Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
en als jullie zeggen dat hij dan alleen maar meer wil, dan laat ik hem ook niet dekken ... ook niet als mijn kennis een veulentje van hem wil
en ja hij kijkt wel naar onze jaarling merries, dus het is niet 'altijd' uit speelsheid dat hij op zijn vriendje gaat zitten ... als je daar beneden kijkt.

Alvaron schreef:Mijn hengst was altijd veel relaxter na het dekken. Dan was er een stukje spanning van hem af gevallen. En hij is altijd prima hanteerbaar gebleven. Hij is hu 25 jaar. Het is echt afhankelijkper individu.
Ragdollcat schreef:Alvaron schreef:Mijn hengst was altijd veel relaxter na het dekken. Dan was er een stukje spanning van hem af gevallen. En hij is altijd prima hanteerbaar gebleven. Hij is hu 25 jaar. Het is echt afhankelijkper individu.
zie je en dan is het pas zielig als het eenmaal heeft gedekt en het dus weet, en dat het dan maar 1 x per jaar mag of 2.
Hengst moet je regelmatig laten dekken of helemaal niet.

Maartje1990 schreef:Hmm, er zijn ook mensen die erg positief zijn over een vasectomie. Ik ben er zelf een beetje twijfelachtig over (geworden). Je houd gewoon je hengst, alleen hij is niet meer vruchtbaar en kan gewoon bij Merrie's en hij zal alleen maar op de merrie's springen als zij aangeven hieraan behoefte te hebben. Zo hoef je niet z'n hele hormonen huishouding in de war te sturen (want dat doe je als je je paard castreert)