer met een deken op en een vliegen kap. Ze heeft een prachtige dikke bos lange manen en dat vooral voor een pony met zomer eczeem! Ik ben super trots op haar manen en ben er helemaal dol op. Alleen als het zo onder die deken zit is het wel erg warm en er komen klitten in dus ik maak er een hengstenvlecht in maar hoe ik het ook wend of keer om een of andere reden komt het dan nog klitten in. Het lijkt ook een beetje dood te gaan omdat er geen zon bij komt
Nu zaten mijn ouders er aan te denken om de manen kort te knippen zo dat er minder klitten in gaan zitten, de doode stukken er uit zijn en ze het niet zo warm heeft. Maar ik ben zo bang dat haar manen niet meer zo lang worden als dat ze nu zijn... wat zouden jullie doen?