Het kan niet altijd mee zitten in het leven van een shetlander. Na onze geslaagde lessen op de wei, tijdens het "werk" en ons zoeken naar eten, is mijn baasje een beetje doorgedraaid. Deze handleiding moet ik dan ook uit hoeven(handen) geven en is dan ook meer bedoelt voor de baasjes die behoorlijk wat te stellen hebben met ons.
Inleiding
uit betrouwbare bronnen had ik vernomen, dat mijn baasje bij iemand was langsgeweest die parkietjes had, niks vreemd, maar wat ik wel vreemd vond was dat deze parkietjes gewoon door een gesprek heen blijven tetteren, iets wat ik nooit zou doen, ik heb immers manieren. Van horen zeggen weet ik ook dat als je een doekje over het kooitje gooit dat de parkietjes stil zijn, ach ja als het maar werkt dacht ik zo en legde deze nutteloze informatie naast me neer, niet wetende dat ik niet lang hierna mee geconfronteerd zou worden.
En toen............
- Ik werd door baasje op de poetsplaats gezet, voor een heerlijke poetsbeurt
- Ik was in een extreem uber vrolijke bui en daarom niet de makkelijkste
- Pakte een borstelje op, liet hem weer vallen
- Greep naar het tuig en trok het de grond op
- Om, zei je nou om, beetje dwars er tegen in
- Kreeg waarschuwing 1, maar zoals een echte shetlander negeerde ik die volkomen en ging door
- Pakte de hele poetstas en die belande anders om op de grond
- Schop meteen even twee borsteltjes weg
- en ja hoor daar kwam waarschuwing 2
- Ik ben voor deze waarschuwingen oostindies doof, dus plan "hoe maak ik mijn baas gek" ging door (thema volgende les misschien)
- Trok nog even een deken van de stang af
- En dekjes ondergingen ook de wet van de zwaartekracht
- En toen....... toen was het KLAAR!!!!!
Baasje handelde resoluut en ze behandelde me als een parkiet. Ik was zo verbaasd dat het nog werkte ook. Doekje ging er over en ik heb wel 15 minuten van verbazing moeten bij komen(en bleef ik kalm staan) Is ze nu helemaal besodemieterd, mij een beetjes als parkiet behandelen. Heb haar maar even in de waan gelaten en nog wat langer blijven staan, zij weet natuurlijk niet dat ik al op een tegenactie zat te broeden.
Om een lang verhaal kort te maken, een punt voor mijn baasje, maar ik stond met 6-0 voor, dus met 6-1 kan ik wel leven. Dat zij het dan nodig vindt om de onderstaande foto te maken en die te delen op facebook, dat gaat me weer echt ver!!