Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mandy_shenzi schreef:Charaz schreef:Wat ik zou kan vinden is moedersvader een NAS, vader kan ik niet terug vinden, van welk ras heeft hij papieren??
ja dat weet ik ook niet precies ik kreeg dit als vader door via een smsje van zijn vorige eigenaar als het goed is gewoon nmprs
Maydine schreef:Dan is het dus een afstamming/papier loos paardje en die kun je niet goed laten keuren als dekhengst... Als de gegevens kloppen die de eigenaar heeft doorgegeven dan kan je een DNA test aanvragen bij het Nmprs maar dan krijg je alleen de vader op papier en niet de moeder.
De enige manier om de moeder ook op papier te krijgen is DNA (haren) van haar zien te krijgen en eventueel een kopie van haar papier en dit op sturen naar het stamboek voor wederom een DNA onderzoek.
Eerlijk gezegd acht ik die kans erg klein en bovendien kost het aardig wat geld al die DNA onderzoeken.. Maar goed, dat is aan jou of je dat er voor over hebt natuurlijk.
mandy_shenzi schreef:Bedankt voor je reactie! weet jij misschien wat de kosten hiervan allemaal zijn?!
Maydine schreef:mandy_shenzi schreef:Bedankt voor je reactie! weet jij misschien wat de kosten hiervan allemaal zijn?!