Ervaring Westernzadeltje shetlander van pfiff?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shetjeIris

Ervaring Westernzadeltje shetlander van pfiff?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 13:33

Ik ben nog steeds op zoek naar een geschikt zadel voor mijn shetje. Nou kwam ik dit westernzadeltje tegen. Voordeel daar van ik dat mijn dochtertje (6 jaar) een mooie knop heeft op zich vast te houden. Nadeel vind ik dat het lastig lichtrijden is op een westernzadel? Of valt dat bij shetjes wel mee?

Heeft iemand dit zadel?
Hoe ligt het?
Hoe is de kwaliteit?
En wat voor pad heb je er onder gedaan?

http://www.horseshopinternational.nl/in ... pfiff.html

jillhorses

Re: Ervaring Westernzadeltje shetlander van pfiff?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:36

Je dochter zal er nog wel in passen maar heel veel kinderen passen niet meer in zon zadeltje

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:04

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:50

Westernzadels passen is erg moeilijk en deze zadels, net als alle kinder westernzadels, staan niet bekend om hun goede pasvorm. Je zou een westernzadelpasser kunnen bellen of die langs wil komen om te kijken of ze wat hebben liggen maar ik vrees dat dat lastig is. Je hebt erg geinige boomloze kinder wn zadels, dat past een stuk makkelijker.
Lichtrijden gaat trouwens in een wn zadel net zo goed als in een engels zadel als dat zadel de rijder goed past.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 18:01

Je hebt gelijk. Ik ben ook van het idee afgestapt. Ik heb nu mijn ook laten vallen op een Barefoot, maar dan moet ik nog even doorsparen ;-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:06

Goede keus, ik heb ook een barefoot voor mijn shetties en ik ben na 2 jaar nog steeds dik tevreden. Volgens mij zijn er ook bokriempjes aan te bevestigen voor extra houvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:27

Goede keus, barefoot is qua kwaliteit ook vele malen beter dan dit zadeltje. Ik weet niet hoe groot jouw shet is, maar de bf zadels, en vooral het westernzadel, zijn wel erg lang. Misschien ook een puntje om rekening mee te houden :)