De hoefjes van mn shetlander veulen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RachelMeesje

De hoefjes van mn shetlander veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:59

Hoii,,
Ik heb een leuk shetje maar zijn hoefjes zijn wat te kort gesleten!
Wat kan ik er tegen doen dat ze harder groeien?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:01

Wat is de reden dat ze zo kort zijn? En hoe oud is het beestje? Want als het echt nog een veulen is en je loopt er veel mee over de weg (waardoor de hoeven dus slijten) zou ik daar per direct mee stoppen en het veulen lekker laten lopen in de wei. Het is namelijk niet nodig om met een veulen dusdanig veel (of uberhaupt) over de weg te lopen dat zijn hoefjes teveel afslijten..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:02

Niks, lekker in het land zetten. Groeit vanzelf wel weer aan. Maar wat is te kort? Shet veulens hebben kleine voetjes waardoor het korter lijkt dan wat het is.

En als je op de weg loopt zoveel mogelijk in de berm. Het liefst in de kudde op het land zetten.

RachelMeesje

Re: De hoefjes van mn shetlander veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 16:07

De hoefjes zijn niet overdreven kort ofzo, maar hij heeft ook van de winter alleen op stal en op het beton gelopen! Maar hij staat nu weer in de wei dus dan slijten ze ook minder!! Hij is nu net 1, maar ik moet wel met hem gaan lopen want hij barst van de energy!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:10

hij staat in de wei zeg je, als ie te veel energie heeft kan ie zelf daar gaan rennen en doen. hoe meer jij op dit moment met hem gaat wandelen hoe meer conditie gaat ie krijgen en dus nog meer behoefte om te gaan bewegen buiten de dagelijkse beweging in de wei.. dus slijten zijn hoefjes nog meer

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 16:10

Als die lekker op het land staat hoef je niet met hem te lopen voor zijn energie hoor! Als die veel energie heeft gaat ie lekker rennen in het land.

RachelMeesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 16:12

Okee dankje!,

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 13:04

Lekker buiten zetten met vriendjes, dan kan hij zijn energie prima kwijt tijdens het spelen. Heel af en toe een kort wandelingetje maken kan geen kwaad, maar het is niet nodig.